יומן מלחמה- חרבות ברזל- עמוד מתעדכן.

',
',
',
',
',
',
',
',
',

"בוקר נולד וכותרתו מלחמה. ערב. מונה מתיו. לילה. ליבות נוספים הפכו כפור. בוקר. לכל הרוחות, המלחמה" יבי מהשכונה שלנו.

 

תראה ברור שהבכיר שנתן הוראה להוריד בכיר איראני ירצה שאיראן תשלח טילים בתגובה, תהרוג אזרחים בתגובה תינוקות ילדים נשים וכו, על פי תורתינו עין תחת עין, שן תחת שן, הורידו לך מלך, תוריד מלך אתה לא מוריד רץ או ניצב אחרי שהורידו לך מלך.. גם שמורידים לך מלכה אתה לא מוריד רץ בתגובה..אם האיראנים לא יהרגו את הבכיר בתמורה לבכיר אז הבכיר יתן עוד הוראות להוריד בכירים איראנים.. ברור שהפרסי לא יזום מהלך שיחלל את קדושת החג, ברור שהפרסי יחכה שהרמאדן יגמר בשלום ושמחה ואחר יתקוף אם יתקוף.. אני טוענת שהפרסי יתקוף הכי חזק אם יבחר לא להגיב למהלך שמבקש מלחמת עולם שלישית, יעשה טוב הפרסי באם ישאיר את ביבי כשתאוותו בידו ויאמר זאת בקול רם שהוא לא נענה לקריאת הקרב הזאת של ביבי, באם יאמר זאת יחזיר את איראן למשפחות העמים, יש מצב שביידן יזמין אותם לחדר הסגלגל באם הפרסי יאמר זאת.. לפרסי יש סבלנות להגיב לך על פעולה זאת בעוד שנתיים הרבה אחרי שתגמר המלחמה שככה ביבי שאנן בביקור בוושינגטון ושם הוא יוריד אותו ויאמר לך שזה תגובה על זאת.. וברור שאין זכות להגיב על תגובה גם בעוד שנתיים..

אגב, האם יאיר ואבנר נתניהו התגייסו למילואים האם גם בניהם של לפיד ונתניהו משרתים במילואים או שמא הבן של לפיד משתמט… האם גם בבניהם של אלה היתה את רוח ההתנדבות שאבותיהם משבחים כל כך בעת הזאת…

צריך להודות על האמת ביבי צדק בענין דעאש, דעאש הגיע לעזה, במתקפה בשמחת תורה נראו גם דעאש, אך לא לשכוח שדעאש עשה גם פיגוע באיראן כמעט באותה נשימה. ומשכך ברור שלא ניתן לכרוך את איראן עם דעאש.

וכארבעה ימים לאחר שכתבתי בדבר דעאש תקף ברוסיא, אחרי שתקף באיראן וגם במתקפה ביום שמחת תורה.

נראה שיש גורם שלישי שנלחם בכולם. הוא אויב גם של איראן וגם של ישראל שנלחמות לא נלחמות בינהן , גם דרך חמאס וג'האד שדעאש נראה באיחוד של הג'יהאד וחמאס על ישראל.

אז מי נגד מי פה…

 

 

בָּרוּךְ עַמִּי מִצְרַיִם וּמַעֲשֵׂה יָדַי אַשּׁוּר וְנַחֲלָתִי יִשְׂרָאֵל- לימודים מפרשת שמע ישראל- כתובה מעודכנת.

לֹ֣א בְצִדְקָֽתְךָ֗ וּבְיֹ֨שֶׁר֙ לְבָ֣בְךָ֔ אַתָּ֥ה בָ֖א לָרֶ֣שֶׁת אֶת-אַרְצָ֑ם כִּ֞י בְּרִשְׁעַ֣ת | הַגּוֹיִ֣ם הָאֵ֗לֶּה יְהֹוָ֤ה אֱלֹהֶ֨יךָ֙ מֽוֹרִישָׁ֣ם מִפָּנֶ֔יךָ וּלְמַ֜עַן הָקִ֣ים אֶת-הַדָּבָ֗ר אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֤ע..

