סביר להניח שמיקום הירח מגיע למיקום המדויק של תחילת יום חדש, בעת הבוקר כשעוד ניתן לראות את הירח למרות שכבר יש בעת הזו אור שמש. תפילת חצות הליל מתחילה בשעת שיא החושך כשמשעה זו מתחיל התהליך של הגעת האור. בדיוק כמו המצב של הירח באמצע החודש כשהוא נראה בשיא מילואו ואז מתחיל תהליך שהוא מתחיל להראות מעט פחות בכל יום עד סוף החודש בו הירח מתחיל להראות כל יום מעט יותר. סביר להניח שבחצות הלילה מתחיל הירח להראות פחות והשמש מתחילה להראות יותר. עד הבוקר. עד אור שמש מלא.

וַֽיְהִי־עֶ֥רֶב וַֽיְהִי־בֹ֖קֶר י֥וֹם אֶחָֽד׃

רדיו זמן השלום.

רדיו זמן השלום– תהלים לפרשת- ואלה שמות, תרומה, ויקהל.

.

תראי,

הצעתי לסדר היום.

ברור לכל שהניסיון לעדן את השוקו, היה לא מוצלח. שוקו כמו כל שוקולד צריך להיות חזק ומתוק.

חשוב מאוד לחדש, אפשר לעשות משקה חדש והמשקה החדש לא צריך להיות במקום המשקה הקיים, אפשר גם וגם…

אם רוצים משקה חלב קל יותר לבוקר אני מציעה שתי הצעות:

האחת משקה קוקוס חם.

חצי כוס מים רבע כוס נוזל קוקוס רבע כוס חלב.  ממתיק לפי הטעם. ולחמם. מציעה לשים את החלב קר בסוף. כמו שעושים קפה עם חלב קר.

השנית משקה קוקוס קר.

שלושת רבעים כוס חלב ורבע כוס נוזל קוקוס וממתיק לפי הטעם. ולשתות קר קר. המשקה יהיה מקובל גם אם יצרן יעשה אותו כמשקה בשקית כמו שעושים עם השוקו.

רדיו זמן השלום- CLUBEASTפרק ראשון.

בשורה התחתונה,

ברדיו זמן השלום המזרחי נעשתה תוכנית מוסיקה פולנית הרצינית ביותר שנעשתה בישראל מראשית ימי הקוממיות של העם היהודי בארץ ישראל.

אני לא חושבת שאתה תכבד את עצמך אם תנסה לא להסכים עם דעתי בענין זה.

הפרק הראשון לתוכנית- CLUBEAST עלה לאתר רדיו זמן השלום- אין כניסה לזילבר וחבריו ה"מעמיסים".

.

מצוין לשים מעט CINAMON למשקה הקוקוס הקר. מעט מעט.

הצעתי.

לשים מקל CINAMON במים חמים ולאחר שהמים יקבלו את טעם ה- CINAMON להוסיף את המים עם הטעם למשקה ולערבב שוב. הטעם של ה- CINAMON במשקה צריך להיות ברמיזה בלבד.  מקל CINAMON בתוך הבקבוק מיפה את המשקה אך הטעם של ה- CINAMON במשקה חלש מידי.

אני טוענת שניתן לעשות את המשקה הזה על מים ולא על חלב, נראה לי שמשקה קוקוס ו- CINAMON על "רקע" מים יכול להיות יופי של משקה מרווה לקיץ.. לים…

.

לטעמי- טענתי נכונה.

זמר שלושת התשובות נוסח עידן עופר.
קודם תמ"א, אחר כך פרחים.

לנוכח הידיעה על מצב המבנים ביפו ג' ויפו ד' עד חוף הסיפלאס,  השמת פרחים  בשכונות אלה מיפה את החורבות בדרך שלמעשה מבקשת לקבע את עוני מבני השכונות. למרות שאני אוהבת פרחים זאת לא הדרך הנכונה ליפות את השכונות האלה.

 "צנזורה".

