וירעם בתם לבבו ובתבונות כפיו ינחם.

מאוד מעניין קווי הדמיון בין מלכות ישראל החוטאת לבין ממשלות ישראל המושחתות.

בעת מלכות עזריה/ עוזיה מלך יהודה  במלכות ישראל הוחלפו ארבעה מלכים.

"בגיל 99, הנרי קיסינג'ר מפרסם את ספרו ה־19, "מנהיגות: שישה מחקרים באסטרטגיה עולמית". מדובר בניתוח של החזון וההישגים ההיסטוריים של פנתיאון ייחודי של מנהיגים שפעלו אחרי מלחמת העולם השנייה: קונראד אדנאואר, שארל דה גול, ריצ'רד ניקסון, אנואר סאדאת, לי קואן־יו ומרגרט תאצ'ר" גלובס.

אם מודדים את הפערים בין תחילת המאה הזאת לעומת סופה וזאת בכל  בחינה נמדדת בעת הזאת, כלכלית, פוליטית, יחסים בין מדינות  וגם בתוך המדינות עצמן מבחינה סוציואקונומית, הפערים האלה בין תחילת מאה לסוף מאה הזאת הם פערים הרבה יותר גדולים מהנמדד  במאה שקדמה לה.

וקיסינג'ר היה במאה הזאת  כאדם מאוד משפיע באמריקה על כל מה שאמריקה בעת הזאת כמדינה משפיעה ומשכך גם כמשפיע מחוץ לה.

הוא מזקני הדור של האמריקאים,  והוא במקום הזה כיהודי באמריקה שלא בחר לעלות לישראל למרות שבטוח שהוא אמר בחתונתו- אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני…

כאדם אידיאלוג ויהודי, האידיאלוגיא שלו והיכולות שלו לא באו לידי ביטוי כמשפיע ומנהיג בישראל ממקום ישראל לאחר אלפיים שנות גלות.

"מענין לענין באותו ענין" רשת ב'.

"זלנסקי: שחררנו 3 יישובים מהכובש הרוסי נשיא אוקראינה בנאום לאומה: "קיבלתי דיווחים מאוד טובים מהחזית". ברוסיה מודים באובדן יישוב אחד: "מפלה טקטית רגישה"" כאן.

בשורה התחתונה, מלחמה זאת של אוקראינה עם רוסיא שדעת הקהל פועלת לטובת אוקראינה, יכולה להיות כבונה את זלנסקי כעתוד המשול לפוטין האוקראיני.

שרידותו של זלנסקי באם ישרוד ביום שאחרי המלחמה עם רוסיא כנשיא אוקראינה, תשים את זלנסקי במקום הזה כמושל באוקראינה "לשנים ארוכות אה יאי הו יוי" ויסוצקי.

"לראשונה זה 20 שנה: האירו נסחר בפחות מדולר אחד הסיבה לזעזוע במטבע האירופי: עלייה נוספת בעליית מוצרי האנרגיה" כאן.

ובהתאמה להצעתי להשקיע בדולאר לטוח הארוך עוד כשהיה 3.09 בערך, גם במקרה זה אני מציעה ברגע זה להשקיע סכומים משמעותיים לטווח הארוך ב- EURO. אלה מטבעות של מדינות משפיעות במסחר העולמי, לאחר המשבר גם ה- EURO יחזור לערכו הראלי כ- 4.5- 4.8.