כלכלה בארץ.

שיטת השקשוקה- ביאור.

אני קראתי שמשפחת עופר הציבה צלם ביציאה מהסרט שיטת השקשוקה.. 

 "הדוגמה הבולטת לכך בה מתמקד הסרט היא מינויו של החשב הכללי לשעבר במשרד האוצרניר גלעד, לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל[4] וזאת לאחר חתימת הסכם זיכיון של המדינה עם האחים עופר, המוכר גם כ"הסכם ניר גלעד", שעורר מחלוקת ציבורית ניכרת וספג גם ביקורת חריפה מצד מבקר המדינה עד כדי כך שחברי כנסת ואחרים ביקשו לפתוח בחקירה דקדקנית של פשר העניין[5] ואפילו לפתוח בחקירה פלילית נגד ניר גלעד[6]. "  וויקיפדיא.

 

גם ויקטור מדינה עבד אצל משפחת עופר ביום שאחרי.

הקולות של חולון מזכירים את TLV.

הקולות של חולון מזכירים את TLV:

בחולון יש עסקים שיש להם ירידה דרסטית במכירות, יש חנויות שהכניסה אליהן נחסמה וצריך לעשות פרסה כדי להגיע אליהן ולצאת מהן. הדבר מחזק את דעתי שארנונות העסקים צריכים להיות בקרן בהנהלת המדינה ובהתאם יעזרו לעסקים קטנים. ראשי העיריות,  לא מבינים בכלכלה תעשיא ומסחר. וזה אינטרס לאומי ולא אינטרס עירוני.

בסופו של יום הקורונה שבאה מעט אחרי שכתבתי דברים אלה, עזרה לעסקים אלה כחלק מעזרה לכל העסקים בארץ גם הם קיבלו, הסגרים והקורונה החישו את בנית הרכבת הקלה ואחרי הקורונה החלו הצרכנים לחזור לרחוב..

ככה שבמקרה זה, סוף טוב , לא לכולם אך לרובם.

.

קרן ארנונה מעסקים ולא מתושבים.

זכור לחלק מכם שהארנונות ממפעלי ים המלח והמפעלים בנגב הדרומי תועלו למועצה אזורית תמר בראשות ליטבינוף.

וזאת למרות שהעובדים היו רובם משדרות, נתיבות, ערד, ירוחם, מצפה רמון וישובים ערבים בדואים.

ישובים אלה עשקו את הכספים האלה מיהודים וערבים. בדיוק כמו שנראה כבר לעין שחולדאי משקיע יותר ברוטשילד ופחות ברחוב יפת, יפו ג' יפו ד' ושכונת התקווה.

 
  

משל פרעה ויוסף.

אגב, תזכור שיוסף ופרעה, לא עוברים בישראל. בני ישראל אם יהיו ענודים, לא יעברו בישראל כמו יוסף.

הבעלים והענודים שמושלים בקנין הבעלים שלהם שממשילים אותם ליוסף, לא עוברים בישראל.

ההומואים המקורים הם גברים שיש להם בעל, נותן חסות... הוא גם הבעל של הילדים שלו וגם של אשתו..

ביאליק כתב ככה:

"לא ביום ולא בלילה, חרש אצא לי אטיילה, לא בהר ולא בבקעה, שיטה עומדה שם עתיקה.. את השיטה אשאל אני, מי ומי יהיה חתני..."

נראה שלביאליק היה נותן חסות.. בעל..

 

כספו לא נתן בנשך.

כַּסְפּ֤וֹ | לֹא-נָתַ֣ן בְּנֶשֶׁךְ֮ וְשֹׁ֥חַד עַל-נָקִ֗י לֹ֥א לָ֫קָ֥ח עֹֽשֵׂה-אֵ֑לֶּה לֹ֖א יִמּ֣וֹט לְעוֹלָֽם: מזמור חמישה עשר.

כַּסְפּ֤וֹ | לֹא-נָתַ֣ן בְּנֶשֶׁךְ֮

לתת כסף בנשך זאת הכוונה לריבית נשך שהרבה מבינים את משמעות המילה, ריבית נשך היא ריבית גבוהה מאוד על הלוואה שנותן חשיר מכספו.

בארץ נהוג לשים את בנקאי השוק האפור במקום הזה וזאת ביחס לבנקאות הרגילה .

אני טוענת שגם הבנקאות הזאת גובה ריבית שיכולה להחשב כריבית נשך, העובדה שבשוק האפור לוקחים ריבית גבוהה מהם לא סותרת את העובדה שגם הם לוקחים ריבית נשך.