דבר השבת.

פרשת השבוע: לקריאת הפרשה- פרשת אחרי מות יהושע. שופטים- לימודים מפרשת אחרי מות יהושע.  שתהיה שבת שלום. מאוד לא נכון לישראל להשתתף..

חרבות ברזל- קצרצרים.

"בישראל מביעים אופטימיות גדולה באשר לסיכויים להגיע להבנות בקרוב, לפני חודש רמדאן. הצדדים למשא ומתן יקיימו בהמשך שיחות נוספות, בהן ידונו בין..

רק מערי העמים האלה- לימודים מפרשת עם המלחמה.

וַיֹּ֣אמֶר יְהוֹשֻׁ֔עַ פִּתְח֖וּ אֶת–פִּ֣י הַמְּעָרָ֑ה וְהוֹצִ֣יאוּ אֵלַ֗י אֶת–חֲמֵ֛שֶׁת הַמְּלָכִ֥ים הָאֵ֖לֶּה מִן–הַמְּעָרָֽה: וַיַּ֣עֲשׂוּ כֵ֔ן וַיֹּצִ֣יאוּ אֵלָ֗יו אֶת–חֲמֵ֛שֶׁת הַמְּלָכִ֥ים הָאֵ֖לֶּה מִן–הַמְּעָרָ֑ה אֵ֣ת | מֶ֣לֶךְ יְרוּשָׁלִַ֗ם אֶת–מֶ֤לֶךְ חֶבְרוֹן֙..

דבר השבת- ראש חודש שנים עשר הראשון- מעודכן.

. " כֹּל תְּרוּמֹת הַקֳּדָשִׁים אֲשֶׁר יָרִימוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לַיהֹוָה נָתַתִּי לְךָ וּלְבָנֶיךָ וְלִבְנֹתֶיךָ אִתְּךָ לְחָק עוֹלָם בְּרִית מֶלַח עוֹלָם הִוא לִפְנֵי..

ההרוג החמש מאות שישים ושלוש- לכל איש יש שם.

"רס"ן דוד שקורי נפל בקרב בצפון הרצועה בתוך כך מספר החללים מתחילת המלחמה עלה ל-563 צה"ל התיר היום (שלישי) לפרסום את שמו..

מרכבה אחת ממרכיבים רבים.

" מבחינת עם ישראל כמרכבה אחת ממרכיבים רבים. עם ישראל נחשב עודו כעם גולה. לא כל עם ישראל חזר לפה עם הכרזת..

שלום זה גם נצחון.

ריסוק החמאס אם יעשה לפני עסקת שבויים יכול להביא לאובדן של שבויים רבים. אם רוצים להחזיר כמה שיותר שבויים יש לדחות את..

יְבָרֵ֖ךְ אֶת-עַמּ֣וֹ בַשָּׁלֽוֹם- לימודי תהלים.

יְֽהוָ֗ה עֹ֖ז לְעַמּ֣וֹ יִתֵּ֑ן יְהוָ֓ה | יְבָרֵ֖ךְ אֶת-עַמּ֣וֹ בַשָּׁלֽוֹם: תהלים-  מִזְמ֥וֹר תשעה ועשרים. יְבָרֵ֖ךְ אֶת-עַמּ֣וֹ בַשָּׁלֽוֹם: בָּעֵת הַהִוא, הִבְדִּיל יְהוָה אֶת-שֵׁבֶט הַלֵּוִי, לָשֵׂאת,..

פרשת מעל בחרם- לא אוסיף להיות עמכם- מעודכן שנת שבעים וחמש.

וַיִּשְׁלַח֩ יְהוֹשֻׁ֨עַ אֲנָשִׁ֜ים מִֽירִיח֗וֹ הָעַ֞י אֲשֶׁ֨ר עִם–בֵּ֥ית אָ֙וֶן֙ מִקֶּ֣דֶם לְבֵֽית–אֵ֔ל וַיֹּ֤אמֶר אֲלֵיהֶם֙ לֵאמֹ֔ר עֲל֖וּ וְרַגְּל֣וּ אֶת–הָאָ֑רֶץ וַֽיַּעֲלוּ֙ הָאֲנָשִׁ֔ים וַֽיְרַגְּל֖וּ אֶת–הָעָֽי: וַיָּשֻׁ֣בוּ אֶל–יְהוֹשֻׁ֗עַ וַיֹּאמְר֣וּ..

