כניסה למקום ויציאה ממנו- פרשת הכפרת.

לימודי שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות.

וְהַֽמְשַׁלֵּ֤חַ אֶת-הַשָּׂעִיר֙ לַֽעֲזָאזֵ֔ל יְכַבֵּ֣ס בְּגָדָ֔יו וְרָחַ֥ץ אֶת-בְּשָׂר֖וֹ בַּמָּ֑יִם וְאַֽחֲרֵי-כֵ֖ן יָב֥וֹא אֶל-הַֽמַּֽחֲנֶֽה: פרשת הַכַּפֹּרֶת.

אותו הדבר עם אהרן בכניסה אל הקודש וביציאה מן הקודש:

בכניסה לקודש:

בְּזֹ֛את יָבֹ֥א אַֽהֲרֹ֖ן אֶל-הַקֹּ֑דֶשׁ בְּפַ֧ר בֶּן-בָּקָ֛ר לְחַטָּ֖את וְאַ֥יִל לְעֹלָֽה: כְּתֹֽנֶת-בַּ֨ד קֹ֜דֶשׁ יִלְבָּ֗שׁ וּמִֽכְנְסֵי-בַד֘ יִהְי֣וּ עַל-בְּשָׂרוֹ֒ וּבְאַבְנֵ֥ט בַּד֙ יַחְגֹּ֔ר וּבְמִצְנֶ֥פֶת בַּ֖ד יִצְנֹ֑ף בִּגְדֵי-קֹ֣דֶשׁ הֵ֔ם וְרָחַ֥ץ בַּמַּ֛יִם אֶת-בְּשָׂר֖וֹ וּלְבֵשָֽׁם: פרשת הַכַּפֹּרֶת.

ביציאה מהקודש:

וּבָ֤א אַֽהֲרֹן֙ אֶל-אֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד וּפָשַׁט֙ אֶת-בִּגְדֵ֣י הַבָּ֔ד אֲשֶׁ֥ר לָבַ֖שׁ בְּבֹא֣וֹ אֶל-הַקֹּ֑דֶשׁ וְהִנִּיחָ֖ם שָֽׁם:  וְרָחַ֨ץ אֶת-בְּשָׂר֤וֹ בַמַּ֨יִם֙ בְּמָק֣וֹם קָד֔וֹשׁ וְלָבַ֖שׁ אֶת-בְּגָדָ֑יו וְיָצָ֗א וְעָשָׂ֤ה אֶת-עֹֽלָתוֹ֙ וְאֶת-עֹלַ֣ת הָעָ֔ם וְכִפֶּ֥ר בַּֽעֲד֖וֹ וּבְעַ֥ד הָעָֽם: פרשת הַכַּפֹּרֶת.

הרבה פעמים יש איזכור בתורה על כיבוס בגדים ורחצה לפני ואחרי, גם לפני ואחרי הקודש וגם לפני ואחרי מצבים מסוימים שאינם קודש, כמו נידה, נגיעה בדם, מפגש עם מחלות וזיהומים עם הוראות רחצה.

ומשכך אני טוענת שהעובדים במוסדות רפואה (יותר נכון לאמר בית מרפא ולא בית חולים) צריכים להתרחץ עם הגעתם לבית החולים, ללבוש בגדי עבודה ועם סיום המשמרת לשים את הבגדים לכביסה להתרחץ ללבוש בגדים חדשים ולצאת מבית החולים ושנצחק, אתה מחתים את הכרטיס לפני שאתה מתרחץ בתחילת היום ואחרי שאתה מתרחץ בסוף המשמרת.

עם מבקרים, לבישת חלוק בכניסה והסרתו ביציאה, כל השנה ללא קשר לקורונה, ידוע הדבר שיש מאושפזים שנדבקים במחלות שלא באו איתם לבית החולים ויש הרבה מקרי תמותה מסיבה זאת.

.