אומנות ותרבות.

לקצב הדרבוקה.

ואסיים את הטור היומי עם שעשועי תורה:

וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַהֲרֹן אֶת הַתֹּף בְּיָדָהּ וַתֵּצֶאןָ כָל הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת:  וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם שִׁירוּ לַיהוָֹה כִּי גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹכְבוֹ רָמָה בַיָּם: שמות.

וַתֵּצֶאןָ כָל הַנָּשִׁים אַחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת:

בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹת:

מפה ניתן ללמוד שבנות ישראל הללו את בורא עולם במחול ככתוב בתהלים-

יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ: תהלים.

והם רקדו ל"קצב הדרבוקה".

במקרה מרים והבנות לא היה כינור, רק תופים.

כידוע לכולנו, באזור הזה נהוג לרקוד ל"קצב הדרבוקה".

מעניין איך בנות ישראל רקדו "לקצב הדרבוקה" .

יש אינסטינקט נשי שמאפיין את בנות האזור הזה, שמגיב הדארב הראשון של הדרבוקה,

קמות..ויללה.

 

נגנים עוברים והמנצחים חולפים ורק המנגינה היא שנשארת.

חודש חמישי- שנת שבעים וארבע לקוממיות.

בהמשך לשיחתינו:

ברשתות הרדיו הפופולאריות, אלה המשדרות פופ, רוק, גאז, אלקטרו וכו' רוב המושמע בהן הן יצירות שנוצרי בטווחי הזמן של משנות השישים ועד ימינו אנו לפי הספורות הנוצריות.כך גם בהופעות, לרוב יצירות מהשנים האלה של אומנים ותיקים שעוד מופיעים  ויצירות חדשות של יוצרים ותיקים וצעירים. ומיצירה זאת של הדור הזה מתפרנסים הפועלים בתחום. רוב מחזור המכירות הוא מיצירות של העת הזאת של הדור הזה.לעומת יוצרים ונוגנים אלה, בתחום המוסיקה הקלאסית רוב מחזור המכירות גם בדיסקים וגם בהופעות נובע מיצירות של הסיקסיטיז ואחורה.אני טוענת שעולם המוסיקה הקלאסית והאופרה בעת הזאת לא יכול לפרנס עצמו מיצירות של מה- סיקסטיז והלאה וקדימה.משמע יוצרים כמו- ורדי, הנדל, סטרווינסקי, רחמנינוף, מוצארט, בטהובן, בך וצ'ייקובסקי וגם שוסטקוביץ' ושטראוס (לא עפרה) עודם מפרנסים את עולם המוסיקה הקלאסית.ללא יצירות אלה, הפועלים בתחום לא היו מתפרנסים מהתחום הזה. כולל המוסדות "הגבוהים" למוסיקה קלאסית.ונגנים באים והולכים ושרים באים והולכים  ומנצחים באים והולכים ורק מנגינות האלה נשארות לדור הבא כמייצג מוזאוני המשמר יצירות אלה.על אותו משל, בעת הזאת דונרשטיין מנצח על היצירה של בכרי.שיהיה חודש טוב לעם ישראל והגר התושב עמנו.
.

מחוז חפצה.

אבא של סי היימן כתב-

כמו ציפור לבנה תעופי הלאה לעבר בדידותך.

אל מחוז חפצך.

לא קראתי את הספר מאה שנים של בדידות.

ALL the LONLEY people- wher do they ALL come FROM...lonley I am MISTER lonley.. ARE you LONSOM tonight...

מעניין אם האיש שאהב אותה שב לשדות לאמר להם שהיא הייתה כמו צמח בר בינהם..

אמריקה בשחור לבן.

אני חושבת על אמריקה מבחינת השחור והלבן. וזאת מבחינה מוסיקלית. השחור והלבן הגיעו לאמריקה, לארצם של האינדיאנים ביחד. זה הגיע כאדון וזה הגיע כעבד. גם השחור וגם הלבן  הגיעו כמהגרים לאמריקה. מנקודת פתיחה זאת ולנוכח ההפרדה במאות הראשונות נוצרה יצירה מוסיקלית לבנה ויצירה מוסיקלית שחורה שנבדלה זאת מזאת מבחינת המגרשים בהם מוסיקה זאת נוצרה והושרה.  נקודת מפגש הראשונה היתה שהאומן השחור הורשה להופיע בפני קהל לבן באולמות שאליהם שחורי עור לא הורשו להכנס כקהל.

ואת המוסיקה הזאת מהנקודה הזאת ועד הנקודה הזאת אני רוצה לחקור. כתוכניות רדיו. עם השמעת שירים של לבנים ושחורים.

התוכנית תקרא- אמריקה בשחור לבן- MICHALS AMERICA MISTERY TOUR.