הן עם אחד ושפה אחת- לימודים מפרשת רחב.

וַיֹּ֤אמֶר יְהוָה֙ אֶל–יְהוֹשֻׁ֔עַ הַיּ֣וֹם הַזֶּ֗ה אָחֵל֙ גַּדֶּלְךָ֔ בְּעֵינֵ֖י כָּל–יִשְׂרָאֵ֑ל אֲשֶׁר֙ יֵֽדְע֔וּן כִּ֗י כַּאֲשֶׁ֥ר הָיִ֛יתִי עִם–מֹשֶׁ֖ה אֶהְיֶ֥ה עִמָּֽךְ: בַּיּ֣וֹם הַה֗וּא גִּדַּ֤ל יְהוָה֙ אֶת–יְהוֹשֻׁ֔עַ..

תפילה ומלחמה.

הרבה מאיתנו מתפללים בבוקר. אני מאוד דואגת לפני תפילה ולעתים גם בעת תפילה, שתהיה אזעקה באמצע תפילה. אני בטוחה שאני לא היחידה..

דז'ה וו.

ד'ז'ה וו: טבח סברה ושתילה היה טבח שערכו אנשי הפלנגות הנוצריות במהלך מלחמת האזרחים בלבנון, בין 16 בספטמבר ל-18 בספטמבר 1982, במאות מתושבי מחנות הפליטים הפלסטינים סברה ושתילה שבמערב ביירות. כוחות הפלנגות נכנסו למחנות הפליטים..

מחמאה לישראל.

מיומן המלחמה באתר צה"ל אודות חשיפת מנהרות ופירהן: "הפירים אותרו במרחבים אזרחיים, ורבים מהם אותרו בסמוך למבנים כגון מוסדות לימוד, גני ילדים,..

דאגת אוהב לאוהביו.

צוואת החיל בן זוסמן מאתר כאן: "אני כותב לכם את ההודעה הזו בדרך לבסיס. אם אתם קוראים את זה כנראה שקרה לי..

עין תחת עין, שן תחת שן- מדתיות- מידה- תורת היחסות.

"שר החוץ האיראני באיום אחרי חיסול הבכיר: "תל אביב צריכה לספור לאחור"" כאן חדשות. גם הפרסים מקבלים את חוקת תורת ישראל, על..

שמישהו יגיד מי נגד מי בסרט הזה.

אמרו בעתון של כאן שהמתקפה באיראן היתה מתקפה של דעאש. להזכירכם, נראו דגלי דעאש בתרמילים שהשאירו המחבלים בקיבוץ. "דובר צה"ל הציג: חוברת..

לפני שאתה נכנס, קודם כל תציע שלום- מעודכן.

וְיָסְפוּ הַשֹּׁטְרִים לְדַבֵּר אֶל הָעָם וְאָמְרוּ מִי הָאִישׁ הַיָּרֵא וְרַךְ הַלֵּבָב יֵלֵךְ וְיָשֹׁב לְבֵיתוֹ וְלֹא יִמַּס אֶת לְבַב אֶחָיו כִּלְבָבוֹ: וְהָיָה כְּכַלֹּת הַשֹּׁטְרִים..

הצעתי לעסקאת שחרור החטופים:

הצעתי לעסקאת שחרור החטופים: שחרור כל החטופים בתמורה להפסקת לחימה עם חמאס והרשות לחמש שנים. על הסכם זה וקיומו יערבו: לפלסטינאים- קטאר,..

תפילה לשלום לנו היא גם תפילה לשלום לאויבנו.

יש שליבם נוטה לעקורים בעזה שנעקרו מבתיהם, זה בסדר ונכון הדבר, אך צריך לזכור ולהזכיר שגם בישראל יש הרבה מאוד בני אדם..

