פרשת וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל- אורחות חיים מודרנים.

 לימודי תורה- תוכנית לימוד- שנת שבעים ושלוש לקוממיות שהפכה לעצמאות.

וַתֵּ֤רֶד בַּת־פַּרְעֹה֙ לִרְחֹ֣ץ עַל־הַיְאֹ֔ר וְנַֽעֲרֹתֶ֥יהָ הֹֽלְכֹ֖ת עַל־יַ֣ד הַיְאֹ֑ר וַתֵּ֤רֶא אֶת־הַתֵּבָה֙ בְּת֣וֹךְ הַסּ֔וּף וַתִּשְׁלַ֥ח אֶת־אֲמָתָ֖הּ וַתִּקָּחֶֽהָ׃ וַתִּפְתַּח֙ וַתִּרְאֵ֣הוּ אֶת־הַיֶּ֔לֶד וְהִנֵּה־נַ֖עַר בֹּכֶ֑ה וַתַּחְמֹ֣ל עָלָ֔יו וַתֹּ֕אמֶר מִיַּלְדֵ֥י הָֽעִבְרִ֖ים זֶֽה׃ שְׁמוֹת֙ – פרשת וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל.

וַתֵּ֤רֶד בַּת־פַּרְעֹה֙ לִרְחֹ֣ץ עַל־הַיְאֹ֔ר

וְנַֽעֲרֹתֶ֥יהָ הֹֽלְכֹ֖ת עַל־יַ֣ד הַיְאֹ֑ר

וַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה כָּבֵד לֵב פַּרְעֹה מֵאֵן לְשַׁלַּח הָעָם: לֵךְ אֶל פַּרְעֹה בַּבֹּקֶר הִנֵּה יֹצֵא הַמַּיְמָה וְנִצַּבְתָּ לִקְרָאתוֹ עַל שְׂפַת הַיְאֹר וְהַמַּטֶּה אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לְנָחָשׁ תִּקַּח בְּיָדֶךָ: שמות.

פַּרְעֹה בַּבֹּקֶר הִנֵּה יֹצֵא הַמַּיְמָה

בין המילים בסיפור המוביל, ניתן גם ללמוד על אורחות חיים יום יומיים… כמו ללכת בבוקר לרחוץ בנחל, ולעשות הליכה על שפת הים.

כמו שעשים גם בעת הזאת הליכה בוקר בים ורחצה… . 

יש אורחות שנחשבים מודרנים .  עת פרעה היתה עת שניתן מהתורה ללמוד שבעת הזאת היו  אורחות לא רק של חיי יום יום גם בתחומים  הכלכליים, של מסחר בינלאומי, מיסוי וכו'.. יש מערכת כלכלית שמבחינה רעיונית בסיסית עובדת על אותן עקרונות הנהוגים בימנו. יש משק שבנוי בערך על אותה חוקיות מטבעות, סחורות, ושווי של זה מול זה כהמרת מטבעות וסחורות וגבולות מסחר כבימנו אנו. גם בעת יעקב, יוסף ופרעה ושלמה היה מסחר בינלאומי שהונע גם באמצעות אוניות סוחר…  מבחינה מסחרית בסיסית המסחר ודרך הפעלת המשק בעת ימי קדם ככתוב בתורה היא לא פחות מתקדמת מהעת הזאת. 

.

.