עם אובדן משרת הכהן אבדה משרת המלך.

.

"

כֹּל תְּרוּמֹת הַקֳּדָשִׁים אֲשֶׁר יָרִימוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לַיהֹוָה נָתַתִּי לְךָ וּלְבָנֶיךָ וְלִבְנֹתֶיךָ אִתְּךָ לְחָק עוֹלָם בְּרִית מֶלַח עוֹלָם הִוא לִפְנֵי יְהֹוָה לְךָ וּלְזַרְעֲךָ אִתָּךְ: וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל אַהֲרֹן בְּאַרְצָם לֹא תִנְחָל וְחֵלֶק לֹא יִהְיֶה לְךָ בְּתוֹכָם אֲנִי חֶלְקְךָ וְנַחֲלָתְךָ בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  וְלִבְנֵי לֵוִי הִנֵּה נָתַתִּי כָּל מַעֲשֵׂר בְּיִשְׂרָאֵל לְנַחֲלָה חֵלֶף עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר הֵם עֹבְדִים אֶת עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד: במדבר.

חֵלֶף עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר הֵם עֹבְדִים אֶת עֲבֹדַת אֹהֶל מוֹעֵד

 

עבודת אהל מועד היא עבודה בקדש.

עם חורבן הבית באין קדש, אבדה משרת הכהן.

ומשכך לא יכול להתקים שכר החלף בעבור משרה שאין לה קיימות בעת הזאת.

ומשכך גם משפט התרומות והמעשרות לא יכול לבוא לידי ביטוי באופן מלא.

באין אהל מועד כבימי שאול ודוד, באין בית מקדש כבימי שלמה, אין נביא עמנו שיכול למשוח מלך בישראל.

ומשכך על אותו משל אובדן משרת הכהן והלוי, כך אבדה משרת המלך וזאת על פי משפט המלך מי הוא מלך בישראל על זכויותיו וחובותיו.

באין יכולת למשוח מלך בישראל לא יכול להתקיים משפט המלך.

אין אדם שיכול להחיל משפט כזה בישראל.

זכויותיו של המלך הם על פי היתר מאלהי הארץ הזאת.

היתרים וזכויות כאלה  יכולים להתקיים על מלך שנביא בורא עולם משח אותו בהוראת בורא עולם.

ומשכך אין היתר בעת הזאת להחיל חוקה זאת לטובת כל אנשי המלך.

סימוכין.

"