כל תוכנית תהיה מפוצלת לשני חלקים נפרדים שיעסקו במוסיקה מאותה תקופה. אולי אתחום בעשורים. תוכנית אחת של השחור ואחת של הלבן מקבילות זו לזו . כנראה אחרי פסח אתחיל במסע.

מבחינת השפעה תרבותית מאוד מענין שעוד מתחילתו ובסופו של יום  או מעט לפני סופו של יום, השחור באמריקה למרות היותו עבד הוא שחקן מרכזי בעולם התרבות והספורט באמריקה, מבחינה מוסיקלית  האפריקאי הוא שחקן ומשפיע מאוד בעולם המוסיקה באמריקה.

ארצות הברית הם עם חדש, יש זהות אמריקאית. יש קבוצת בני אדם מכל העמים כמעט שהגיעו ממקורם לאמריקה.ומהנקודה הזאת החל תהליך בינוי גם בינוי רוחני שיצר את הזהות האמריקאית. דונאלד טראמפ ווופי גולדברג הם מהגרים, לא משנה באיזו דרך ולאיזה יעד, הם נחשבים אמריקאים בעת הזאת.לאופי הבינוי  הזה יש חלק מאוד גדול והשפעה רוחנית מאוד גדולה לאדם השחור על התוצר הסופי של מי הוא האמריקאי. החלק הזה שלהם בבניה הוא חלק של בונים שלא בא בדרך כלל ממקומות של פועלי הבנין, ההשפעה התרבותית שלהם על אמריקה ומאמריקה והלאה היא השפעה שבאה בדרך כלל ממקומות ההנהלה והמקורבים להם, או הדומים להם. ההבדל בין המשפיע הזה למשפיע הזה, שהלבן לקח כל הכסף... הוא דופק את הבוחטות מכל הסרט וזאת למרות שלאדם השחור יש חלק גדול מאוד בהצלחה הכלכלית של אמריקה.אפשר לאבחן דמיון במיקומו זה של העבד גם את היווני בימי ספרטא שהם כינו אותו הליוטי או הלוטי. הוא היה הספורטאי המוביל בתחרויות הספורטיוויות ששימשו להנאת ההומואים הצופים בהם, הספרטנים הם הומואים.שהיו מטפחים ספורטאים על אותו משל של טיפוח סוס מרוץ. נותן לו אוכל עדיף ובריא, גם מבחינה כמותית, כדי שיגיע לתוצאות הטובות ביותר.האדם הלבן שולט גם באפריקה וזאת מבחינה כלכלית. שאני רואה את האדם השחור בדרום אפריקה, גם לאחר נפילת האפרטהייד וזאת לעומת האדם השחור מאפריקה באמריקה. נראה שמצבו של האדם השחור באמריקה טוב יותר ממצבו של האדם השחור בדרום אפריקה,  נראה שפחות רע לו אצל צוקי מאצל סמי.

סבן לא נחשב שחור באמריקה. גם קלוד ללוש לא נחשב שחור באמריקה.

בישראל סבן, אני וקלוד ללוש נחשבים שחורים.

לצורך הענין, משיחה עם בן האתיופי, אני נחשבת בעיניו ללבנה ומשכך גם ללוש וסבן.

לצורך הענין נקודת הפתיחה של בן העדה האתיופית בישראל מבחינת מעמדו, היא זהה לנקודת הפתיחה של המזרחים בעת ההיא.

מענין מה היה עולה בגורלו של ללוש באם היה עולה לישראל בעת ההיא.

.

שלא בעונתו ושלא באדמתו.

לימודי תורה- חודש תשיעי- שנת שבעים ושתים לקוממיות.

החממה נועדה ליצור תנאים לגידול פרי שלא בעונתו או שלא באדמתו.הרבה יאמרו שהישוב הקהילתי הקטן הוא חממה לעומת העיר הגדולה TLV.אני טוענת הפוך, אני טוענת שהגולה תל אביב יצרה תנאי גידול לעצי פרי שלא יכולים לצמוח ולהניב פרי באדמה הזאת ללא יצירת תנאי חממה לגידולם בארץ הזאת.יודע חקלאי פיקח שאם נקח ענף מעץ פומלה ונלחים אותו בעץ תפוז הענף יניב פומלה בעץ התפוז. אני טוענת שאיל גולן הוא ענף כזה. איל גולן לא שר למען העובדים, יש מצב שאם הענף איל גולן היה נשאר בעץ המקורי שלו הוא היה שר למען העובדים. אני חושבת שזה אותו הדבר עם מייקל ג'קסון, נינט טייב ואסתר ראדה.

מיכל קוראת לך…- תחרות הלחנה לשיר של העלמה מיכל כהן.

