|
וַיְהִי֙ יָמִ֣ים רַבִּ֔ים וּדְבַר–יְהוָ֗ה הָיָה֙ אֶל–אֵ֣לִיָּ֔הוּ בַּשָּׁנָ֥ה הַשְּׁלִישִׁ֖ית לֵאמֹ֑ר לֵ֚ךְ הֵרָאֵ֣ה אֶל–אַחְאָ֔ב וְאֶתְּנָ֥ה מָטָ֖ר עַל–פְּנֵ֥י הָאֲדָמָֽה:הֵרָאֵ֣האליהו לא הלך לראות את אחאב, הוא נתבקש להראות עצמו לאחאב. |
וַיְהִ֛י כִּרְא֥וֹת אַחְאָ֖ב אֶת–אֵלִיָּ֑הוּ וַיֹּ֤אמֶר אַחְאָב֙ אֵלָ֔יו הַאַתָּ֥ה זֶ֖ה עֹכֵ֥ר יִשְׂרָאֵֽל: וַיֹּ֗אמֶר לֹ֤א עָכַ֙רְתִּי֙ אֶת–יִשְׂרָאֵ֔ל כִּ֥י אִם–אַתָּ֖ה וּבֵ֣ית אָבִ֑יךָ בַּֽעֲזָבְכֶם֙ אֶת–מִצְוֹ֣ת יְהוָ֔ה וַתֵּ֖לֶךְ אַחֲרֵ֥י הַבְּעָלִֽים:לֹא תִֽהְיֶה אַֽחֲרֵֽי רַבִּים לְרָעֹת וְלֹא תַֽעֲנֶה עַל רִב לִנְטֹת אַֽחֲרֵי רַבִּים לְהַטֹּֽת: שמות. אֱלֹהִים לָנוּ מַחֲסֶה וָעֹז עֶזְרָה בְצָרוֹת נִמְצָא מְאֹד: עַל כֵּן לֹא נִירָא בְּהָמִיר אָרֶץ וּבְמוֹט הָרִים בְּלֵב יַמִּים:,תהלים. אחאב בהולכו אחרי הבעלים הטה את ישראל החטיא את ישראל ומשכך כמושל בישראל החטאה זאת היא נזק לישראל ולכן הוא נחשב לעוכר וצורר ישראל, כי המנהיג הזה הוליך את ישראל לדבר שלא טוב לו ויכול לפגוע בו. זה המשל הנכון לגבי כעסו של אליהו על חטא אחאב שהחטיא את ישראל: חוֹשֵׂךְ שִׁבְטוֹ שׂוֹנֵא בְנוֹ וְאֹהֲבוֹ שִׁחֲרוֹ מוּסָר: |
וַיֹּ֤אמֶר אֵלִיָּ֙הוּ֙ אֶל–הָעָ֔ם אֲנִ֞י נוֹתַ֧רְתִּי נָבִ֛יא לַיהוָ֖ה לְבַדִּ֑י וּנְבִיאֵ֣י הַבַּ֔עַל אַרְבַּע–מֵא֥וֹת וַחֲמִשִּׁ֖ים אִֽישׁ: וְיִתְּנוּ–לָ֜נוּ שְׁנַ֣יִם פָּרִ֗ים וְיִבְחֲר֣וּ לָהֶם֩ הַפָּ֨ר הָאֶחָ֜ד וִֽינַתְּחֻ֗הוּ וְיָשִׂ֙ימוּ֙ עַל–הָ֣עֵצִ֔ים וְאֵ֖שׁ לֹ֣א יָשִׂ֑ימוּ וַאֲנִ֞י אֶעֱשֶׂ֣ה | אֶת–הַפָּ֣ר הָאֶחָ֗ד וְנָֽתַתִּי֙ עַל–הָ֣עֵצִ֔ים וְאֵ֖שׁ לֹ֥א אָשִֽׂים: וּקְרָאתֶ֞ם בְּשֵׁ֣ם אֱלֹֽהֵיכֶ֗ם וַֽאֲנִי֙ אֶקְרָ֣א בְשֵׁם–יְהוָ֔ה וְהָיָ֧ה הָאֱלֹהִ֛ים אֲשֶׁר–יַעֲנֶ֥ה בָאֵ֖שׁ ה֣וּא הָאֱלֹהִ֑ים וַיַּ֧עַן כָּל–הָעָ֛ם וַיֹּאמְר֖וּ ט֥וֹב הַדָּבָֽר:כמו במקרה מי המריבה היה צריך נס כדי לחזק אמונה ולהשיב אמונה בבורא עולם. במקרה מי המריבה משה לא הקדיש את בורא עולם, הוא בחר להכות בסלע ולא לדבר אליו כדי להוציא מים מהסלע בדרך נס. יען כי הנס הוא אות ומופת כדי שהעם ידע מה הדרך הנכונה כמו במקרה קורח היה צריך גילוי נס כדי שהעם יקבל את רצון האל שלא כל לוי יכול להיות כהן. או לשרת בקדש הקדשים. |