דבר השבת – פרשת רחב- תיקון טעות.

שעת חצות הלילה- 23:27. (טעיתי בחישוב הזמן, נכתב 24:26, תיקנתי) מחושב כזמן האמצע בין צאת הכוכבים לעלות השחר. . חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם..

כצאן אשר אין לו רועה- מעודכן.

תראו, כבר אמרו שהחוגגים במסיבה בקיבוץ רעים חטאו שרקדו ביום שמחת תורה למרגלות האלוהים האחרים ההודים. מה שקרה שם הוא כדבר תורתנו..

וְלֹא שָׁאַלְתָּ נֶפֶשׁ אֹיְבֶיךָ וְשָׁאַלְתָּ לְּךָ הָבִין לִשְׁמֹעַ מִשְׁפָּט- לימודי תהלים.

הוֹשִׁ֤יעָה | אֶת-עַמֶּ֗ךָ וּבָרֵ֥ךְ אֶת-נַחֲלָתֶ֑ךָ וּֽרְעֵ֥ם וְ֝נַשְּׂאֵ֗ם עַד-הָעוֹלָֽם: תהלים- מִזְמ֥וֹר שמונה ועשרים. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-יְהוָה, לָמָה הֲרֵעֹתָ לְעַבְדֶּךָ, וְלָמָּה לֹא-מָצָתִי חֵן, בְּעֵינֶיךָ:  לָשׂוּם,..

פשע. טרור- אבוטבול לא היה פושע במרוקו- 2.

במונחים  מקומיים כולנו יודעים להסביר  אייך עוני גורם לפשיעה. אדם עני, אין לו כסף צריך להאכיל את עצמו וילדיו- יגנוב. אדם שלא..

מבחן הרועה- פרשת וזאת הברכה.

וַיְדַבֵּ֤ר יְהֹוָה֙ אֶל-מֹשֶׁ֔ה בְּעֶ֛צֶם הַיּ֥וֹם הַזֶּ֖ה לֵאמֹֽר: עֲלֵ֡ה אֶל-הַר֩ הָֽעֲבָרִ֨ים הַזֶּ֜ה הַר-נְב֗וֹ אֲשֶׁר֙ בְּאֶ֣רֶץ מוֹאָ֔ב אֲשֶׁ֖ר עַל-פְּנֵ֣י יְרֵח֑וֹ וּרְאֵה֙ אֶת-אֶ֣רֶץ כְּנַ֔עַן אֲשֶׁ֨ר..

כ- 170,000 דירות רפאים בישראל שיכולות לשמש למגורי עקורי מלחמה.

"על פי נתוני הלמ"ס נכון לסוף 2018, 170,300 דירות במדינת ישראל לא היו מאוכלסות. מדובר בכ-6.5% מכלל הדירות בארץ. דירות רפאים מצויות בעיקר..

הָֽעַמִּים֙ הָאֵ֔לֶּה זה לא העמים האלה- לימודים מפרשת שופטים ושוטרים.

כִּֽי-תִקְרַ֣ב אֶל-עִ֔יר לְהִלָּחֵ֖ם עָלֶ֑יהָ וְקָרָ֥אתָ אֵלֶ֖יהָ לְשָׁלֽוֹם: וְהָיָה֙ אִם-שָׁל֣וֹם תַּֽעַנְךָ֔ וּפָֽתְחָ֖ה לָ֑ךְ וְהָיָ֞ה כָּל-הָעָ֣ם הַנִּמְצָא-בָ֗הּ יִהְי֥וּ לְךָ֛ לָמַ֖ס וַֽעֲבָדֽוּךָ: וְאִם-לֹ֤א תַשְׁלִים֙ עִמָּ֔ךְ..

מרים והגר עד עצם היום הזה.

"השם מוחמד, שהוא השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, נמצא דווקא במגמת ירידה יחסית – משישית מהבנים המוסלמים בתחילת..

אִישׁ לְפִי פְקֻדָיו יֻתַּן נַחֲלָתוֹ- לימודים מפרשת שופטים ושוטרים.