אסתר ראדה, קרולינה, יעל דקלבאום, קרן מלכה, קרן אן, יעל נעים, ריף כהן, דנה עדיני, דנה ברגר, מזי כהן, טובה גרטנר, רים בנה, שרית חדד, ותרז סילמן, מוזמנות להגיש לחנים בשירתן לשיר מלך אביון שכתבתי, לרוצות לצרף גם מחול מודרני לסרט הוידאו, או כל מיצג אומנותי, אין בעיה:

 

.

שיר חדש- סרט של פליני.

שיר חדש מאת העלמה מיכל כהן:

כבר אמרתי שלא ראיתי את הסרט החיים על פי אגפא.

גם לא ראיתי סרט של פליני.

בחיי אני הכוכבת הראשית של הסרט וכל השחקנים בחיי הם  שחקני משנה.

לא היה שחקן או שחקנית ראשיים בחיי.

ופליני היה עושה על זה סרט.

וכעת שאני חושבת על זה, גם לא ראיתי טווין פיקס,

יש לי את הדיסק.

בועז כהן היה רוצה לכתוב את זה.

הוא לא יכול.

הוא ראה את כל הסרטים של פליני.

.

מכתב לסטודנט- עריכה חדשה.

אלברט איינשטיין:"למעמד השולט יש את בתיהספר והתקשורת תחת האצבעעובדה זו מאפשרת לו לשלוט ברגשות ההמונים."

סטודנט יקרעכשיו כשסיימת:גן חובהבית ספר יסודיחטיבת ביניים/תיכוןצבא.. עכשיואחרי שפירגנת לך טיול להודו שהוא חלק מהמסלול הקבוע והידוע מראש שמביא אותך לשלב הבא במוסדות המדינההאוניברסיטה או המכללה..גם אם נראה לך שהמכללה שבחרת היא פריפריאלית צפונית עם נוף הרים וקיבוצים עם פרות וכבשים באחו,וביום טובאפשר לראות את הפסגות המולבנות של החרמון,אתה עדיין חלק מהשיטה..המבחנים שתצטרך לעמוד בהם לשם השגת התואר הנכסף הם אותם מבחנים שעובר סטודנט בעיר תל אביב עם הבתים האפורים והמגדלים המפוארים והכביש הסואן והפיח והעשן..ומכאןהחומר שתלמד יהיה אותו חומר שילמד הסטדנט המפוייח שבחר באותו חוג כמו שלך…לצורך העניין.. פילוסופי…

תלמד מתוך המקום שמתנגד לכל מה שמלמדים אותך אפילו שסביר להניח שתסכים עם רוב הדברים שמלמדיםהם ילמדו אותך ש 2+1+3= 6 וזאת תוצאה נכונה.תגיד לחבר שלך מהצבא שבחר ללמוד בחוג לכלכלה שאני אומרת לו את אותו דבר שאמרתי לךשיתנגד לכל מה שמלמדים אותו וזאת למרות שילמדו אותו ש5+4+2 = 11. וזאת תוצאה נכונה.תגיד אותו הדבר לחבר שלך מהתיכון שבחר ללמוד מנהל עסקים שאני אומרת לו את אותו הדבר שאמרתי לךשיתנגד לכל מה שילמדו אותו וזאת למרות שילמדו אותוש 2-6-7= –11. וזאת תוצאה נכונה.

וזאת למה..?

כי אחרי האוניברסיטה תתחיל לעבודתתחיל להביא לידי ביטוי את מה שלמדת באוניברסיטה או במכללה ותייצר כל יום את המשוואה הנכונה.. 3+1+2..וככה כל יום עד הפנסיה אתה תבוא לעבודה ותעשה 2+1+3 ושתגיע לתוצאה 6 ,הבוס ייתן לך בונוס…וככה החבר שלך מהתיכון שיעשה 2-6-7…  כל יום.. עד הפנסיה.. וככה גם החבר מהצבא כל יום עד הפנסיה 2+4+5….וכל יום תחזרו הבייתה עם הרגשה טובה בלב שעשיתם את הדבר הנכון….

ואתה לא תשאל אם התוצאהרצויה…כי 3+1+2=6. וזאת תוצאה נכונה.. ומשכךגם לא תהיה לך את היכולת לשאול אם התוצאה הרצויהלא יהיו לך את הכלים להגיע למצב של לשאול אם התוצאה רצויה.. זה לא יעלה בדעתך.כי 2+1+3= 6 וזאת התוצאה הנכונה..

