זמן- האדם ומיקומו ביחס לירח ולשמש – מעודכן.

זה כמו שאתה עומד על הסירה במקום אחד על הסירה והסירה נעה במסלול שלה. העובדה שאתה עומד במקום אחד לא אומרת שאתה לא משנה את מיקומך. וזאת בתנועת זמן שנמדדת בקמ"ש. אתה באותו מצב על כדור הארץ שהוא נע ואתה במקום אחד ואתה נע ממקום למקום גם שאתה עומד באותו מקום.

שנה היא פרק זמן שאורכו מבוסס על זמן ההקפה של כדור הארץ סביב השמש לרוב, או 12 סיבובים של הירח סביב כדור הארץ. והוא משמש כאלמנט בתאריך ברוב התרבויות האנושיות. אופן החלוקה לשנים משתנה מלוח שנה אחד למשנהו, וגם לאורך האסטרונומי ישנן כמה הגדרות שונות. זמן ההקפה של כדור הארץ הוא בקירוב 365.25 יממות. פרק זמן מקורב זה נקרא שנה יוליאנית, והוא משמש כיחידת זמן באסטרונומיה: וויקיפדיא.

שנה היא פרק זמן שאורכו מבוסס על זמן ההקפה של כדור הארץ סביב השמש

כדור הארץ מקיף את השמש במשך זמן שהוגדר כשנה.

או 12 סיבובים של הירח סביב כדור הארץ.

הירח מקיף את כדור הארץ הקפה שלמה במשך זמן שהוגדר כחודש. או ירח.

זאת אומרת  גם  שאנחנו עומדים במקום אחד ללא תנועה המקום שאנו עומדים עליו משנה את מיקומו בחלל  וביחס לשמש.

זה כמו שאתה עומד על הסירה במקום אחד על הסירה ולא משנה את מיקומך והסירה נעה במסלול שלה. העובדה שאתה עומד במקום אחד לא אומרת שאתה לא משנה את מיקומך. וזאת בתנועת זמן שנמדדת  בקמ"ש. וכך גם במקרה תנועתו של כדור הארץ סביב השמש, למרות שאתה עומד  במקום אחד, אתה נע ממקום למקום, גם שאתה עומד באותו מקום.

אותו דבר גם עם הירח שנע סביבנו , הירח משנה את מיקומו ביחס אלינו. ומשכך יש משהו שנע סביבנו וגם משפיע עלינו בתנועתו היחסית אלינו.

המיקום של הירח והשמש ביחס שלנו אליהם וביחס שלהם אלינו כמועדי יום לילה ובוקר, ומועדי עונות שמשתנים גם כשאנו עומדים במקום אחד.

והתנועה הזאת של האדמה שאנו עומדים עליה והתנועה של הירח בסביבנו פועלת עלינו בשני המקרים כמניעה אותנו ונעה ביחס אלינו ונמדדת בזמן של- יום חודש ושנה.

בדיוק כמו שאתה יושב באוטו במקום אחד, והאוטו שאתה יושב בו הוא שנע, וככה גם הנוף משתנה ביחס למיקום שאתה נמצא.

איפה המדע הזה נפגש עם ההוגים, יש תנועה קבועה שחוזרת על עצמה מידי יום מידי חודש מידי שנה.

ויש לנו את הבינה למדוד הדבר.

ברור שיש בינה במעשה הבריאה מבחינת מועדים.

השמש והירח שהם אותות לימים חודשים ושנים, זה לא דבר מקרי כמו שאומרים.

זה דבר קבוע וחוזר על עצמו.

ולאדם הנברא יש יכולת לדעת הדבר ולמדוד הדבר.

וגם להניע עצמו ואת יומו בהתאם לזמן הקבוע .

והכל כתוב בתורה.

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי מְאֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהַבְדִּיל בֵּין הַיּוֹם וּבֵין הַלָּיְלָה וְהָיוּ לְאֹתֹת וּלְמוֹעֲדִים וּלְיָמִים וְשָׁנִים: וְהָיוּ לִמְאוֹרֹת בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם לְהָאִיר עַל הָאָרֶץ וַיְהִי כֵן:  וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת שְׁנֵי הַמְּאֹרֹת הַגְּדֹלִים אֶת הַמָּאוֹר הַגָּדֹל לְמֶמְשֶׁלֶת הַיּוֹם וְאֶת הַמָּאוֹר הַקָּטֹן לְמֶמְשֶׁלֶת הַלַּיְלָה וְאֵת הַכּוֹכָבִים: וַיִּתֵּן אֹתָם אֱלֹהִים בִּרְקִיעַ הַשָּׁמָיִם לְהָאִיר עַל הָאָרֶץ: וְלִמְשֹׁל בַּיּוֹם וּבַלַּיְלָה וּלְהַבְדִּיל בֵּין הָאוֹר וּבֵין הַחֹשֶׁךְ וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב: בראשית.

עֹד כָּל יְמֵי הָאָרֶץ זֶרַע וְקָצִיר וְקֹר וָחֹם וְקַיִץ וָחֹרֶף וְיוֹם וָלַיְלָה לֹא יִשְׁבֹּתוּ: בראשית.

מָֽה-רַבּ֬וּ מַעֲשֶׂ֨יךָ | יְֽהוָ֗ה כֻּ֭לָּם בְּחָכְמָ֣ה עָשִׂ֑יתָ מָלְאָ֥ה הָ֝אָ֗רֶץ קִנְיָנֶֽךָ: מזמור ארבעה ומאה.

תהלים- מזמור ארבעה ומאה.