אני טוענת שדמי הניהול הקבועים בניהול הפנסיות משולים לריבית נשך בתחום ניהול הפנסיות כי הדבר קבוע על פי חוקת המדינה שהפריטה את ניהול כספים אלה לטייקונים.

יש התכנות שהחקיקה הנלווית להפרטה זאת של נקי כזה באה מהמקום של שוחד על נקי.

יגיע כפיך כי תאכל.

יְגִ֣יעַ כַּ֭פֶּיךָ כִּ֣י תֹאכֵ֑ל אַ֝שְׁרֶ֗יךָ וְט֣וֹב לָֽךְ: מזמור שמונה ועשרים ומאה.

אֶל הָאִשָּׁה אָמַר הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ: וּלְאָדָם אָמַר כִּי שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ וַתֹּאכַל מִן הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ אֲרוּרָה הָאֲדָמָה בַּעֲבוּרֶךָ בְּעִצָּבוֹן תֹּאכֲלֶנָּה כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ:וְקוֹץ וְדַרְדַּר תַּצְמִיחַ לָךְ וְאָכַלְתָּ אֶת עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה: בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם עַד שׁוּבְךָ אֶל הָאֲדָמָה כִּי מִמֶּנָּה לֻקָּחְתָּ כִּי עָפָר אַתָּה וְאֶל עָפָר תָּשׁוּב: בראשית.

דין האשה:

הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ בְּעֶצֶב תֵּלְדִי בָנִים וְאֶל אִישֵׁךְ תְּשׁוּקָתֵךְ וְהוּא יִמְשָׁל בָּךְ:

ודין הגבר:

בְּזֵעַת אַפֶּיךָ תֹּאכַל לֶחֶם:

הִנֵּ֣ה כִי-כֵ֭ן יְבֹ֥רַךְ גָּ֗בֶר יְרֵ֣א יְהוָֽה:

יְגִ֣יעַ כַּ֭פֶּיךָ כִּ֣י תֹאכֵ֑ל

אני טוענת שגם ביטוח למקרה ו.. הוא שכר יגיע כפיים , כמו קצבאות ביטוח לאומי שאדם משכר עבודה שילם ביטוח לאומי או כל ביטוח למקרה ויאבד כושר עבודה ובבוא המקרה בקבלת קצבה כזאת הוא אוכל מיגיע כפיו.

תראה,

נכי הרוח זה דבר שאתה לא יכול לאבחן למראה עין.

יש הבדל בין נכי רוח לנכי גוף, לצורך הענין אוטיסט הוא נכה בגוף. לכן נכי הרוח נראים  כמו כולם, למרות שהם לא כאלה, לכן מגיעה לנו זכות ראשונים.

שאתם רואים פטור מתור בדואר תתרחקו לפחות שני מטר מהקופה ואל תביעו כל תלונה, רואים פטור מתור, לא מתעסקים.. החברה שלכם לוקה בחסר מבחינת בינת הלב.

חלוקת עוגת השכר.

עובד ייצור צריך לקבל מינימום שכר התחלתי של 7000 ש' והלאה לפי וותק. יען כי, מבחינת שכר מול תוצר גולמי לנפש, עובד הייצור אינו מסוגל לקנות את מה שהוא מייצר. עובדי הייצור הם הרוב בתעשיה בישראל ומשכך לסל הקניות שלהם יש השפעה גדולה על המשק. דבר כזה פוגש תעשיינים בסיבוב.. לאנשים שקונים מהם יש פחות יכולת לקנות מהם, הדבר מוביל לירידה במכירות, לדיכוי בצמיחה ודיכוי צמיחה "טבעית".

צריך לבדוק צמיחה "טבעית" במשק, אם יש יחס ישר לגידול במכירות מול גידול בכמות בני האדם/צרכנים . זה גם מדד שצריך למדוד אותו כי כשיש גידול בכמות בני האדם אז באופן "טבעי" יש גידול בייצור ומכירת סחורות, צריך לבדוק אם יש התאמה בגידול במכירות לגידול בכמות בני האדם "ולהסיק את המסקנות הנכונות"..

אגב, פלסטינאי שעובד פה על פי חוק בשכר מינימום חי טוב בפלסטין, משכורת מינימום עושה יותר בפלסטין, עובד כזה קונה מפלסטין כפול מעובד ישראלי שקונה מישראל.