אני טוענת שאם ה- REPORTER של שוקן יעשה PHOTO לביבי בעת שיש רוח עזה ושערו של ביבי עף ברוח ופדחתו נראית לעין, הצנזור הראשי יטיל איסור בטחוני חמור על שוקן להראות את פדחתו של ביבי, יש מצב שהצנזור יאמר שהדבר יפגע בכושר ההרתעה של ישראל, יען כי ביבי לא נראה גבר גבר בעיני האויבים שרואים את פדחתו..

קול נשות חב"ד ערווה.

בסופו של יום אני מסכימה עם הרבנים האשכנזים שקול נשותיהם הוא קול ערווה.
אני חושבת שזה לא יפה  להאשים את כל בנות יהודה באשמת בנות אשכנז.
סדרי עדיפויות.

תראה,

אני טוענת שעדיף לנסוע באוטובוס מהים לכיוון המסבחה בעשרים שקל כולל משקה מלנסוע על porche מהבית לעבודה או מהים לעבודה.

ואני לא מרגישה אשמה כשאני רואה את האשה הזקנה אוספת בקבוקים מפחי האשפה כשאני יושבת במסעדה.

כתובת סוף השבוע- היום השנים ועשרים לחודש, בחודש החמישי, בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארצו.

.אתר עת השלום.

דין וחשבון- דוח העוני האלטרנטיבי.

אני טוענת שצריך להוציא את שני העשירונים הגבוהים ביותר מהמדידה. אני טוענת שצריך להוסיף למדידה ממוצע משיכת רווחים של בעלי חברות כי גם רווח הוא שכר. אני טוענת שאסור ששכר (שכר חודשי ועוד רווחים שנתיים) הבעלים יהיה גבוה מעשרים אחוז מעוגת הרווחים לפני חלוקת שכר השכירים. משמע הרווחים יחושבו ללא מרכיב השכר לשכירים ולאחר מכן לחלק שמונים אחוז לשכירים ואת העשרים הנותרים יקבלו בעלי החברה. וזאת לפני תשלומי מיסים. לאחר חלוקת הרווחים, השכירים ובעלי החברה ישלמו מס אחיד, כל איש ואשה על פי שכרם. כדי למנוע שכר בכירים שכירים גבוה מידי, יש לקבוע כמעקה שכר מינימום של עשרת אלפים שקל לצורך חלוקת שכר השכירים.

וזאת על פי דרכו של יוסף. כעת תחשוב אם אתה רוצה פרעה שידע את יוסף או פרעה שלא ידע את יוסף.

מבוא לאתרי עת השלום- INFO.
אודות אתרי עת השלום. לוח מועדים. שבעת ספרי תורה.  ארכיון אתרי עת השלום.
רדיו זמן השלום- אתר-COM. עת השלום ראשי- אתר- COM. לימודי תורה- אתר-COM. צופן דה ווינצ’י-אתר-COM.
נושאים מובילים.
לימודי תורה שנת שבעים. מכתבים ל"אקדמיא ללשון". מכתבים לעתונות. בצל שדי יתלונן. comment te dire adiu.
חדש מאתרי עת השלום.
חדש מרדיו זמן השלום. חדש מאתר עת השלום. מכתבים לעתונות-חדש. חדש מאתר לימודי תורהחדש מאתר צופן דה ווינצ'י. מכתבים לעתונות-חדש.  כתוביות.

ומה אני אומרת, 

אפילו שיהודית יובל RECKA-NATI הורידה מהמשקל 10 – היא עוד שמנה.

זה בדיוק כמו שאתה משווה את אשמת סחר בגראס לסחר ב- LSD.

בדיוק כמו שאתה שם את העבדים הזרים במקומות עניים בדרך שיוצרת עימות בין עני יותר לעני פחות ובכך אתה מפיל עני פחות באשמות של עשירים שחטאו בעת הקודמת לעניים שהם פחות עניים מהעובדים הזרים.