על פי תורתינו יש חשיבות גדולה לחובה להתגייס לצבא, פרשת שופטים ושוטרים- הירא ורך הלבב- מעודכן. וְיָֽסְפ֣וּ הַשֹּֽׁטְרִים֘ לְדַבֵּ֣ר אֶל-הָעָם֒ וְאָֽמְר֗וּ מִֽי-הָאִ֤ישׁ..

פרשת שופטים ושוטרים- הירא ורך הלבב- מעודכן.

כתובה זאת נכתבה בשנת שבעים וארבע לתחילת השיבה ועודכנה בשנת שבעים וחמש. וְאָֽמְר֗וּ מִֽי-הָאִ֤ישׁ הַיָּרֵא֙ וְרַ֣ךְ הַלֵּבָ֔ב יֵלֵ֖ךְ וְיָשֹׁ֣ב לְבֵית֑וֹ וְלֹ֥א יִמַּ֛ס..

מבושיו- לימודים מפרשת שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים- מעודכן.

לימודי שנת שבעים לשיבת יהודה לארץ ישראל  – פרשת שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים- מעודכן שנה זאת שנת שבעים וחמש. פרשת שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים. כִּֽי-יִנָּצ֨וּ אֲנָשִׁ֤ים..

היום בצריח יושבות בנות, ובקנה של הטנק הזה אין פרחים.

למחשבה, היו ניצולי שואה שבחרו להשאר בגרמניא, יש נכדים וילדם לניצולי שואה שבחרו להגר לגרמניא, עוד בסיקסטיז. השילומים שמשלמים הגרמנים עד עצם..

בָּרוּךְ עַמִּי מִצְרַיִם וּמַעֲשֵׂה יָדַי אַשּׁוּר וְנַחֲלָתִי יִשְׂרָאֵל- לימודים מפרשת שמע ישראל.

לֹ֣א בְצִדְקָֽתְךָ֗ וּבְיֹ֨שֶׁר֙ לְבָ֣בְךָ֔ אַתָּ֥ה בָ֖א לָרֶ֣שֶׁת אֶת-אַרְצָ֑ם כִּ֞י בְּרִשְׁעַ֣ת | הַגּוֹיִ֣ם הָאֵ֗לֶּה יְהֹוָ֤ה אֱלֹהֶ֨יךָ֙ מֽוֹרִישָׁ֣ם מִפָּנֶ֔יךָ וּלְמַ֜עַן הָקִ֣ים אֶת-הַדָּבָ֗ר אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֤ע..

חרבות ברזל- בחינת מימדי האסון לעומת.. – עד כה.

הרוגים ופצועים וחטופים במלחמת חרבות ברזל: ישראלים ואזרחים זרים: הרוגים: כ־1,328[4], רובם אזרחים ישראלים ואזרחים זרים וביניהם תינוקות, ילדים, נשים וקשישים. 468[5] מתוכם חיילים. פצועים: כ־4,834[6]...

קריסת בתים כסימפטום של אחרי מלחמה.

בהוד השרון היה מקרה שבתים בסמוך לעבודות תשתית ברחוב  היו בסכנת קריסה ולכן תושבי הבנינים פונו מבתיהם. היו עבודות של חפירות באדמה..

כִּימֵ֥י הַשָּׁמַ֖יִם עַל-הָאָֽרֶץ- לימודים מפרשת שמע ישראל.

לֹ֣א בְצִדְקָֽתְךָ֗ וּבְיֹ֨שֶׁר֙ לְבָ֣בְךָ֔ אַתָּ֥ה בָ֖א לָרֶ֣שֶׁת אֶת-אַרְצָ֑ם כִּ֞י בְּרִשְׁעַ֣ת | הַגּוֹיִ֣ם הָאֵ֗לֶּה יְהֹוָ֤ה אֱלֹהֶ֨יךָ֙ מֽוֹרִישָׁ֣ם מִפָּנֶ֔יךָ וּלְמַ֜עַן הָקִ֣ים אֶת-הַדָּבָ֗ר אֲשֶׁ֨ר נִשְׁבַּ֤ע..