מה שאתה לא מבין שזאת לא המשוואה הנכונה… כי התוצאה הסופית של מה שתייצר,היא לא 6 .התוצאה הסופית היא החיבור בין כל התוצאות שהשגתם אתה וחברייך משמע (11-11+6) + כל התוצאות של תלמידי חוגים אחרים שאתה לא מכיר..משמע,= 0 .וזה ברור לכולנו שזאת לא התוצאה הרצויה.

וזאת תוצאה שתאומן לא לראות אותהומשכךלהיות חסר יכולת מנטלית תודעתית  (אפילו שהיית בהודולהתנגד להכחלק מהמערכת מהסיסטם..אתה תהיה מוסח דעת..  אתה לא תדע להבין שיש צרה.

ובכן,הבעיה טמונה בספרה והשפעתה על המשוואה הסופית המתקבלת בכל תוצאה שמייצרות משוואות הביניים כשמוסיפים להן את הספרה,2.גם אם יגידו לך שיש בעיה שטמונה בספרה 2 , לא תהיה לך יכולת לעכללהפניםאת המהות של הספרה2 ..גם אם לא תשרת אותם באופן ישיר,אתה תשרת אותם באופן עקיף…אתה תהיה עוד בורג במערכת המשומנת("תרתיי משמע").של אנשים כדוגמאת תשובה יצחקממאגר הגז תמר..כל החיים שלך הכינו אותך לצורך יצירת תוצאת הביניים,שמייצרת את המשוואהשיוצרת את אותו פתרון סופי:0.

לכן,אל תכעס שלא אתעניין במה שתלמד.זה לא אתה, הם הצרה.אתה בובה.כל מה שתלמד וכל מה שתייצר בעתיד,לא יעניין אותי.

"רק לאחר 50 שנהאחרי המשבר הפיננסיהם קיבלו את הכינוי "ברונים שודדים". בחלק גדול מתקופת שלטונם הם זכו לכבוד וליוקרהגם כיום, 100 שנה אחריהציבור מחבר את שמותיהם עם פילנתרופיה והון גדול בזכות מכבסת המליםתרומותיהם האדירות ושמותיהם מתנוססים מעל רוב המוזיאוניםהאוניברסיטאות ומוסדות התרבות בארה"ב – רוקפלרג׳יי.פי מורגןקרנגיאסטורונדרבילט." דה מרקר/גיא רולניק.

אומנות תרבות- קצרצרים.

אני אגיד לך את זה ככה,

אני מאוד אוהבת את זה:

אך שזה מתקיים בדרך שמקיים את זה:

אז אני מאוד כועסת על זה:

אני חושבת שאת מבינה על מה אני מדברת.

מלחמת בני האור בבני החושך.

זאת טעות מיסודה לדבר במושגים של אור וחושך מתוך מקום שרוצה ליצור עולם טוב יותר. חושך ואור הם עניין יחסי. כי לעיתים האור של האחד הוא החושך של השני ולהיפך, החושך של האחד הוא האור של השני. לדוגמא, נוחי דנקנר, הוא האור שלו זה למכור יקר בסלקום למשתכרת שכר המינימום בשופרסל,

אני אסביר לכם,

יש את הטרילוגיא של קישלובסקי, אדום, כחול ולבן. כל סרט הוא סרט בפני עצמו שאין קשר תוכן בינו לבין קודמו, אך בכל אחד מהסרטים יש את האשה הזקנה ששמה את הבקבוקים דרך החור לפח המחזור, והיא החוט המקשר היחיד בין שלושת הסרטים. ורואים  אותה עושה את אותה פעולה בשלושת הסרטים לזמן שנמדד בזמן שהוא כמעט כהרף עין ואתה לא יכול לשכוח אותה.. בשבילי זה אותו הדבר כמו לראות בהרבה מקומות את האשה, עובדת קבלן כח האדם עם המדים עם השם של קבלן כח האדם, שלהרבה מאיתנו אין קשר איתה אך היא נמצאת בכל הסרטים.

היות לכל ילד וילדה בישראל.

צריך לחשוב מדוע ללימודי מכונאות רכב הורי התלמידים לא נדרשים להוסיף כסף ואילו ללימודי מוסיקה ההורים נדרשים לשלם עוד כסף למשרד החינוך.

מבחינה הגיונית לימודי מוסיקה הם יותר זולים למשרד החינוך מלימודי מכונאות רכב. ללימודי מוסיקה נדרשת כיתה רגילה והכלי המוסיקאלי של הילד, ללימודי מכונאות רכב בית הספר נדרש לעשות מוסך בבית הספר.

אני טוענת שהמחיר היקר שגובה משרד החינוך בעבור לימודי מוסיקה בתיכון, הוא לצורך סינון- מי ילמד מוסיקה ומי לא.

אני טוענת שלימודי מוסיקה צריכים להיות נגישים לכל הילדים שיש להם כישרון למוסיקה  ללא תוספת תשלום במוסדות המדינה.

