שטראוס- עלית: סלמונלה.

לגבי התקלה בשטראוס.

חברת שטראוס הודיעה מיד על התקלה למשרד הבריאות. שטראוס לא כיסתה על עוונה. משרד הבריאות הוא שהיה צריך להוציא הודעה לאחר ששטראוס ידעה אותו. משרד הבריאות הוא שנותן אישור או מסיר אישורים ולעתים גם קובע גורלות של עסקים באם יש לו הזכות לתת או לא לתת אישור בריאות למוצר כזה או אחר. כמפקח נבחר גם שטראוס היא גוף נמשל למשרד הבריאות בדיוק כמו כל אזרח בוחר. גם שטראוס וגם האזרח בחרו במשרד הבריאות כמוסד לדבר. הוא הראש לדבר. ומשכך ברגע ששטראוס הודיעה למשרד הבריאות, האחריות המלאה על גב משרד הבריאות. משרד הבריאות מוציא כל יום הודעות לעם, יש לו דוברות והיה יכול לעשות זאת ששטראוס הודיעה לו. זה בדיוק כמו מכון התקנים. היצרן מציג את המוצר למשרד התקנים וברגע שמכון התקנים על מדעניו מאשר המוצר, הוא יכול לעוף ולמכור ולהרויח כסף ולשלם לעובדים. משרד התקנים הוא הראש לדבר ולכן אחראי לדבר.

ועל כן- המדינה צריכה לפצות את הנפגעים ולפטר את שר הבריאות.

בהמשך, לאחר תיקון התקלה ולאחר שמוצרי שטראוס יוחזרו למדפים, העם יבחר אם הוא רוצה להמשיך לקנות משטראוס כפי שקנה לפני התקלה או לא. יש מתחרים לשטראוס, היא לא היחידה הפועלת בשוק.

מאוד מעניין שלא נשמעת תלונה רצינית נגד משרד הבריאות.

העובדה שאין תלונה למשרד הבריאות שכיסה על הדבר מעידה על כך שהעם לא מתיחס לנבחריו ברצינות כמו שאומרים, העם והתקשורת לא מצפה ממשרד הבריאות להיות אחראי לדבר שהוא אמון עליו, למעשה היא העם והתקשורת רואים את משרד הבריאות כגוף שאין לו ערך, לכן אין תלונה נגדו. זה בדיוק כמו שאמרו שנבחרי העם לא מסוגלים לנהל את הפנסיות והדבר היווה הצדקה להפריטן להמבורגר שלא מחתים על ערבות אישית תשובה על ההלוואות שהוא נותן ןלכן תשובה יכול לעשות "תספורת" מתי שיחפוץ בכך.. מראש אתם מתיחסים לנבחרים שלכם כמוגבלים, כרפי שכל.

חכמים מושכים ידיהם מהנהגת העולם מפני שהם יודעים שיש חכמים מהם ורוצים שיתנהג העולם על ידי חכמים גמורים. בתוך כך, קופצים הטיפשים והרשעים ובאים ונוטלים את העולם לידיהם ומנהגים את העולם כפי זדונם וכפי טיפשותם." שמואל יוסף עגנון.

"שטראוס יידעה את משרד הבריאות, ועדיין, ההודעה לציבור והריקול של המוצרים, נעשו רק מספר ימים לאחר מכן, ולא באופן מיידי" גלובס.

גם קציני המודיעין ביום כיפור לא דיווחו על הסכנה ונשפטו על כך.

"ב-1 באפריל 1974 הגישה הוועדה דו"ח ביניים (שפורסם בתקשורת למחרת) שעורר סערה. היא קבעה כי היו בידי אגף המודיעין (אמ"ן) ידיעות מתריעות רבות אודות המלחמה הקרבה, אולם הוא העריך אותן לא נכון עקב שימוש כושל במה שהוועדה קראה לו הקונספציה (כנראה בעקבות עדות זעירא)" וויקיפדיא.

"בעקבות פרסום דו"ח הביניים דוד אלעזר התפטר מתפקידו, זעירא וגונן הודחו משירות פעיל בצה"ל, וגולדה מאיר התפטרה כשבוע לאחר מכן, בעקבות לחץ ציבורי כבד, חרף מסקנות הוועדה שלא מצאו כי היא אחראית למחדל. בממשלה שהוקמה אחר כך, בראשות יצחק רבין, לא שובץ דיין לתפקיד כלשהו" וויקיפדיא.