פרשת וישלח יעקב- עוד.

יאני טוענת שלוי שסירס את אבר זכרותו של האנס שאנס את אחותו, הוא אביר שכל אשה חולמת שיהיה לה גבר כמוהו.

וִידַעְתֶּם–כִּי שִׁלַּחְתִּי אֲלֵיכֶם, אֵת הַמִּצְוָה הַזֹּאת:  לִהְיוֹת בְּרִיתִי אֶת-לֵוִי, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת. בְּרִיתִי הָיְתָה אִתּוֹ, הַחַיִּים וְהַשָּׁלוֹם, וָאֶתְּנֵם-לוֹ מוֹרָא, וַיִּירָאֵנִי; וּמִפְּנֵי שְׁמִי, נִחַת הוּא. תּוֹרַת אֱמֶת הָיְתָה בְּפִיהוּ, וְעַוְלָה לֹא-נִמְצָא בִשְׂפָתָיו; בְּשָׁלוֹם וּבְמִישׁוֹר הָלַךְ אִתִּי, וְרַבִּים הֵשִׁיב מֵעָוֺן.  כִּי-שִׂפְתֵי כֹהֵן יִשְׁמְרוּ-דַעַת, וְתוֹרָה יְבַקְשׁוּ מִפִּיהוּ:  כִּי מַלְאַךְ יְהוָה-צְבָאוֹת, הוּא. מלאכי.

צריך לזכור שלאחר שלוי ושמעון חתכו לשכם את איבר זכרותו ולמרות כעסו של יעקב שבניו לא כיבדו את ההסכם שעשה עם שכם וחמור לאחר אונס דינה, לוי נבחר לשבט הכהונה.

מבחינת הלב, יחשוב כל אדם ותחשוב כל כל אשה אם נכון הדבר להביא בברית מילה בני האדם שאנסו בת ישראל.

וַיָּבֹ֣אוּ בְנֵֽי-יִ֠שְׂרָאֵ֠ל כָּל-הָ֨עֵדָ֤ה מִדְבַּר-צִן֙ בַּחֹ֣דֶשׁ הָֽרִאשׁ֔וֹן וַיֵּ֥שֶׁב הָעָ֖ם בְּקָדֵ֑שׁ וַתָּ֤מָת שָׁם֙ מִרְיָ֔ם וַתִּקָּבֵ֖ר שָֽׁם:  פרשת מֵ֣י מְרִיבָ֔ה.

יש שלוש נשים שאנחנו לא יודעים עליהן הרבה, מרים, בת פרעה שאמצה את משה ודינה שנאנסה והושבה הביתה לאחר שנמסרה לאנס.

צריך לחשוב על דינה בזמן הזה שהיא נמסרה לאנס, לפני שלוי ושמעון החזירו אותה משם למורת רוחו של אביהם. צריך לחשוב על דינה בבית האנס שאנס אותה כאשתו והאשה שצריכה להביא משך לו.

אם מישהו רוצה לעשות על זה סרט אני אשמח.

מעניין גם לחשוב על מרים בעת שהיתה מביאה את החלב של המניקות העבריות לבת פרעה להניק את משה. שתי נשים שלא היו בעולות בעל על פי עדות או חוסר עדות מהתורה. הן היו נפגשות כל יום במשך כמה שנים.

ברור שהן היו מדברות בינהן, מענין על מה הן דיברו.