על פי כל הגיון אם כבר תוספת תשלום אז תוספת ללימודי מכונאות רכב.

זאת צרה שאומנים נתמכים על ידי טייקונים בזמן שהעם דורש צדק חברתי. הג’אז של נערי תלמה ילין ונערי רימון של אודי אנג’ל בא לסתור את שירת הג’אז של ילדי הפרחים מההמחאה.

ענף ההומור פועל כמו כל ענף מסחרי, כלכלי. העולם צוחק אז מצחיקים. זאת אומרת שהצחוק הוא צורך שענף ההומור מספק לנוכח הביקוש. בדיוק כמו ששווארמה היא צורך..

העולם מצחיק אז צוחקים זאת כבר נקודת תצפית שרואה את המצחיק והצוחק על במה אחת. ומתוך המקום הזה אתה צוחק.

בשנת 1932 לפי הספורות הנוצריות שלח מלך עיראק יהודים לקונגרס המוסיקה בקהיר שזכו במקום הראשון בתחרות.

הטענה הראשונית שלי היא,

שמלך עיראק ששלח מטעמו יהודים להשתתף בקונגרס המוסיקה בקהיר בשנת 1932 לפי הספורות הנוצריות- זכה במקום הראשון.

יש את השיר  I DON'T LIKE MONDAY  של MADNESS  ובשיר מסופר על מישהי שהייתה הורגת כל יום שני, ותפסו אותה, ושאלו , למה ביום שני והיא אמרה- I DON'T LIKE MONDAY , לנוכח העובדה ש- PINK FLOYED העידו על טחינת פני עניים בבריטניא הגדולה, יש מצב שהיא לא אהבה את יום המונים.

וַיַּעֲמֹד שָׂטָן, עַל-יִשְׂרָאֵל; וַיָּסֶת, אֶת-דָּוִיד, לִמְנוֹת, אֶת-יִשְׂרָאֵל.  וַיֹּאמֶר דָּוִיד אֶל-יוֹאָב, וְאֶל-שָׂרֵי הָעָם, לְכוּ סִפְרוּ אֶת-יִשְׂרָאֵל, מִבְּאֵר שֶׁבַע וְעַד-דָּן; וְהָבִיאוּ אֵלַי, וְאֵדְעָה אֶת-מִסְפָּרָם. וַיֹּאמֶר יוֹאָב, יוֹסֵף יְהוָה עַל-עַמּוֹ כָּהֵם מֵאָה פְעָמִים–הֲלֹא אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ, כֻּלָּם לַאדֹנִי לַעֲבָדִים; לָמָּה יְבַקֵּשׁ זֹאת אֲדֹנִי, לָמָּה יִהְיֶה לְאַשְׁמָה לְיִשְׂרָאֵל.

כשבני אדם שומעים שירה חזקה בשעה קבועה בבוקר במקום קבוע, זאת שירה שמעוררת מחשבה. יהיו כאלה שיסכימו לדבר השירה ויהיו כאלה שלא יסכימו לדבר השירה. יצירת הרגש החזק כלפי השירה, לא משנה אם הם בעד דבר השירה או לא, מייצרת את קיומה במחשבה. ביום שהשומעים יפסיקו לשמוע את השירה שעוררה בהם את הרגש החזק , הם ימשיכו לשמוע את השירה מתוך מקום, שבאותו מקום ובאותה עת שהם כבר לא שומעים את השירה הזו, הם יחשבו על השירה שלא מושמעת, וזאת גם דרך לקיים את השירה. כי הם חושבים עליה, כל בוקר באותה עת באותו מקום השירה הזו תתנגן במחשבה של השומעים שמעתה ישמעו אותה שלא באותה דרך שהם שמעו אותה, אך עדיין הם ישמעו אותה.

אותו הדבר לגבי רצח רבין. הרצח, תמיד ישמור את רבין בחיים. לא צריך לייצר ערבי זכרון ותוכניות על פועלו של רבין, וגם לא מבנים על שמו של רבין כדי לשמור על זכר פועלו. רבין המנהיג הנבחר תמיד יזכר כאיש שנלחם למען קוממיות העם היהודי בארצו וכאיש שדרש שלום ונרצח.

העיסה והנחתום.

ברור שהנחתום לא יכול להעיד על עיסתו במובן של משתתף בתחרות לא יכול להיות בצוות השופטים.

הדבר לא סותר שהנחתום אוהב את יצירתו וחשוב שהנחתום יחשוב שיצירתו היא הכי טובה לפני שיגיש את יצירתו לתחרות..

לא יעלה על הדעת שהטבח לא אוהב את תבשיליו…

הסללה כניתוח טראנג’נדרי.