לכן היה חשוב לשבור לך את הקסם, ולהסביר שמי שיוצר את העוני של העני יותר, הוא לא העני פחות. העשיר הוא האדם שמשלם שכר עוני לעובד הזר. כך שלא נכון להאשים את העני פחות באשמת עוניו של העני יותר.

כי כמו במקרה של העשירה שהפחיתה 10 ועוֹדֶנָּה עשירה,

כך גם העני שהעלה 20, עוֹדֶנּוּ עני.

ובנימין נתניהו נראה כמו השרמוטא של שרון יצחק תשובה, עיניו של בנימין כעיני עבד לאדונו..

גם לנדאו…

ועושה "רושם" שתשובה "לארג'"..

תשובה הוא מוזמן מבוקש, גם עייני הזמין את תשובה לחתונה..

ימי בין המיצרים כתובה ראשונה כתובת השבועהשלושה ועשרים לחודש, בחודש הרביעי, בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

כתובת השבוע התשיעי לחודש, בחודש הרביעי, בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

כתובת השבועהחמישה עשר לחודש בחודש הרביעי בשנת השבעים לקוממיות העם היהודי בארץ ישראל.

פרשת ויקרא- צו- שמיני.

כתוב-

שְׂעִירַת עִזִּים.

ולא כתוב –

שְׂעִירַת אָדָם.

כַּח֛וֹל אֲשֶׁ֥ר עַל-שְׂפַֽת-הַיָּ֖ם- למידה מספר שמואל.

שְׁלֹשִׁ֨ים אֶ֤לֶף רֶ֙כֶב֙ וְשֵׁ֤שֶׁת אֲלָפִים֙ פָּרָשִׁ֔ים וְעָ֕ם כַּח֛וֹל אֲשֶׁ֥ר עַלשְׂפַֽתהַיָּ֖ם לָרֹ֑ב וַֽיַּעֲלוּ֙ וַיַּחֲנ֣וּ בְמִכְמָ֔שׂ קִדְמַ֖ת בֵּ֥ית אָֽוֶן:

תהלים לפרשת ויקהל.

שמות- פרשת פְקוּדֵ֤י הַמִּשְׁכָּן֙.

וּמָֽשַׁחְתָּ֣ אֹתָ֗ם כַּֽאֲשֶׁ֤ר מָשַׁ֨חְתָּ֙ אֶת־אֲבִיהֶ֔ם וְכִֽהֲנ֖וּ לִ֑י וְ֠הָֽיְתָה לִֽהְיֹ֨ת לָהֶ֧ם מָשְׁחָתָ֛ם לִכְהֻנַּ֥ת עוֹלָ֖ם לְדֹֽרֹתָֽם׃ 

וַיַּ֖עַשׂ מֹשֶׁ֑ה כְּ֠כֹל אֲשֶׁ֨ר צִוָּ֧ה יְהוָ֛ה אֹת֖וֹ כֵּ֥ן עָשָֽׂה׃  

אני טוענת שאתה לא יכול להשתמש בעת הזאת באדם בשם משה שלא ראה את בורא עולם פנים מול פנים למשוח אדם שאינו כהן לכְהֻנַּ֥ה. בורא עולם ציווה על משה למשוח את אחיו אַהֲרֹן֙ ובניו לכְהֻנַּ֥ה. אתה צריך ציווי מבורא עולם למשוח את האדם שבחר בורא עולם לִכְהֻנַּ֥ת עוֹלָ֖ם לְדֹֽרֹתָֽם׃

טומאה ותועבה- הבדלה.

ההבדל בין אדם שאכל אוכל טמא לבין איש ששכב את זכר משכבי אשה, הוא:

שהאדם שאכל אוכל טמא, הוא טמא עד הערב, האיש שנשא את האוכל הטמא מכבס את בגדיו וטמא עד הערב. לאיש ששכב את זכר משכבי אשה, אין תשועה. דין מוות.

אין דין מוות לאיש שאכל אוכל טמא.  כך שאתה לא יכול לעשות השוואה בין איש שאכל אוכל טמא לאיש ששכב את זכר משכבי אשה. ומשכך אתה לא יכול לקרבן או להפיל את דין המוות שלך על איש שאכל  אוכל טמא.