וַיֹּ֨אמֶר אֵלִיָּ֜הוּ לִנְבִיאֵ֣י הַבַּ֗עַל בַּחֲר֨וּ לָכֶ֜ם הַפָּ֤ר הָֽאֶחָד֙ וַעֲשׂ֣וּ רִאשֹׁנָ֔ה כִּ֥י אַתֶּ֖ם הָרַבִּ֑ים וְקִרְאוּ֙ בְּשֵׁ֣ם אֱלֹהֵיכֶ֔ם וְאֵ֖שׁ לֹ֥א תָשִֽׂימוּ: וַ֠יִּקְחוּ אֶת–הַפָּ֨ר אֲשֶׁר–נָתַ֣ן לָהֶם֮ וַֽיַּעֲשׂוּ֒ וַיִּקְרְא֣וּ בְשֵׁם–הַ֠בַּעַל מֵהַבֹּ֨קֶר וְעַד–הַצָּהֳרַ֤יִם לֵאמֹר֙ הַבַּ֣עַל עֲנֵ֔נוּ וְאֵ֥ין ק֖וֹל וְאֵ֣ין עֹנֶ֑ה וַֽיְפַסְּח֔וּ עַל–הַמִּזְבֵּ֖חַ אֲשֶׁ֥ר עָשָֽׂה: וַיְהִ֨י בַֽצָּהֳרַ֜יִם וַיְהַתֵּ֧ל בָּהֶ֣ם אֵלִיָּ֗הוּ וַיֹּ֙אמֶר֙ קִרְא֤וּ בְקוֹל–גָּדוֹל֙ כִּֽי–אֱלֹהִ֣ים ה֔וּא כִּ֣י שִׂ֧יחַ וְכִֽי–שִׂ֛יג ל֖וֹ וְכִֽי–דֶ֣רֶךְ ל֑וֹ אוּלַ֛י יָשֵׁ֥ן ה֖וּא וְיִקָֽץ: וַֽיִּקְרְאוּ֙ בְּק֣וֹל גָּד֔וֹל וַיִּתְגֹּֽדְדוּ֙ כְּמִשְׁפָּטָ֔ם בַּחֲרָב֖וֹת וּבָֽרְמָחִ֑ים עַד–שְׁפָךְ–דָּ֖ם עֲלֵיהֶֽם: וַֽיְהִי֙ כַּעֲבֹ֣ר הַֽצָּהֳרַ֔יִם וַיִּֽתְנַבְּא֔וּ עַ֖ד לַעֲל֣וֹת הַמִּנְחָ֑ה וְאֵֽין–ק֥וֹל וְאֵין–עֹנֶ֖ה וְאֵ֥ין קָֽשֶׁב:לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם: וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה: עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם: פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ: אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן: יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם: תהלים. וַיְהַתֵּ֧ל בָּהֶ֣ם אֵלִיָּ֗הוּלוּלֵי תוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי אָז אָבַדְתִּי בְעָנְיִי: תהלים. זה מצחיק שאליהו הנביא היתל בעל, תחשבו על על זה כמו סרט שהעם קורע לפר והפר לא עונה להם.. והוא אומר להם תמשיכו תקראו עוד.. ולא יענם… |
וַיֹּ֗אמֶר מִלְא֨וּ אַרְבָּעָ֤ה כַדִּים֙ מַ֔יִם וְיִֽצְק֥וּ עַל–הָעֹלָ֖ה וְעַל–הָעֵצִ֑ים וַיֹּ֤אמֶר שְׁנוּ֙ וַיִּשְׁנ֔וּ וַיֹּ֥אמֶר שַׁלֵּ֖שׁוּ וַיְשַׁלֵּֽשׁוּ:את המילה לשלש דבר היא מילה ידועה, זאת פעם ראשונה שאני שמה לב יש את אותה הטיית פועל גם לספרה שנים וישנו .. וישלשו.. |
וַתִּפֹּ֣ל אֵשׁ–יְהוָ֗ה וַתֹּ֤אכַל אֶת–הָֽעֹלָה֙ וְאֶת–הָ֣עֵצִ֔ים וְאֶת–הָאֲבָנִ֖ים וְאֶת–הֶעָפָ֑ר וְאֶת–הַמַּ֥יִם אֲשֶׁר–בַּתְּעָלָ֖ה לִחֵֽכָה: וַיַּרְא֙ כָּל–הָעָ֔ם וַֽיִּפְּל֖וּ עַל–פְּנֵיהֶ֑ם וַיֹּ֣אמְר֔וּ יְהוָה֙ ה֣וּא הָאֱלֹהִ֔ים יְהוָ֖ה ה֥וּא הָאֱלֹהִֽים: |
.