כִּֽי תָצוּר אֶל עִיר יָמִים רַבִּים לְֽהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתָפְשָׂהּ לֹֽא תַשְׁחִית אֶת עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת כִּי הָֽאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצֽוֹר:  רַק עֵץ אֲשֶׁר תֵּדַע כִּי לֹא עֵץ מַֽאֲכָל הוּא אֹתוֹ

תַשְׁחִית וְכָרָתָּ וּבָנִיתָ מָצוֹר עַל הָעִיר אֲשֶׁר הִוא עֹשָׂה עִמְּךָ מִלְחָמָה עַד רִדְתָּֽהּ: דברים.

רַק עֵץ אֲשֶׁר תֵּדַע כִּי לֹא עֵץ מַֽאֲכָל הוּא אֹתוֹ תַשְׁחִית וְכָרָתָּ

מפה כנראה נולד המושג העבודה משחררת.

פרס אמר זאת וגם היטלר אמר זאת.

אדם שאינו עובד, אותו אתה מבקש לכרות.

ומה אני אומרת, במשל עץ השדה,

לנוכח ההסללה שאדם שהעץ שלו מצמיח פירות  נוגנים ושרים, או פירות מנהיגים, הוסללו במוסדות המדינה לא להיות כמינם,  אתה  לא יכול להאשים אדם לא עובד כי מישהו מבקש אותו להצמיח פירות שהוא לא יכול להצמיח אותם.

עצם ההסללה מבקשת לעשות את הכריתה. אתה מבקש לכרות על ידי הסללה.

זה כמו להשקות עץ עם חומצה, ברור שהוא לא יגדל ברור שפרותיו יהיו רקובים.

שלא בעונתו ושלא באדמתו.

החממה נועדה ליצור תנאים לגידול פרי שלא בעונתו או שלא באדמתו.

הרבה יאמרו שהישוב הקהילתי הקטן הוא חממה לעומת העיר הגדולה TLV.

אני טוענת הפוך, אני טוענת שהגולה תל אביב יצרה תנאי גידול לעצי פרי שלא יכולים לצמוח ולהניב פרי באדמה הזאת ללא יצירת תנאי חממה לגידולם בארץ הזאת.

יודע חקלאי פיקח שאם נקח ענף מעץ פומלה ונלחים אותו בעץ תפוז הענף יניב פומלה בעץ התפוז. אני טוענת שאיל גולן הוא ענף כזה. איל גולן לא שר למען העובדים, יש מצב שאם הענף איל גולן היה נשאר בעץ המקורי שלו הוא היה שר למען העובדים. אני חושבת שזה אותו הדבר עם מייקל ג’קסון, נינט טייב ואסתר ראדה.

ב 2011 עם ישראל יצא להפגין. דפני ליף הייתה היוזמת. וזה תפס.התקשורת שנשלטת ע"י בעלי הון פירגנה. פירגנה? נניח.. היא יצרה שליטה על נראות ההפגנה.. זאת אומרת שמסרי ההפגנה עברו דרכה. באיזשהו שלב נכנס יאיר לפיד לתמונה. והתקשורת פירגנה ליאיר לפיד. יאיר לפיד הוצג כאדם שמזדהה עם ההפגנה אך היה לו מימד נוסף שהתקשורת העמידה לרשותו. הנראות בעיני הציבור כמנהיג מול דפני ליף.אחד הדברים שהדהימו אותי היה פיצול אחת ההפגנות האחרונות. בסוף כל הפגנה הייתה התכנסות לנאומים. התכנסות אחת. כשיאיר לפיד נכנס לתמונה התהלוכה אותה תהלוכה שהתכילה ברוטשילד, פוצלה לשתיים. אחת להתכנסות של יאיר לפיד והשניה של דפני ליף.מישהו קרא שיוויון בנטל לכיוון גולדה, דפני ליף לכיוון קריית הממשלה. גולדה? עגל זהב..אז מה קרה כאן בעצם? מה שקרה בעצם זה לקחת את הרוח ולהעביר אותה לאדם שפועל כרצונך. שפועל בתוך המסגרת של השיטה. זאת אומרת, להעביר את זה לזה אחר שמנהיג מטעמך. או לשלוט על זה באמצעות אותו מעגל של חבר החברים המחוכם..יאיר לפיד לא ידרוש להעלות את השכר במשק.כי השכר הוא מוקד השליטה האמיתי.

הרבה פמיניסטיות אוהבות את הסרט עגבניות ירוקות מטוגנות, ברור לכולנו שכולנו אהבנו את מקסימת הדבורים, איגי.. וריחמנו על רות וזה עשה הרגשה טובה לרבים מכם שאיגי הצילה את רות..

אממה, כמו שאומרים..