אתר לימודי תורה.

לימודי החודש החמישי- פרשת תרומה ספר שמות:

וְהִלְבַּשְׁתָּ֤ אֹתָם֙ אֶתאַֽהֲרֹ֣ן אָחִ֔יךָ וְאֶתבָּנָ֖יו אִתּ֑וֹ וּמָֽשַׁחְתָּ֙ אֹתָ֜ם וּמִלֵּאתָ֧ אֶתיָדָ֛ם וְקִדַּשְׁתָּ֥ אֹתָ֖ם וְכִֽהֲנוּ לִֽי: וַֽעֲשֵׂ֤ה לָהֶם֙ מִכְנְסֵיבָ֔ד לְכַסּ֖וֹת בְּשַׂ֣ר עֶרְוָ֑ה מִמָּתְנַ֥יִם וְעַדיְרֵכַ֖יִם יִֽהְיֽוּוְהָיוּ֩ עַלאַֽהֲרֹ֨ן וְעַלבָּנָ֜יו בְּבֹאָ֣ם | אֶלאֹ֣הֶל מוֹעֵ֗ד א֣וֹ בְגִשְׁתָּ֤ם אֶלהַמִּזְבֵּ֨חַ֙ לְשָׁרֵ֣ת בַּקֹּ֔דֶשׁ וְלֹֽאיִשְׂא֥וּ עָוֹ֖ן וָמֵ֑תוּ חֻקַּ֥ת עוֹלָ֛ם ל֖וֹ וּלְזַרְע֥וֹ אַֽחֲרָֽיו: שמות.

צריך לחשוב אם הבשר של גבר מיְרֵכַ֖יִם ועד מָּתְנַ֥יִם נחשב לעֶרְוָ֑ה בכל מקרה, או רק במקום קדוש כמו אוהל מועד או כשנגשים למזבח. כי אם הבשר מִמָּתְנַ֥יִם וְעַדיְרֵכַ֖יִם הוא בשר עֶרְוָ֑ה, אז כשאב ובן הולכים לים אז הבן מגלה את עֶרְוַת האב והאב מגלה את עֶרְוַת בנו.

להמשך קריאה…

שמות פרשת תרומה נושאים למחשבה.

אֹ֣רֶךְ הֶֽחָצֵר֩ מֵאָ֨ה בָֽאַמָּ֜ה וְרֹ֣חַב ׀ חֲמִשִּׁ֣ים בַּֽחֲמִשִּׁ֗ים וְקֹמָ֛ה חָמֵ֥שׁ אַמּ֖וֹת שֵׁ֣שׁ מָשְׁזָ֑ר וְאַדְנֵיהֶ֖םנְחֹֽשֶׁת׃ לְכֹל֙ כְּלֵ֣י הַמִּשְׁכָּ֔ן בְּכֹ֖ל עֲבֹֽדָת֑וֹ וְכָל־יְתֵֽדֹתָ֛יו וְכָל־יִתְדֹ֥ת הֶֽחָצֵ֖ר נְחֹֽשֶׁת׃

שְׁמוֹת֙ – פרשת מוֹפֵ֑ת.

וַיִּקְרָ֣א פַרְעֹ֔ה אֶל־מֹשֶׁ֖ה וּֽלְאַהֲרֹ֑ן וַיֹּ֗אמֶר לְכ֛וּ זִבְח֥וּ לֵֽאלֹהֵיכֶ֖ם בָּאָֽרֶץ׃

