ההבדל בין דוד המלך לבין פרעה המלך- מעודכן.

עם ישראל בנוי על שבטים, השבטים מחולקים לקבוצות.

ישראל ולוי.

***בֵּית יִשְׂרָאֵל, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה;    בֵּית אַהֲרֹן, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה.
בֵּית הַלֵּוִי, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה;    יִרְאֵי יְהוָה, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה.
בָּרוּךְ יְהוָה, מִצִּיּוֹן–    שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם:
הַלְלוּ-יָהּ.

בתוך שבט הלוי יש חלוקה לשתי קבוצות  לוי ולוי כהן מבית אהרן.

בתוך ישראל יש שתי קבוצות, ישראל ויהודה.

וַיִּמְאַס, בְּאֹהֶל יוֹסֵף;    וּבְשֵׁבֶט אֶפְרַיִם, לֹא בָחָר.
וַיִּבְחַר, אֶת-שֵׁבֶט יְהוּדָה;    אֶת-הַר צִיּוֹן, אֲשֶׁר אָהֵב.
וַיִּבֶן כְּמוֹ-רָמִים, מִקְדָּשׁוֹ;    כְּאֶרֶץ, יְסָדָהּ לְעוֹלָם.
וַיִּבְחַר, בְּדָוִד עַבְדּוֹ;    וַיִּקָּחֵהוּ, מִמִּכְלְאֹת צֹאן.
מֵאַחַר עָלוֹת, הֱבִיאוֹ:    לִרְעוֹת, בְּיַעֲקֹב עַמּוֹ; וּבְיִשְׂרָאֵל, נַחֲלָתוֹ.
וַיִּרְעֵם, כְּתֹם לְבָבוֹ;    וּבִתְבוּנוֹת כַּפָּיו יַנְחֵם.

ליהודה הבכורה, לא בהכרח המלוכה.

שאול משבט בנימין היה המלך הראשון של ישראל.

לאחר חטא שאול המלוכה עברה לדוד שהיה משבט יהודה.

לאחר חטא שלמה חולק ישראל לשתי מלכויות, יהודה וישראל.

שיהודה מושל בירושלים.

מלך בישראל- שופט את העם.

את המלך ממליך הכהן, מושח אותו למלך.

הכהנים הם אישי הבורא.

שבט הלוי שממנו הכהונה הוא השופט את המלך.

יש רשות שופטת למלך, כמו נתן ששפט את דוד שחטא לאוריה.

עם ישראל, וגם אבותיו של דוד אמרו נעשה ונשמע, ודוד קיבל עליו את הרשות השופטת הזאת, שופטת אותו, את המלך בכבודו ובעצמו.

לא כך עם פרעה.

כהני פרעה היו אנשיו כמו שכהני לוי הם אנשי הבורא.

לא היה במצרים בית משפט ששפט את המלך פרעה.

וזה ההבדל בין דוד המלך לפרעה.

ושיהיה ברור לפרעה ודומיו בעת הזאת,

כפי שנלמד מתורתינו העובדה שבמצרים לא היתה רשות שופטת את פרעה, אינה אומרת  שפרעה לא בא ולא יבוא במשפט אלהים:

וַיְהִי הַשֶּׁמֶשׁ לָבוֹא, וְתַרְדֵּמָה נָפְלָה עַל-אַבְרָם; וְהִנֵּה אֵימָה חֲשֵׁכָה גְדֹלָה, נֹפֶלֶת עָלָיו.  וַיֹּאמֶר לְאַבְרָם, יָדֹעַ תֵּדַע כִּי-גֵר יִהְיֶה זַרְעֲךָ בְּאֶרֶץ לֹא לָהֶם, וַעֲבָדוּם, וְעִנּוּ אֹתָם–אַרְבַּע מֵאוֹת, שָׁנָה.  וְגַם אֶת-הַגּוֹי אֲשֶׁר יַעֲבֹדוּ, דָּן אָנֹכִי; בראשית.

וְגַם אֶת-הַגּוֹי אֲשֶׁר יַעֲבֹדוּ, דָּן אָנֹכִי;

בעת הזאת של הסתר פנים, חשוב מאוד שמערכת המשפט תהיה נפרדת ובלתי תלויה,

אני אומרת שצריכה להיות מערכת בחירות נפרדת לראשות בית המשפט.

***למחשבה:

בֵּית יִשְׂרָאֵל, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה;    בֵּית אַהֲרֹן, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה.
בֵּית הַלֵּוִי, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה;    יִרְאֵי יְהוָה, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה.
בָּרוּךְ יְהוָה, מִצִּיּוֹן–    שֹׁכֵן יְרוּשָׁלִָם:
הַלְלוּ-יָהּ.

כתוב גם:

יִרְאֵי יְהוָה, בָּרְכוּ אֶת-יְהוָה.

לא ישראל, לא לוי, לא אהרן ולא יהודה.

יראי יהוה.

כנראה הכוונה לגר הצדק עימנו.