היה את ג'ורג' השחור משרת הבית, הכלב של המשפחה, שאומר- YES MASTER לאיגי.

וזה לא משנה עד כמה איגי היתה טובה אליו- היא היתה גזענית בורה ואבא שלה, מלח הארץ שלהם, העסיק עבדים בשדות הכותנה…

תחילת הסרט.

תחשוב שאתה הולך לסרט והסרט מתחיל במסיבה במועדון ואז רואים אשה צעירה עולה על הבמה ומתחילה לרקוד עם בחור והם עושים סקס לעיני כל.

ואחר כך רואים אותה ואת הבחור הולכים אליו הביתה והם מזדיינים כמו שאומרים.

ובבוקר היא הולכת הביתה מתרחצת והולכת לעבודה ונגמר הסרט.

ואז בא הבמאי ואומר לקהל לא לקום ואומר לקהל שהם ראו את הסרט לא מהתחלה. והוא מבקש מהם לראות את התחלת הסרט לפני שהם הולכים הביתה..

והוא מראה את תחילת הסרט:

כמה חברות הולכות למועדון מזמינות לשתות ואיך שהוא מצליח בחור שדיבר עם הבנות לשים לאותה אשה צעירה סם אונס ואז מתחיל הקטע שממנו התחלת לראות את הסרט.

והבמאי אומר לך, עכשיו תחשוב מהתחלה על הסרט שראית.

ותחשוב שהבחורה לא ידעה שהיא נאנסה.

שיר חדש- סרט של פליני.

רוק, היא לא מוסיקה ישראלית, בדיוק כמו שג'אז היא לא מוסיקה ישראלית. ג'אז זאת מוסיקה ששורשיה אפריקאים ורוק היא מוסיקה ששורשיה הם ארופאים..האם קיים דבר כזה שירי ארץ ישראל הישנה והטובה..

מישהו החליט שלישראלי, לישראליות, לא יהיה קשר לאדמת ארץ ישראל.

כמו מירי רגב\סיבוני, לא מרגיש לי נכון השירה המזרחית של מירי רגב, אין "הרמוני" בין המילים ללחן.

עכשיו כשאני חושבת על העניין, בסופו של יום, היה זמן בו כל "אישי הציבור" נראו כמו טוביא צפיר. אפילו גולדה, נראתה כמו טוביא צפיר. כשחקיין מחקה אז הוא למעשה מעצים את התכונות המייחדות ומבדלות את האדם שהוא מחקה. החשיפה הגדולה לחיקוייו של טוביא צפיר, גרמה לנו לראות את האדם דרך חיקוייו של טוביא צפיר. דרך שרואה יותר את ה"ניואנסים" המבדלים את האדם אותם העצים טוביא צפיר. לגבי החיקוי של איימי ווינהאוס, זה יותר מתוחכם, למרות שהשחורים כמו איימי דברו ושרו בשפה האנגלית, זו לא אותה אנגלית כמו של איימי, לצורך העניין, האנגלית של האפרואמריקאים היא כמו היידיש. לא הייתה לאיימי סיבה לשיר בשפתם בשפתה. זה כבר יותר הצגה מאשר שירה. כל זמר מציג את השיר שהוא שר, איימי וויינהאוס הציגה את דמות הזמרת. וגם היא, כמו טוביא צפיר, העצימה את ה"ניואנסים" המבדלים בשפתם של האפרואמריקאים. הסיבה שאסתר ראדה שרה באנגלית אפרואמריקאית היא הרבה יותר מורכבת בשל היותה של אסתר ראדה שחורת עור בישראל (המשתייכת לקבוצת בני אדם "מקופחים" מבחינה כלכלית, כמו השחורים באמריקה, "קיפוח" שנובע מאותן סיבות). מרגיש לי כמו אותם יוצרים מזרחים שידעו בלי שנאמר להם במילים מפורשות, איזה מזרחי יתקבל ואיזה מזרחי לא יתקבל. אני מניחה שההזדהות של אסתר ראדא עם שחורי העור באמריקה, היא כמו ההזדהות של המזרחים היהודים בארץ ישראל עם שיריו של ג'ון לנון עם power to the people בדיוק בזמנים של הלא נחמדים של גולדה..ופינק פלויד.. אתם יודעים.. לשבור את החומה… אתם יודעים בזמנים ששלום וערמת החבר'ה על הדשא אצל אביגדור, שרו את i'm black i'm pink ממחזמר שיער.. הגיעו עד לאמריקה כדי להביע התנגדות לגזענות והאפליא..  כשהיה להם black משלהם בשכונה כמו שאומרים..