וַיֹּ֣אמֶר מֹשֶׁ֗ה לֹ֤א נָכוֹן֙ לַֽעֲשׂ֣וֹת כֵּ֔ן כִּ֚י תּֽוֹעֲבַ֣ת מִצְרַ֔יִם נִזְבַּ֖ח לַֽיהוָ֣ה אֱלֹהֵ֑ינוּ הֵ֣ן נִזְבַּ֞ח אֶת־תּֽוֹעֲבַ֥ת מִצְרַ֛יִם לְעֵֽינֵיהֶ֖ם וְלֹ֥א יִסְקְלֻֽנוּ׃ דֶּ֚רֶךְ שְׁלֹ֣שֶׁת יָמִ֔ים נֵלֵ֖ךְ בַּמִּדְבָּ֑ר וְזָבַ֨חְנוּ֙ לַֽיהוָ֣ה אֱלֹהֵ֔ינוּ כַּֽאֲשֶׁ֖ר יֹאמַ֥ר אֵלֵֽינוּ׃ שמות.

מענין הדבר שמדידת אורך הדרך נמדדה בימים שצריך ללכת אותה.

משה השליח- פרשת כָּל־הַדְּבָרִ֥ים הָאֵ֖לֶּה:

אתר צופן דה ווינצ'י– שבירת הקסם.

כלי טהור.

להזכירכם – בנימין נתניהו שכב עם בעולת בעל. קדוש ישראל ויוצרו ציווה לבער את הרע/בנימין נתניהו מישראל.
בענין זה, בנימין נתניהו חטא לבורא עולם. ברור לך שרק בורא עולם יכול לחון אדם שחטא לו.
בשורה התחתונה,
אני טוענת שבנימין נתניהו הוא כלי טמא, לכן יש לכם בעיה עם מה שבנימין נתן לכם. אתה חייב להביא את המנחה והקורבן בכלי טהור.
חשוב לזכור שהכל לטובה.
אם היה מגיש להם כלי טהור, זאת היתה צרה גדולה יותר כמו שאומרים.
וְהֵבִיאוּ אֶת כָּל אֲחֵיכֶם מִכָּל הַגּוֹיִם מִנְחָה לַיהוָה בַּסּוּסִים וּבָרֶכֶב וּבַצַּבִּים וּבַפְּרָדִים וּבַכִּרְכָּרוֹת עַל הַר קָדְשִׁי יְרוּשָׁלִַם אָמַר יְהוָה כַּאֲשֶׁר יָבִיאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַמִּנְחָה בִּכְלִי טָהוֹר בֵּית יְהוָה: ישעיהו.
תהלים לפרשת ויקרא- צו- שמיני.

לֵ֣ב טָ֭הוֹר בְּרָא-לִ֣י אֱלֹהִ֑ים וְר֥וּחַ נָ֝כ֗וֹן חַדֵּ֥שׁ בְּקִרְבִּֽי: אַל-תַּשְׁלִיכֵ֥נִי מִלְּפָנֶ֑יךָ וְר֥וּחַ קָ֝דְשְׁךָ֗ אַל-תִּקַּ֥ח מִמֶּֽנִּי:

שמות- פרשת ויקהל.

וַיֹּ֗אמֶר הִנֵּ֣ה אָֽנֹכִי֮ כֹּרֵ֣ת בְּרִית֒ נֶ֤גֶד כָּֽל־עַמְּךָ֙ אֶֽעֱשֶׂ֣ה נִפְלָאֹ֔ת אֲשֶׁ֛ר לֹֽא־נִבְרְא֥וּ בְכָל־הָאָ֖רֶץ וּבְכָל־הַגּוֹיִ֑ם וְרָאָ֣ה כָל־הָ֠עָם אֲשֶׁר־אַתָּ֨ה בְקִרְבּ֜וֹ אֶת־מַֽעֲשֵׂ֤ה יְהוָה֙ כִּֽי־נוֹרָ֣א ה֔וּא אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֖י עֹשֶׂ֥ה עִמָּֽךְ׃

ברור שמשה לא חטא את חטא העגל ובכל זאת משה לא הוציא עצמו מהעם שביקש שבורא עולם יסלח לעם.

 שמות- פרשת תרומה נושאים למחשבה.

