שְׁמַע-יְהוָ֥ה וְחָנֵּ֑נִי יְ֝הוָה הֱֽיֵה-עֹזֵ֥ר לִֽי: הָפַ֣כְתָּ מִסְפְּדִי֮ לְמָח֪וֹל לִ֥י פִּתַּ֥חְתָּ שַׂקִּ֑י וַֽתְּאַזְּרֵ֥נִי שִׂמְחָֽה: לְמַ֤עַן | יְזַמֶּרְךָ֣ כָ֭בוֹד וְלֹ֣א יִדֹּ֑ם יְהוָ֥ה אֱ֝לֹהַ֗י לְעוֹלָ֥ם אוֹדֶֽךָּ: תהלים- מזמור שלושים.הָפַ֣כְתָּ מִסְפְּדִי֮ לְמָח֪וֹל לִ֥י פִּתַּ֥חְתָּ שַׂקִּ֑י וַֽתְּאַזְּרֵ֥נִי שִׂמְחָֽה:אני רוצה להדגיש משירתה של ענת שרתוק שכתבה ככה:והיינו רוקדים לפניו את ריקוד ההודיה,על שהואיל ודחה את העצב.ועל כך: לְעוֹלָ֥ם אוֹדֶֽךָּ:כמובן שכל זאת למען זאת.לְמַ֤עַן | יְזַמֶּרְךָ֣ כָ֭בוֹד וְלֹ֣א יִדֹּ֑ם יְהוָ֥ה אֱ֝לֹהַ֗י:בדיוק כמו שאתה מבין את זה:וְרָ֖ם לְבָבֶ֑ךָ וְשָֽׁכַחְתָּ֙ אֶת-יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ הַמּוֹצִֽיאֲךָ֛ מֵאֶ֥רֶץ מִצְרַ֖יִם מִבֵּ֥ית עֲבָדִֽים: הַמּוֹלִ֨יכֲךָ֜ בַּמִּדְבָּ֣ר | הַגָּדֹ֣ל וְהַנּוֹרָ֗א נָחָ֤שׁ | שָׂרָף֙ וְעַקְרָ֔ב וְצִמָּא֖וֹן אֲשֶׁ֣ר אֵין-מָ֑יִם הַמּוֹצִ֤יא לְךָ֙ מַ֔יִם מִצּ֖וּר הַֽחַלָּמִֽישׁ: הַמַּֽאֲכִ֨לְךָ֥ מָן֙ בַּמִּדְבָּ֔ר אֲשֶׁ֥ר לֹא-יָֽדְע֖וּן אֲבֹתֶ֑יךָ לְמַ֣עַן עַנֹּֽתְךָ֗ וּלְמַ֨עַן֙ נַסֹּתֶ֔ךָ לְהֵיטִֽבְךָ֖ בְּאַֽחֲרִיתֶֽךָ: וְאָֽמַרְתָּ֖ בִּלְבָבֶ֑ךָ כֹּחִי֙ וְעֹ֣צֶם יָדִ֔י עָ֥שָׂה לִ֖י אֶת-הַחַ֥יִל הַזֶּֽה: וְזָֽכַרְתָּ֙ אֶת-יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ כִּ֣י ה֗וּא הַנֹּתֵ֥ן לְךָ֛ כֹּ֖חַ לַֽעֲשׂ֣וֹת חָ֑יִל לְמַ֨עַן הָקִ֧ים אֶת-בְּרִית֛וֹ אֲשֶׁר-נִשְׁבַּ֥ע לַֽאֲבֹתֶ֖יךָ כַּיּ֥וֹם הַזֶּֽה: פרשת החוקים והמשפטים.ההודיה על זאת:וְזָֽכַרְתָּ֙ אֶת-יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ כִּ֣י ה֗וּא הַנֹּתֵ֥ן לְךָ֛ כֹּ֖חַ לַֽעֲשׂ֣וֹת חָ֑יִלועל כך: לְעוֹלָ֥ם אוֹדֶֽךָּ:ולא לשכח:לְמַ֨עַן הָקִ֧ים אֶת-בְּרִית֛וֹ אֲשֶׁר-נִשְׁבַּ֥ע לַֽאֲבֹתֶ֖יךָ כַּיּ֥וֹם הַזֶּֽה:וזה יכול להתחבר גם עם זה:בֵּן חָכָם מוּסַר אָב וְלֵץ לֹא שָׁמַע גְּעָרָה: משלי מזמור שלשה עשר.לכל מטבע שני צדדים יש מקרה שבן לא שומע מוסר מהצד השני ברור שהבן לא יהיה אשם שלא שמע מוסר אב במקרה שהאב לא השמיע מוסר:חוֹשֵׂךְ שִׁבְטוֹ שׂוֹנֵא בְנוֹ וְאֹהֲבוֹ שִׁחֲרוֹ מוּסָר: משלי מזמור שלשה עשר.כמובן שצריך לחשוב על הדבר גם מבחינת העובדה שבורא עולם הוא אבינו מלכנו:כַּֽאֲשֶׁ֨ר יְיַסֵּ֥ר אִישׁ֙ אֶת-בְּנ֔וֹ יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ מְיַסְּרֶֽךָּ: פרשת החוקים והמשפטים.