אני אגיד לך את זה ככה,

אני מאוד אוהבת את זה:

אך שזה מתקיים בדרך שמקיים את זה:

אז אני מאוד כועסת על זה:

אני חושבת שאת מבינה על מה אני מדברת.

גם במעמדו הרם, מייקל ג'קסון עדיין חש את רגשי הנחיתות כשהוא לא הצליח לראות את צבע עורו כיפה ולא רק, הוא ראה עצמו מכוער ולכן הלבין את עורו ושינה את מבנה עצמותיו בתהליך שבסופו הוא איבד את נפשו.

נקודה למחשבה: אנחנו העם היהודי, היינו ארבע מאות שנים בעבדות קשה, הלכנו ארבעים שנה במדבר עד שקיבלנו את התורה. מה, לא מגיע לנו זכויות קניין על התורה, דוד המלך הוא מאבותנו, וישעיהו, וירמיהו ושמואל אלף ובית.. הכל שלנו.. מאבות אבותנו.. בדיוק כמו שסמי הוריש לעידן את "סמי קונדקטורס", לנו דוד הוריש את התהלים, ואתם יודעים כמה בוחטות דופקים מהתהלים. ברור לכולנו, שמגיע לעם היהודי תמלוגים בעבור אוצר התהלים.. שלא לדבר על יהודה הלוי… ואיבן גבירול.. אקו"ם.

ברור לכם ש- youtube חייבת הרבה מאוד כסף לבני ובנות האדם שמעלים את הסרטים ל- youtube. אם הגולשים ב- youtube לא היו עושים זאת, youtube היתה צריכה לשכור הרבה מאוד עובדים שיעלו שירים וייצרו סרטים ל- youtube שיגרמו לבני ובנות האדם לגלוש ב- youtube, פועל יוצא מכך יגרמו למפרסמים לרצות לשלם כסף ל- youtube בעבור פרסום באתר- youtube.

הבנים:

אָז יָשִֽׁיר-מֹשֶׁה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-הַשִּׁירָה הַזֹּאת לַֽיהֹוָה וַיֹּֽאמְרוּ לֵאמֹר אָשִׁירָה לַּֽיהוָֹה כִּֽי-גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹֽכְבוֹ רָמָה בַיָּֽם: עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ וַֽיְהִי-לִי לִֽישׁוּעָה זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ אֱלֹהֵי אָבִי וַֽאֲרֹֽמְמֶֽנְהוּ:  שמות.

הבנות:

וַתִּקַּח מִרְיָם הַנְּבִיאָה אֲחוֹת אַֽהֲרֹן אֶת-הַתֹּף בְּיָדָהּ וַתֵּצֶאןָ כָל-הַנָּשִׁים אַֽחֲרֶיהָ בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלֹֽת:  וַתַּעַן לָהֶם מִרְיָם שִׁירוּ לַֽיהוָֹה כִּֽי-גָאֹה גָּאָה סוּס וְרֹֽכְבוֹ רָמָה בַיָּֽם: שמות.

מפה אתם יכולים להבין מאיפה הגיעה התפילה בשירה לבתי התפילה של ישראל וממנו לבתי התפילה של הנצרות והאסלאם.

פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָֽם:  וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת-רִנָּתָֽם: וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָֽיו: תהלים.

אומנות הבימוי.

ארץ נהדרת עושים יופי של מוסיקת רקע לביבי, ביבי בארץ נהדרת נראה הרבה יותר צעיר מגילו עם הורמונים של פר הרבעה..וזאת מוסיקת רקע שמייצרת תחושה מאוד מסוימת כלפי ביבי. תחושת ביטחון. אותו בס ברקע שהפר הצעיר בנט מידי פעם לוחץ על הפאוזה.. בנט עושה את מה שעושה ערוץ 1 ביחס לערוץ 2.. הוא משתמש בקודים של ביבי, הקשיחות מול העולם ,התבטאויות ביטחוניסטיות תוך שהוא מראה את מעורבתו הפעילה, פניה ברורה לימין, מעורב במידניות חוץ ופעיל בה והאנגלית והחדשנות של ערוץ 2.בשקט בשקט הוא מתנגד לחוק העסקה ישירה.

איפה שיש חושך יש ערפדים. אם יש ערפדים, אז תדע שיש חושך. אפילו שאתה לא רואה את החושך, הוא שם, כי יש ערפדים.

וכן,לפעמים יחכה לך אותו אדם מכובד.. איש עסקים ידוע.. אדם מכובד..מנהל קבוצת כדורגל…בכלל לא פושע..איש נשוי משפחה טובה..ילדים מחונכים..ממש באותם גילאים של הנער שאב המשפחה המכובדת צורך ממנו שרותי זנות בגן החשמל..בתחנה המרכזית הישנה איפה שהיה פעם גן העצמאות.