אֹ֣רֶךְ הֶֽחָצֵר֩ מֵאָ֨ה בָֽאַמָּ֜ה וְרֹ֣חַב ׀ חֲמִשִּׁ֣ים בַּֽחֲמִשִּׁ֗ים וְקֹמָ֛ה חָמֵ֥שׁ אַמּ֖וֹת שֵׁ֣שׁ מָשְׁזָ֑ר וְאַדְנֵיהֶ֖ם נְחֹֽשֶׁת׃ לְכֹל֙ כְּלֵ֣י הַמִּשְׁכָּ֔ן בְּכֹ֖ל עֲבֹֽדָת֑וֹ וְכָל־יְתֵֽדֹתָ֛יו וְכָל־יִתְדֹ֥ת הֶֽחָצֵ֖ר נְחֹֽשֶׁת׃

וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָ֖ה אֶל־מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר׃ וְעָשִׂ֜יתָ כִּיּ֥וֹר נְחֹ֛שֶׁת וְכַנּ֥וֹ נְחֹ֖שֶׁת לְרָחְצָ֑ה וְנָֽתַתָּ֣ אֹת֗וֹ בֵּֽין־אֹ֤הֶל מוֹעֵד֙ וּבֵ֣ין הַמִּזְבֵּ֔חַ וְנָֽתַתָּ֥ שָׁ֖מָּה מָֽיִם׃ וְרָֽחֲצ֛וּ אַֽהֲרֹ֥ן וּבָנָ֖יו מִמֶּ֑נּוּ אֶת־יְדֵיהֶ֖ם וְאֶת־רַגְלֵיהֶֽם׃ בְּבֹאָ֞ם אֶל־אֹ֧הֶל מוֹעֵ֛ד יִרְחֲצוּ־מַ֖יִם וְלֹ֣א יָמֻ֑תוּ א֣וֹ בְגִשְׁתָּ֤ם אֶל־הַמִּזְבֵּ֨חַ֙ לְשָׁרֵ֔ת לְהַקְטִ֥יר אִשֶּׁ֖ה לַֽיהוָֽה׃ וְרָֽחֲצ֛וּ יְדֵיהֶ֥ם וְרַגְלֵיהֶ֖ם וְלֹ֣א יָמֻ֑תוּ וְהָֽיְתָ֨ה לָהֶ֧ם חָק־עוֹלָ֛ם ל֥וֹ וּלְזַרְע֖וֹ לְדֹֽרֹתָֽם׃

עור ונפש.

לשון רבים- מצוה גם לנשים גם לגברים.

גם באיוב וגם בציווי הבורא בספר ויקרא יש קשר לעור ולנפש.

אפשר להבין שכתובת הקעקע יוצרת פגם בנפש.

הצרה של איש ואשה עם קעקוע היא שהם חתמו עורם. גם אם הם יעשו את פעולת העור בעד עור לפעולה אין ערך, יען כי אחרי הפעולה הם נשארים עם העור הפגום. צריך לחשוב על כך שגם הסרת הקעקוע יוצרת פגם בעור.

לידיעתך,

בעת שמקריבים קורבן, אסור שיהיה פגם בקורבן, הקורבן חיב להיות טהור ולא מום או פגם.

אתר שבעת ספרי תורהלימודים מספר שמואל.

התחלתי לערוך את ספר שמואל לפרשות.

למי היה נאמן- נאמן. לימודים מספר שמואל.

וַהֲקִימֹתִ֥י לִי֙ כֹּהֵ֣ן נֶאֱמָ֔ן כַּאֲשֶׁ֛ר בִּלְבָבִ֥י וּבְנַפְשִׁ֖י יַעֲשֶׂ֑ה וּבָנִ֤יתִי לוֹ֙ בַּ֣יִת נֶאֱמָ֔ן וְהתְהַלֵּ֥ךְ לִפְנֵֽי-מְשִׁיחִ֖י כָּל-הַיָּמִֽים:
וְהָיָ֗ה כָּל-הַנּוֹתָר֙ בְּבֵ֣יתְךָ֔ יָבוֹא֙ לְהִשְׁתַּחֲוֹ֣ת ל֔וֹ לַאֲג֥וֹרַת כֶּ֖סֶף וְכִכַּר-לָ֑חֶם וְאָמַ֗ר סְפָחֵ֥נִי נָ֛א אֶל-אַחַ֥ת הַכְּהֻנּ֖וֹת לֶאֱכֹ֥ל פַּת-לָֽחֶם: שמואל.