יְיַסֵּ֥רייסר היא כמו מהמילה מוסר- כמו שם הפעולה לעתים במשמעות של לשחר מוסר- ללמד ולעתים לייסר גם בהרבצת מוסר על משל לא חושך שבטו.אתה מייסר את בנך שאתה מלמד אותו מוסר. יכול להיות בטוב, יכול להיות ברע כמו שאומרים.ומפה לשירת רחל*-תנ"כי פתוח בספר איוב. איש מופלא.למדנו גם אנו לקבל את הטוב כקבל את הרע בברכה לאל שהכנו.לו כמוך נדע בהגה והי (נהי)לפניו לשפוך את השיחוכמוך נבוא בחיקו באבהיאת הראש העייף להניח.ומפה כמובן לאמא של סעדיה:יש לי את הספר של רחל שערכה תלמה אליגון-רוז. |
. עד כה נראה משהו כמו שושלת ודלאס...שגם נמרודי וגם מוזס מגלמים את ג'י אר.גם נשות המשפחות נראות כמו אלקסיס.אין לנו בובי ופמלה בסרט. גם אם הם היו כבובי ופמלה, הם לא היו אצולת ישראל.משפחות עושר רב דוריות הן לא בהכרח משפחות אצולה.בפרק השני נראה נסיון גם לייצר את קין והבל (על פי גירסת הסדרה ולא על פי התורה).מענין שאנשי המו"ל מרואיינים מרצון, בדרך מסנגרת שלא מעמתת אותם, המראיין איפשר להם את הדבר.ראיתי את הפרק השלישי.ראיינו את שוקן.ראיינו את שוקן מתוך מקום ששוקן לא באותו הסרט של נמרודי ומוזס.גם שוקן הוא משפחת עיתון.גם שוקן משפיע, לא על אותם אנשים שמוזס משפיע עליהם, אך שוקן בהחלט משפיע על קבוצת אנשים והוא שופר של אג'נדה כלשהיא.. וגם שוקן הוא מו"ל. והוא לא משלנו בדיוק כמו שמוזס ונמרודי לא משלנו.בפרק הרביעי הראו את המלחמה בין מוזס לנמרודי, מלחמה ככל המלחמות, אפילו דברו שם על רצון לרצוח.מענין היה שידיעות התלונן על האזנות סתר, אך גם הוא נהג לעשות זאת ולדבר נרתמו חלק מעובדיהם הבכירים כחיילים של הבוסים שלהם.על פי תורתינו הכילים האלה שהשתמשו שניהם הם במקום הזה: הֶרֶף מֵאַף וַעֲזֹב חֵמָה אַל תִּתְחַר אַךְ לְהָרֵעַ: תהלים.אפילו שאתה כועס מאוד על המתחרה עזוב את זה בצד לך בדרך שלך אל תעשה זאת בעולם העסקים:אַל תִּתְחַר אַךְ לְהָרֵעַ:משמע, שבעל עסק עושה דבר כזה הוא נחשב חוטא בישראל.מהבחינה הזאת אם נמרודי ומוזס יהודים (אני חושבת ששניהם לא בני עמינו מבחינת איך הם מתנהלים בארצנו) אז הם מנהלים מלחמת אחים. הם והחיילים שלהם. המלחמה ששני אלה ניהלו היא כמו המלחמה של משפחות מרמלה שהורגים אחד את השני.המשך יבוא...גן עדן זה לא בשמיים.האדם נברא מהאדמה הזאת על הארץ הזאת והוא הושם בגן עדן.בארץ הזאת.גם עדן זה לא בשמיים.נקווה שיבוא דור שלא ידע טוב ורע ויבוא שלום.