 

יטו נתיבי מעל נתיב מעגלתיך- יהודה הלוי.

למחשבה:

כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יַעֲלוּ דְבָרִים עַל לְבָבֶךָ וְחָשַׁבְתָּ מַחֲשֶׁבֶת רָעָה:וְאָמַרְתָּ אֶעֱלֶה עַל אֶרֶץ פְּרָזוֹת אָבוֹא הַשֹּׁקְטִים יֹשְׁבֵי לָבֶטַח כֻּלָּם יֹשְׁבִים בְּאֵין חוֹמָה וּבְרִיחַ וּדְלָתַיִם אֵין לָהֶם: לִשְׁלֹל שָׁלָל וְלָבֹז בַּז לְהָשִׁיב יָדְךָ עַל חֳרָבוֹת נוֹשָׁבֹת וְאֶל עַם מְאֻסָּף מִגּוֹיִם עֹשֶׂה מִקְנֶה וְקִנְיָן יֹשְׁבֵי עַל טַבּוּר הָאָרֶץ: שְׁבָא וּדְדָן וְסֹחֲרֵי תַרְשִׁישׁ וְכָל כְּפִרֶיהָ יֹאמְרוּ לְךָ הֲלִשְׁלֹל שָׁלָל אַתָּה בָא הֲלָבֹז בַּז הִקְהַלְתָּ קְהָלֶךָ לָשֵׂאת כֶּסֶף וְזָהָב לָקַחַת מִקְנֶה וְקִנְיָן לִשְׁלֹל שָׁלָל גָּדוֹל: לָכֵן הִנָּבֵא בֶן אָדָם וְאָמַרְתָּ לְגוֹג כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הֲלוֹא בַּיּוֹם הַהוּא בְּשֶׁבֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל לָבֶטַח תֵּדָע: וּבָאתָ מִמְּקוֹמְךָ מִיַּרְכְּתֵי צָפוֹן אַתָּה וְעַמִּים רַבִּים אִתָּךְ רֹכְבֵי סוּסִים כֻּלָּם קָהָל גָּדוֹל וְחַיִל רָב: וְעָלִיתָ עַל עַמִּי יִשְׂרָאֵל כֶּעָנָן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ בְּאַחֲרִית הַיָּמִים תִּהְיֶה וַהֲבִאוֹתִיךָ עַל אַרְצִי לְמַעַן דַּעַת הַגּוֹיִם אֹתִי בְּהִקָּדְשִׁי בְךָ לְעֵינֵיהֶם גּוֹג:  כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הַאַתָּה הוּא אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי בְּיָמִים קַדְמוֹנִים בְּיַד עֲבָדַי נְבִיאֵי יִשְׂרָאֵל הַנִּבְּאִים בַּיָּמִים הָהֵם שָׁנִים לְהָבִיא אֹתְךָ עֲלֵיהֶם:  וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא בְּיוֹם בּוֹא גוֹג עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה תַּעֲלֶה חֲמָתִי בְּאַפִּי: וּבְקִנְאָתִי בְאֵשׁ עֶבְרָתִי דִּבַּרְתִּי אִם לֹא בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה רַעַשׁ גָּדוֹל עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל: וְרָעֲשׁוּ מִפָּנַי דְּגֵי הַיָּם וְעוֹף הַשָּׁמַיִם וְחַיַּת הַשָּׂדֶה וְכָל הָרֶמֶשׂ הָרֹמֵשׂ עַל הָאֲדָמָה וְכֹל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְנֶהֶרְסוּ הֶהָרִים וְנָפְלוּ הַמַּדְרֵגוֹת וְכָל חוֹמָה לָאָרֶץ תִּפּוֹל: וְקָרָאתִי עָלָיו לְכָל הָרַי חֶרֶב נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה חֶרֶב אִישׁ בְּאָחִיו תִּהְיֶה: וְנִשְׁפַּטְתִּי אִתּוֹ בְּדֶבֶר וּבְדָם וְגֶשֶׁם שׁוֹטֵף וְאַבְנֵי אֶלְגָּבִישׁ אֵשׁ וְגָפְרִית אַמְטִיר עָלָיו וְעַל אֲגַפָּיו וְעַל עַמִּים רַבִּים אֲשֶׁר אִתּוֹ: וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְהוָה: יחזקאל.