"נאמן לחץ – והלשכה התקפלה: ורדה אלשיך תמשיך לשפוט
שופטת המחוזי בת"א ורדה אלשיך תמשיך בכהונתה השיפוטית עד לפרישתה, לא תועמד לדין משמעתי ולא תעמוד להדחה בוועדה לבחירת שופטים –" גלובס. 31.8.2012 לפי הספורות הנוצריות.

מעט אחרי:

"קצת יותר משנה לאחר שהחל המשא-ומתן להסדר חוב בדלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה,
אישרה היום (ה') השופטת ורדה אלשיך באופן סופי את ההסדר בגין חוב-עתק של 2.15 מיליארד שקל." גלובס 27.9.2012 לפי הספורות הנוצריות.

 בנות ערלים ובנות פלישתים.

וְאֵלֶּה תֹּלְדוֹת עֵשָׂו הוּא אֱדוֹםעֵשָׂו לָקַח אֶת נָשָׁיו מִבְּנוֹת כְּנָעַן אֶת עָדָה בַּת אֵילוֹן הַחִתִּי וְאֶת אָהֳלִיבָמָה בַּת עֲנָה בַּת צִבְעוֹן הַחִוִּיוְאֶת בָּשְׂמַת בַּת יִשְׁמָעֵאל אֲחוֹת נְבָיוֹת: בראשית

וַיַּ֣רְא עֵשָׂ֔ו כִּ֥י רָע֖וֹת בְּנ֣וֹת כְּנָ֑עַן בְּעֵינֵ֖י יִצְחָ֥ק אָבִֽיו׃ וַיֵּ֥לֶךְ עֵשָׂ֖ו אֶל־יִשְׁמָעֵ֑אל וַיִּקַּ֡ח אֶֽת־מָחֲלַ֣ת ׀ בַּת־יִשְׁמָעֵ֨אל בֶּן־אַבְרָהָ֜ם אֲח֧וֹת נְבָי֛וֹת עַל־נָשָׁ֖יו ל֥וֹ לְאִשָּֽׁה׃ בראשית.

השאלה הנשאלת היא, מדוע יש בני אדם שמכנים את שמות בנותיהן על שם נשות עשו ונשות זרע קין.

יש משהו לא נכון שאדם יהודי שנחשב לזרע יעקב, מכנה את בנותיו על שם נשות עשו.

יש מצב שכך ניתן לזהות משפחות מזרע עשו שבאו לישראל להלחם מלחמה רוחית על השבת הבכורה לזרע עשו.

תחילת הפרשה:

וַיַּ֣רְא הָעָ֔ם כִּֽי־בֹשֵׁ֥שׁ מֹשֶׁ֖ה לָרֶ֣דֶת מִן־הָהָ֑ר וַיִּקָּהֵ֨ל הָעָ֜ם עַֽל־אַהֲרֹ֗ן וַיֹּֽאמְר֤וּ אֵלָיו֙ ק֣וּם ׀ עֲשֵׂה־לָ֣נוּ אֱלֹהִ֗ים אֲשֶׁ֤ר יֵֽלְכוּ֙ לְפָנֵ֔ינוּ כִּי־זֶ֣ה ׀ מֹשֶׁ֣ה הָאִ֗ישׁ אֲשֶׁ֤ר הֶֽעֱלָ֨נוּ֙ מֵאֶ֣רֶץ מִצְרַ֔יִם לֹ֥א יָדַ֖עְנוּ מֶה־הָ֥יָה לֽוֹ׃

 המשך הפרשה:

וַיְמַהֵ֖ר מֹשֶׁ֑ה וַיִּקֹּ֥ד אַ֖רְצָה וַיִּשְׁתָּֽחוּ׃ וַיֹּ֡אמֶר אִם־נָא֩ מָצָ֨אתִי חֵ֤ן בְּעֵינֶ֨יךָ֙ אֲדֹנָ֔י יֵֽלֶךְ־נָ֥א אֲדֹנָ֖י בְּקִרְבֵּ֑נוּ כִּ֤י עַם־קְשֵׁה־עֹ֨רֶף֙ ה֔וּא וְסָֽלַחְתָּ֛ לַֽעֲו‍ֹנֵ֥נוּ וּלְחַטָּאתֵ֖נוּ וּנְחַלְתָּֽנוּ׃

וַיֹּ֗אמֶר הִנֵּ֣ה אָֽנֹכִי֮ כֹּרֵ֣ת בְּרִית֒ נֶ֤גֶד כָּֽל־עַמְּךָ֙ אֶֽעֱשֶׂ֣ה נִפְלָאֹ֔ת אֲשֶׁ֛ר לֹֽא־נִבְרְא֥וּ בְכָל־הָאָ֖רֶץ וּבְכָל־הַגּוֹיִ֑ם וְרָאָ֣ה כָל־הָ֠עָם אֲשֶׁר־אַתָּ֨ה בְקִרְבּ֜וֹ אֶת־מַֽעֲשֵׂ֤ה יְהוָה֙ כִּֽי־נוֹרָ֣א ה֔וּא אֲשֶׁ֥ר אֲנִ֖י עֹשֶׂ֥ה עִמָּֽךְ׃

ברור שמשה לא חטא את חטא העגל ובכל זאת משה לא הוציא עצמו מהעם שביקש שבורא עולם יסלח לעם…

הרבה זמן לא כתבתי במחברת.

קניתי מחברת לכתיבה על הדרך.. קניתי גם עט.

הפעם האחרונה שכתבתי במחברת היתה לפני כ- ארבע.. חמש שנים.

זה די מעניין שהחזרה לכתיבה במחברת עשתה לי לחשוב על ימים הרבה יותר רחוקים שנהגתי לכתוב במחברת.

אני זוכרת שהיה "טרנד" שלא כותבים בצד השני של העמוד.. עד לפני הטרנד היינו כותבים בשני צידי העמוד ואז בא הטרנד שלא כותבים בצד השני של העמוד במחברת.

אני כמו החבר'ה מקטמון החדשה,

גם אני אומרת שצריך לשרוף את המועדון,

ושהשופט בן זונה.

בסופו של יום הבנת שאם אתה עומד בתור בבנק הפועלים ובא שודד לשדוד את הבנק, הכי נכון לא להיות הגיבור של שרי אריסון ושזה לא נכון לסכן את חייך למען הטייקונית שרי אריסון שמעבידה אותך דרך קבלן כח אדם.
ברור לכולנו…

בסופו של יום גם אתה הבנת שהכי נכון להיות בשקט כמה דקות ולתת לשודד לעשות את מלאכתו מבלי לעורר את הצורך שלו לירות בנשקו.
תשועת עולמים.

בחיים יש שתי דרכים שאנשים בוחרים ללכת בהן :

יש אנשים שאומרים- אם אתה לא יכול לנצח אותם, תחבור אליהם. ויש אנשים שאומרים- אם אתה לא יכול לנצח אותם, תחבור לאחד שיכול לנצח אותם. שְׁמַע, יִשְׂרָאֵל: יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, יְהוָה אֶחָד.- דברים. יִשְׂרָאֵל נוֹשַׁע בַּיהוָה, תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים:- ישעיהו. כפי שאמר דוד המלך בתהלים: שִׁירוּ לַיהוָה, שִׁיר חָדָשׁ; שִׁירוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. שִׁירוּ לַיהוָה, בָּרְכוּ שְׁמוֹ; בַּשְּׂרוּ מִיּוֹם-לְיוֹם, יְשׁוּעָתוֹ.

.