היה אדם שקראו לו חכם מיימון והוא לא היה הרב משה בן מיימון, אך היה מישהו שהשם לו את התואר חכם.
הדבר מלמד על מנהג, היו אנשים כאלה שהשמו להם את התואר חכם.
אולי הם אלה מקהל העם שהיה נהוג לבוא אליהם לעיצה.
(בימים שלפני שהשמו לקהל העם את השם צי-בור)
כשהיה צריך עיצה, היו הולכים לחכמים.
בְּאֵין תַּחְבֻּלוֹת יִפָּל עָם וּתְשׁוּעָה בְּרֹב יוֹעֵץ: משלי- מזמור עשתי עשר.
ואל תכניסו לסרט את חכם חנוכה עכשיו.
זה ענין רציני לחשוב בו.
אני טוענת שיהיו ימים שהגשש החיוור ייחקר.
כחלק ממחקר פסיכוסוציו-היסטוריוניפאט.
(אפשר לראות את מערכוני הגשש כמסמך הסטוריוני וזאת מבחינת אורחות נהוגים בימים ההם שקרה בהם משהו שמשפיע על מציאות ימינו אנו).