צריך לחשוב על הדבר במובן הכנסת המילה שלא בהקשרה לשפה המדוברת בישראל , כמו ציון שלילי:

הֲלִשְׁלֹל שָׁלָל אַתָּה בָא

מי שמקבל ציון שלילי לא עובר

ומשכך צריך לחשוב על הדבר בהקשר הזה:

וַיַּעַל מֹשֶׁה מֵעַרְבֹת מוֹאָב אֶל הַר נְבוֹ רֹאשׁ הַפִּסְגָּה אֲשֶׁר עַל פְּנֵי יְרֵחוֹ וַיַּרְאֵהוּ יְהֹוָה אֶת כָּל הָאָרֶץ אֶת הַגִּלְעָד עַד דָּן: וְאֵת כָּל נַפְתָּלִי וְאֶת אֶרֶץ אֶפְרַיִם וּמְנַשֶּׁה וְאֵת כָּל אֶרֶץ יְהוּדָה עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן: וְאֶת הַנֶּגֶב וְאֶת הַכִּכָּר בִּקְעַת יְרֵחוֹ עִיר הַתְּמָרִים עַד צֹעַר: וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֵלָיו זֹאת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לֵאמֹר לְזַרְעֲךָ אֶתְּנֶנָּה הֶרְאִיתִיךָ בְעֵינֶיךָ וְשָׁמָּה לֹא תַעֲבֹר: וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד יְהֹוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי יְהֹוָה: דברים.

יטו נתיבי מעל נתיב מעגלתיך- יהודה הלוי.

בין כל הדרכים הלא סלולות- אחת לי- ולדימיר ויסוצקי.

יְהוָה מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי: תהלים.

.

תמ"ג ביחס לעובדים.

תמ"ג לנפש ותמג לעובדים לעומת שכר:

מדד ה- OECD שם לעצמו יעדים לבחינה מתוך מקום של חברה שמציבה לעצמה יעדים, גם סוציאלים, כדי לשפר עצמה מבחינת איכות חיי היחיד והרבים בעולם הזה.

מבחינת תוצר גולמי לנפש, שכר השכירים צריך להיות כזה שהאדם יכול לצרוך מהמשק לפחות כמו שהוא מייצר וזאת גם כדי שהיקפי המסחר לא יקטנו (ובמקום הזה גם הגברת שטראוס היא בעלת עניין).

כי הצרכן לא יקנה בכמות שהמשק מייצר, תהיה ירידה בביקושים ומשכך ירידה בייצור.. בתפוקות.. ומתוך המקום הזה להציב יעדי שכר.

הנטיה בעת הזאת היא לפצות דרך אשראי בנקאי וחוץ בנקאי.

חשוב למדוד את התוצר הגולמי לנפש ביחס לעשירונים, על השכר הממוצע יש השפעה גדולה ממשתכרי שלושת העשירונים הגבוהים.

מהלשכה לסטטיסטיקה- שכר ממוצע לפי עשירונים:

שכר ממוצע לפי עשירונים 1-7 70% מהעובדים במשק- שנת 2018 לפי הספורות הנוצריות.

שכר לנפש

עשירון-1

עשירון-2

עשירון-3

עשירון-4

עשירון-5

עשירון-6

עשירון-7

גברים- שכר ממוצע

1,107

3,002

4,862

6,062

7,284

8,677

10,500

נשים- שכר ממוצע

1,060

2,992

4,813

6,056

7,258

8,663

10,456

שכר ממוצע כולל

1,084

2,997

4,838

6,059

7,271

8,670

10,478
 

ניתוח הדוח לממוצעים נבחרים ביחס לתוצר הגולמי לנפש:

שכר 2018 ב- ש'

תוספת 10%

*שכר ב- $

תמ"ג לנפש ב-$

שכר ממוצע 7 עשירונים

5,914

6,505

1,918

123,485

שכר ממוצע 1-5

4,450

4,895

1,443

שכר ממוצע 3-7

7,463

8,209

2,420

שכר ממוצע- 3-5

6,056

6,661

1,964

 

מקורות מידע:

קשה למצוא דוחות עדכניים, הדוח הכי קרוב שמצאתי הוא משנת 2018 לפי הספורות הנוצריות.

לכן, כדי למדוד ביחס לעת הזאת את יחס השכר לעומת התוצר הגולמי לנפש הוספתי עשרה אחוז לשכר 2018.

דוח הלמ"ס:

מידע  מ-wikipedia - תמ"ג. מהלמ"ס -  עובדים. מהלמ"ס- שכר ממוצע- יוני.

המועדים על פי הספורות הנוצריות.