אשה בשבי נאנסת- למחשבה אחרי המלחמה- מעודכן:

למדנו במלחמה זאת מה קורה שאשה נופלת בשבי. חלק מהנשים שנשבו נאנסו. דבר כזה לא קורה לחיל קרבי, גם לא לאזרח. כשהאויב..

כִּ֣י יָרֵ֔א כִּ֥י עוֹדֶ֖נּוּ נָֽעַר- פרשת החוקים והמשפטים- מעודכן.

כִּ֤י תֹאמַר֙ בִּלְבָ֣בְךָ֔ רַבִּ֛ים הַגּוֹיִ֥ם הָאֵ֖לֶּה מִמֶּ֑נִּי אֵיכָ֥ה אוּכַ֖ל לְהֽוֹרִישָֽׁם: לֹ֥א תִירָ֖א מֵהֶ֑ם זָכֹ֣ר תִּזְכֹּ֗ר אֵ֤ת אֲשֶׁר-עָשָׂה֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ לְפַרְעֹ֖ה וּלְכָל-מִצְרָֽיִם: הַמַּסֹּ֨ת..

האנס הזה (הקיבוצניק) והזה (החמאסניק), הנאנסת הזאת והזאת.

האנס הזה (הקיבוצניק) והזה (החמאסניק), הנאנסת הזאת והזאת: זעזוע גדול בישראל ובקרב הגויים על אינוסי הנשים במתקפה של חמאס. אני לא מוצאת..

כָּמֽוֹךָ- לימודי פרשת החוקים והמשפטים.

שָׁמ֛וֹר אֶת-י֥וֹם הַשַּׁבָּ֖ת לְקַדְּשׁ֑וֹ כַּֽאֲשֶׁ֥ר צִוְּךָ֖ | יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶֽיךָ: שֵׁ֤שֶׁת יָמִים֙ תַּֽעֲבֹ֔ד וְעָשִׂ֖יתָ כָּל-מְלַאכְתֶּֽךָ: וְיוֹם֙ הַשְּׁבִיעִ֔י שַׁבָּ֖ת | לַֽיהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֑יךָ לֹא תַֽעֲשֶׂ֨ה..

וְתִפְאֶרֶת בָּנִים אֲבוֹתָם- לימודי תהלים.

יֶאֱרֹ֬ב בַּמִּסְתָּ֨ר | כְּאַרְיֵ֬ה בְסֻכֹּ֗ה יֶ֭אֱרֹב לַחֲט֣וֹף עָנִ֑י יַחְטֹ֥ף עָ֝נִ֗י בְּמָשְׁכ֥וֹ בְרִשְׁתּֽוֹ: תהלים- מזמור עשירי. שתי דרכים לחשוב על הדבר: יֶאֱרֹ֬ב בַּמִּסְתָּ֨ר..

כִּי לֹא תִהְיֶה תִּפְאַרְתְּךָ עַל הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר אַתָּה הוֹלֵךְ: לימודים מספר שופטים.

וַיֹּסִפוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה וְאֵהוּד מֵת: וַיִּמְכְּרֵם יְהוָה בְּיַד יָבִין מֶלֶךְ כְּנַעַן אֲשֶׁר מָלַךְ בְּחָצוֹר וְשַׂר צְבָאוֹ סִיסְרָא וְהוּא..

חוזר בשאלה, חוזר בתשובה- מעודכן.

וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי פַרְעֹה וּבְעֵינֵי כָּל עֲבָדָיו: וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל עֲבָדָיו הֲנִמְצָא כָזֶה אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ אֱלֹהִים בּוֹ: וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף..

אבוטבול לא היה פושע במרוקו- 1.

ברור שהפורץ לא פחות חכם מיצרן המנעולים.ברור שאם הפורץ  היה ממציא מנעול, יש התכנות הגיונית שהמנעול היה יותר טוב לבטחון הבטחון כמו..

 

.

בשורה התחתונה, הדוס בחר גם במלחמה זאת להיות בעזרת הנשים, בעורף.

כולם יודעים שזה המיקום של הבנות בבית הכנסת, בעורף.