הדור שזכה להכנס לארץ היה דור כזה.וְטַפְּכֶם אֲשֶׁר אֲמַרְתֶּם לָבַז יִֽהְיֶה וּבְנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָֽדְעוּ הַיּוֹם טוֹב וָרָע הֵמָּה יָבֹאוּ שָׁמָּה וְלָהֶם אֶתְּנֶנָּה וְהֵם יִֽירָשֽׁוּהָ: אַתֶּם פְּנוּ לָכֶם וּסְעוּ הַמִּדְבָּרָה דֶּרֶךְ יַם סֽוּף: דברים.וּבְנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָֽדְעוּ הַיּוֹם טוֹב וָרָע הֵמָּה יָבֹאוּ שָׁמָּה:אדם וחווה לפני שגורשו מגן עדן היו כאלה.וְהַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר עָשָׂה יְהֹוָה אֱלֹהִים וַיֹּאמֶר אֶל הָאִשָּׁה אַף כִּי אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן: וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה אֶל הַנָּחָשׁ מִפְּרִי עֵץ הַגָּן נֹאכֵל: וּמִפְּרִי הָעֵץ אֲשֶׁר בְּתוֹךְ הַגָּן אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ פֶּן תְּמֻתוּן: וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ אֶל הָאִשָּׁה לֹא מוֹת תְּמֻתוּן: כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע: בראשית.בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם וִהְיִיתֶם כֵּאלֹהִים יֹדְעֵי טוֹב וָרָע:אדם וחווה יצאו מגן עדן:וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֱלֹהִים הֵן הָֽאָדָם הָיָה כְּאַחַד מִמֶּנּוּ לָדַעַת טוֹב וָרָע וְעַתָּה פֶּן יִשְׁלַח יָדוֹ וְלָקַח גַּם מֵעֵץ הַֽחַיִּים וְאָכַל וָחַי לְעֹלָֽם: וַֽיְשַׁלְּחֵהוּ יְהֹוָה אֱלֹהִים מִגַּן עֵדֶן לַֽעֲבֹד אֶת הָאֲדָמָה אֲשֶׁר לֻקַּח מִשָּֽׁם: בראשית.הדור החוטא לא נכנס לארץ:וַיִּשְׁמַע יְהֹוָה אֶת קוֹל דִּבְרֵיכֶם וַיִּקְצֹף וַיִּשָּׁבַע לֵאמֹר: אִם יִרְאֶה אִישׁ בָּאֲנָשִׁים הָאֵלֶּה הַדּוֹר הָרָע הַזֶּה אֵת הָאָרֶץ הַטּוֹבָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לָתֵת לַאֲבֹתֵיכֶם: דברים.No justice- No peace. No peace- No temple אני טוענת שפצצת אטום שייכת למקום הזה שנולד מדעת טוב ורע ששם את האדם במקום הזה כאלהים שהוא לא נכון להיות בו וזאת מבחינת יצר לב האדם.ברור שאם X יראה ש- Y האויב שלו עשה פצצת אטום, אז גם הוא יעשה ולך תאשים אותו על כך, X יצר את הרצון של Y לעשות פצצת אטום.לכן, אם רוצים לחסל את האטום צריכה להיות החלטה שכווולם מפרקים את האטום כולל ארה"ב כולל רוסיא.