מוסיקה יבוא יצוא.
תעשיית המוסיקה מאופיינת בהקפים מסחריים גדולים, יש מצב שיש לתעשיית המוסיקה מבחינת כניסה ויציאה של מטבעות זרים, השפעה לא קטנה על שוק המט"ח גם בישראל. ולא רק ביחס לאומנים עצמם גם על מסחר במוסיקה כמו כלי האזנה, שאתה משלם ליו טיוב או לדיזר, אתה מוציא מט"ח. |
בבחינת היצירה המוסיקלית בישראל מבחינה כלכלית ישראל, ברור לכולנו שהתעשיא בישראל יותר מוציאה מט"ח משהיא מכניסה מט"ח.משמע,שיבוא המוסיקה גדול מיצוא מוסיקה.הצרכן הממוצע קונה מוסיקה מחוץ לארץ יותר משהוא קונה מייצור מקומי.ישראלי ישלם לכוכב מחוץ לארץ יותר משהוא ישלם לכוכב בארץ בעבור הופעה.ברור לכולנו שהאנגלים ישלמו לווילסן יותר משהם ישלמו לגפן.גם הישראלים.ישראל גם קונה מוסיקה מהשכנים.ישראל קונה מוסיקה ממרוקו יותר משמרוקו קונה ממנה.אותו הדבר עם לבנון.ברור שאמר דיאב, מייצא לארופה יותר מאיל גולן. |
עם נברא- לימודים מתהלים.
תִּכָּ֣תֶב זֹ֭את לְד֣וֹר אַחֲר֑וֹן וְעַ֥ם נִ֝בְרָ֗א יְהַלֶּל-יָֽהּ: מזמור שנים ומאה.עַ֥ם נִ֝בְרָ֗אכֹּה אָמַר יְהוָה קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל וְיֹצְרוֹ הָאֹתִיּוֹת שְׁאָלוּנִי עַל בָּנַי וְעַל פֹּעַל יָדַי תְּצַוֻּנִי: אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי אֲנִי יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם וְכָל צְבָאָם צִוֵּיתִי: ישעיהו.כל בני האדם כיחידים הם ברואים, ההבדל בין העמים כולם לבין ישראל הוא שישראל כעם, הוא עם נברא למען:לְסַפֵּ֣ר בְּ֭צִיּוֹן שֵׁ֣ם יְהוָ֑ה וּ֝תְהִלָּת֗וֹ בִּירוּשָׁלִָֽם: מזמור שנים ומאה.ואחרי בנין בית המקדש:בְּהִקָּבֵ֣ץ עַמִּ֣ים יַחְדָּ֑ו וּ֝מַמְלָכ֗וֹת לַעֲבֹ֥ד אֶת-יְהוָֽה: ישעיהו.וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ: וַיִּשְׁלַח חִירָם מֶלֶךְ צוֹר אֶת עֲבָדָיו אֶל שְׁלֹמֹה כִּי שָׁמַע כִּי אֹתוֹ מָשְׁחוּ לְמֶלֶךְ תַּחַת אָבִיהוּ כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: וַיִּשְׁלַח שְׁלֹמֹה אֶל חִירָם לֵאמֹר: אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת דָּוִד אָבִי כִּי לֹא יָכֹל לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָיו מִפְּנֵי הַמִּלְחָמָה אֲשֶׁר סְבָבֻהוּ עַד תֵּת יְהוָה אֹתָם תַּחַת כַּפּוֹת (רגלו) רַגְלָי: וְעַתָּה הֵנִיחַ יְהוָה אֱלֹהַי לִי מִסָּבִיב אֵין שָׂטָן וְאֵין פֶּגַע רָע: וְהִנְנִי אֹמֵר לִבְנוֹת בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה אֶל דָּוִד אָבִי לֵאמֹר בִּנְךָ אֲשֶׁר אֶתֵּן תַּחְתֶּיךָ עַל כִּסְאֶךָ הוּא יִבְנֶה הַבַּיִת לִשְׁמִי: וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹן וַעֲבָדַי יִהְיוּ עִם עֲבָדֶיךָ וּשְׂכַר עֲבָדֶיךָ אֶתֵּן לְךָ כְּכֹל אֲשֶׁר תֹּאמֵר כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ כִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים: וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ חִירָם אֶת דִּבְרֵי שְׁלֹמֹה וַיִּשְׂמַח מְאֹד וַיֹּאמֶר בָּרוּךְ יְהוָה הַיּוֹם אֲשֶׁר נָתַן לְדָוִד בֵּן חָכָם עַל הָעָם הָרָב הַזֶּה: וַיִּשְׁלַח חִירָם אֶל שְׁלֹמֹה לֵאמֹר שָׁמַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלָי אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת כָּל חֶפְצְךָ בַּעֲצֵי אֲרָזִים וּבַעֲצֵי בְרוֹשִׁים: מלכים.כִּי אֹהֵב הָיָה חִירָם לְדָוִד כָּל הַיָּמִים: מלכים.וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ:וְעַתָּה צַוֵּה וְיִכְרְתוּ לִי אֲרָזִים מִן הַלְּבָנוֹןכִּי אֵין בָּנוּ אִישׁ יֹדֵעַ לִכְרָת עֵצִים כַּצִּדֹנִים:ומה הביא חירם:וַיְהִי כִּי יָשַׁב הַמֶּלֶךְ בְּבֵיתוֹ וַיהוָה הֵנִיחַ לוֹ מִסָּבִיב מִכָּל אֹיְבָיו: וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ אֶל נָתָן הַנָּבִיא רְאֵה נָא אָנֹכִי יוֹשֵׁב בְּבֵית אֲרָזִים וַאֲרוֹן הָאֱלֹהִים יֹשֵׁב בְּתוֹךְ הַיְרִיעָה: וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל הַמֶּלֶךְ כֹּל אֲשֶׁר בִּלְבָבְךָ לֵךְ עֲשֵׂה כִּי יְהוָה עִמָּךְ: שמואל.בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: תהלים.וַיִּשְׁלַח חִירָם אֶל שְׁלֹמֹה לֵאמֹר שָׁמַעְתִּי אֵת אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלָי אֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת כָּל חֶפְצְךָ בַּעֲצֵי אֲרָזִים וּבַעֲצֵי בְרוֹשִׁים: עֲבָדַי יֹרִדוּ מִן הַלְּבָנוֹן יָמָּה וַאֲנִי אֲשִׂימֵם דֹּבְרוֹת בַּיָּם עַד הַמָּקוֹם אֲשֶׁר תִּשְׁלַח אֵלַי וְנִפַּצְתִּים שָׁם וְאַתָּה תִשָּׂא וְאַתָּה תַּעֲשֶׂה אֶת חֶפְצִי לָתֵת לֶחֶם בֵּיתִי: וַיְהִי חִירוֹם נֹתֵן לִשְׁלֹמֹה עֲצֵי אֲרָזִים וַעֲצֵי בְרוֹשִׁים כָּל חֶפְצוֹ: וּשְׁלֹמֹה נָתַן לְחִירָם עֶשְׂרִים אֶלֶף כֹּר חִטִּים מַכֹּלֶת לְבֵיתוֹ וְעֶשְׂרִים כֹּר שֶׁמֶן כָּתִית כֹּה יִתֵּן שְׁלֹמֹה לְחִירָם שָׁנָה בְשָׁנָה: וַיהוָה נָתַן חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לוֹ וַיְהִי שָׁלֹם בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה וַיִּכְרְתוּ בְרִית שְׁנֵיהֶם: מלכים.וַיְהִי שָׁלֹם בֵּין חִירָם וּבֵין שְׁלֹמֹה וַיִּכְרְתוּ בְרִית שְׁנֵיהֶם:כמובטח:וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיְהִי דְּבַר יְהוָה אֶל נָתָן לֵאמֹר: לֵךְ וְאָמַרְתָּ אֶל עַבְדִּי אֶל דָּוִד כֹּה אָמַר יְהוָה הַאַתָּה תִּבְנֶה לִּי בַיִת לְשִׁבְתִּי: כִּי לֹא יָשַׁבְתִּי בְּבַיִת לְמִיּוֹם הַעֲלֹתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם וְעַד הַיּוֹם הַזֶּה וָאֶהְיֶה מִתְהַלֵּךְ בְּאֹהֶל וּבְמִשְׁכָּן: בְּכֹל אֲשֶׁר הִתְהַלַּכְתִּי בְּכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הֲדָבָר דִּבַּרְתִּי אֶת אַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר צִוִּיתִי לִרְעוֹת אֶת עַמִּי אֶת יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר לָמָּה לֹא בְנִיתֶם לִי בֵּית אֲרָזִים: וְעַתָּה כֹּה תֹאמַר לְעַבְדִּי לְדָוִד כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת אֲנִי לְקַחְתִּיךָ מִן הַנָּוֶה מֵאַחַר הַצֹּאן לִהְיוֹת נָגִיד עַל עַמִּי עַל יִשְׂרָאֵל: וָאֶהְיֶה עִמְּךָ בְּכֹל אֲשֶׁר הָלַכְתָּ וָאַכְרִתָה אֶת כָּל אֹיְבֶיךָ מִפָּנֶיךָ וְעָשִׂתִי לְךָ שֵׁם גָּדוֹל כְּשֵׁם הַגְּדֹלִים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ: וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵל וּנְטַעְתִּיו וְשָׁכַן תַּחְתָּיו וְלֹא יִרְגַּז עוֹד וְלֹא יֹסִיפוּ בְנֵי עַוְלָה לְעַנּוֹתוֹ כַּאֲשֶׁר בָּרִאשׁוֹנָה: שמואל.וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵל וּנְטַעְתִּיו וְשָׁכַן תַּחְתָּיו וְלֹא יִרְגַּז עוֹד וְלֹא יֹסִיפוּ בְנֵי עַוְלָה לְעַנּוֹתוֹ כַּאֲשֶׁר בָּרִאשׁוֹנָה:וְשַׂמְתִּי מָקוֹם לְעַמִּי לְיִשְׂרָאֵללְסַפֵּ֣ר בְּ֭צִיּוֹן שֵׁ֣ם יְהוָ֑ה וּ֝תְהִלָּת֗וֹ בִּירוּשָׁלִָֽם: מזמור שנים ומאה. |
דברי בענין ירידת תפוסת החדרים במלונות בישראל.
