האפריקאים שגלו מאפריקה ואפריקאים שארצם נכבשה, נאלצו לשיר ולדבר בשפות שאינם שפתם, בהתאמה, ניתן לזהות הבדלים ביצירה של אפריקאים אלה.

דיברתי עם בחור צעיר אודות הבינה המלאכותית, יש אפשרות לקחת שיר ולשנות סגנונו, נגיד השיר רוק, אפשר לשנות אותו לסגנון בלוז עם קול של זמר ששונה לקול אחר והכל על בסיר שיר, שאפשר לעשות לו עיבוד ללא מגע יד אדם, על אותה הקלטה לשנות לכל מיני סגנונות לקנטרי לג'אז.. וככה בשביל הפאן.. ברור שאי אפשר לתרגם זאת לכסף באם הדבר ידוע, באם הדבר לא ידוע, גניבה ככל הגניבות. הקודי היא שיטה ידועה שיש מוסיקאים שיכולים לעשות זאת ללא טכנולגיות מחשב. טכנולוגיא כמו טכנולגיא מובאת לידיעת הרבים כעשר חמש עשרה שנה לאחר שהומצאה והושמשה, יש אנשים שיש להם את היתרון הזה וכשיש טכנולגיא מתקדמת בתחום כזה או אחר, אז הם מוציאים את הישן לשוק. אותו הדבר עם שינוי פנים, היום זאת תוכנה נגישה לילדים, ברור שלאנשי מקצוע בתחום יש כבר טכנולוגיא חדשה שלא ידועה ומשכך לא נחקרת, על כל מה שמשתמע מכך, כולל שיש טכנולוגיא שלא ידועה לאנשי זיהוי פלילי בתחום זה של אימות עדות ומשכך מחוסר ידיעה על טכנולוגיא כזאת או אחרת שלא נחקרת לא ניתן לאמת, או יותר נכון לא לאמת, כי יש התכנות שהם לא יוכלו לפענח שקר בעדות שקר כזאת ומשכך השקר יראה להם אמת, על כל מה שמשתמע מכך.

על אותו רעיון,

האפריקאים שגלו מאפריקה לארצות מאופינות שפה ותרבות אם ומשכך יוצרים האפריקאים בשפות שונות, בשפות של עמים כובשים ביבשת אמריקה, או בשפות של עם שכבש את ארצם שדרש מהם לשיר באנגלית או פורטוגזית או ספרדית, כמו בדרום אפריקה. על אותו רעיון האפריקאים האלה יוצרים מוסיקה אפריקאית בסגנון פורטוגזי- אפרופורטוגז. מוסיקה אפריקאית בסגנון אמריקאי- אפרואמריקאי, שמקביל לו האינדיאני הספרדי, יש גם סיגנון אינדיאני ספרדי. יש גם סיגנון אינדיאני ספרדי בארצות כמו מקסיקו , צי'לה וארגנטינה. שהספרדים כבשו את ארצם.

האפרו נמצא תמיד ברקע בכל השפות האלה, אותו הדבר אצל האינדיאנים, גם במקסיקו וגם בצ'ילה למשל..