בָּז לְרֵעֵהוּ חֲסַר לֵב וְאִישׁ תְּבוּנוֹת יַחֲרִישׁ: הוֹלֵךְ רָכִיל מְגַלֶּה סּוֹד וְנֶאֱמַן רוּחַ מְכַסֶּה דָבָר: משלי- מזמור עשתי עשר.בָּז לְרֵעֵהוּ חֲסַר לֵב וְאִישׁ תְּבוּנוֹת יַחֲרִישׁ:חֲסַר לֵבלא כל אדם שבז לאדם הוא חסר לב, לעתים יש נכונות לבוז לאדם, כמו בוז לאדם רשע. הבז הזה בז לרעהו, איך אתה יכול להיות חבר של אדם שאתה בז לו. מאוד חשוב להבין שאדם חסר לב כפי הנלמד גם מספר משלי הוא אדם שהפוך לאדם הזה:וְאִישׁ תְּבוּנוֹת יַחֲרִישׁ: |
זה בדיוק כמו בתוכנית של האלגוריתמים שעשו על פייסבוק צוקרברג.. גם אני חושבת שאם יש בעיה למישהו עם צוקרברג שהשפעתו היא כמשילות של אדם שלא נבחר למשול, שיתלונן אצל דונאלד טראמפ או אצל ביבי.אתה לא יכול לבוז לצוקרברג ולנהל תקשורת עם בני אדם ולכתוב בפייסבוק, ועוד לעשות זאת בחינם.עד שדונאלד וביבי יטפלו בבעיה, לא מתאים לך. לך. או תחריש.למחשבה, גם נבחריכם מנהלים את התקשורת שלהם עמכם דרך הפייסבוק, גם המשטרה מתקשרת אתכם דרך הפייסבוק וכמעט כל מוסד מתקשר דרך ה- WHATSUP.וכן,ברור לכולנו שיש שהשכילו את האביב המצרי מהבחינה הזאת שלא ישנה הדבר עוד...יש התכנות שישכיל בזאת דונאלד טראמפ שיש המשכילים בזאת כדי למנוע זאת וכמושל באומה הדמוקרטית הגדולה בעולם ישכיל בזאת שהשכילה בזאת ויעשה כפי הנדרש ממנו בכיסאו למען מי שהושיבו עליו. |
ידוע שלאחר שהכלב מחרבן הוא עושה את התנועה הזאת של פיזור חול על החרא, את התנועה הזאת הוא עושה גם כשהוא מחרבן על החול וגם כשהוא מחרבן על המדרכה בעיר. משמע התכונה הזאת היא תכונה מולדת ואינסטנקטיווית. כי הוא עושה זאת גם על המדרכה כשאין צורך בכך. אותו הדבר עם השתן של הכלב, אין לו בעיה להשתין בשטח בנוי וסלול.גם החתול נוהג לכסות את צואתו לאחר שהוא מחרבן.ההבדל בין החתול לכלב הוא שהחתול לא יעשה את צואתו על המדרכה, החתול בעיר ילך למקום שיש בו חול כמו ערוגת פרחים או כל שטח לא סלול ויעשה את צרכיו ויכסה.יש התכנות שאם ישחררו את הכלבים לחופשי בעיר אז הם יבחרו לחרבן על החול.ברור שמסוכן גם לכלב וגם לאדם באם הכלב יהלך חופשי בעיר.משמע, הכלב הוא אסיר בעיר.ברור שעם הסתייגות יש מיני כלבים מתאימים לעיר, ברור ליורקשייר טרייר יותר טוב בעיר, אם אתה שם פודל כזה ביער תוך דקה טורפים אותו, יש מיני כלבים שיכולים להקרא כלבים עירוניים, בעיקר קטנים שאין סכנה מהם גם לילדים. ויכולים לרוץ חופשי במרחבים גדולים ומוגנים, גם בחוף בים... |
|