למרות הסרת החסמים באו הרבה פחות תיירים והאם תהיה לכך השלכה לתיירות בישראל בשנים הבאות. כי יש התכנות שבאו פחות תיירים גם בגלל בעיות כלכליות בעולם. |
|
שרואים את הדוח הזה צריך לחשוב על :
|
הנתונים מדוח הלמ"ס. |
רפסודה סולארית.
נקודה למחשבה-אם אפשר לבנות איים סולארים בים. כמו רפסודה גדולה ומעוגנת. אפשר להניע בים למקומות שיש בהם שמש. בהתאם לעונות השנה. ושלא כמו מתקנים סולארים יבשתיים שיש עונות שהם מפיקים פחות הרפסודה הזאת תניב ברוב ימי השנה.מעניין אם חשבו על מתקנים סולארים על הירח.ברור לכל שלא כלכלי הדבר. |
רועי פרים שרועים בני אדם.
חודש שלישי- שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות.
תראה,אני טוענת שהתואר הראשון של החבר'ה של האפרטהייד הוא רועי בקר . המנהל הזה לא עשה תואר שני לרעיית בני אדם.וזאת השכלתו וזה מה שהוא יודע לעשות. לרעות בקר.וכדי לעשות משהו עם השכלתו כמושל בהמות, הוא ממשיל בני אדם לבהמות.ולכן רועה הבקר כשהוא רועה אדם הוא רועה את צאן האדם לכר הדשא של הבהמות במשמעות שפרנסת האדם היא כפרנסת הבהמה.הרועה הזה לא יודע אחרת, זה מה שהוא למד.זה בדיוק כמו ברפת, שנותנים לפרה את המינימום שהם יכולים לתת לה כדי להפיק ממנה את המקסימום. ואם הם יראו שאם הם יתנו לה פחות הם יקבלו את אותה תנובה, הם יורידו מכמויות המזון שהם נותנים לבהמה, או יקטינו את שטח המחיה של העוף/האדם.ומתוך המקום הזה תחשבו על שני הפסוקים האלה בשבתון:כִּי, לִפְנֵי הַיָּמִים הָהֵם, שְׂכַר הָאָדָם לֹא נִהְיָה, וּשְׂכַר הַבְּהֵמָה אֵינֶנָּה; זכריה.כִּי אֱוִיל עַמִּי, אוֹתִי לֹא יָדָעוּ--בָּנִים סְכָלִים הֵמָּה, וְלֹא נְבוֹנִים הֵמָּה; חֲכָמִים הֵמָּה לְהָרַע, וּלְהֵיטִיב לֹא יָדָעוּ: ירמיהו.בשורה התחתונה יש לעשות לבוגרי לימודי ניהול, שנתיים התמחות כפועל ייצור על שכר מינימום בעיירת פיתוח או בדרום הערים או בערים הדרומיות ל.. ושהוא לא לוקח מאבא שלו שקל בשנתיים אלה... גם אם הוא וחברה שלו יגיעו לפת לחם כמו שאומרים.. ושיסבול. ואחר כך שילך לנהל בני אדם ולקבוע את שכרם. |
.
שטראוס- עלית: סלמונלה.
לגבי התקלה בשטראוס. חברת שטראוס הודיעה מיד על התקלה למשרד הבריאות. שטראוס לא כיסתה על עוונה. משרד הבריאות הוא שהיה צריך להוציא הודעה לאחר ששטראוס ידעה אותו. משרד הבריאות הוא שנותן אישור או מסיר אישורים ולעתים גם קובע גורלות של עסקים באם יש לו הזכות לתת או לא לתת אישור בריאות למוצר כזה או אחר. כמפקח נבחר גם שטראוס היא גוף נמשל למשרד הבריאות בדיוק כמו כל אזרח בוחר. גם שטראוס וגם האזרח בחרו במשרד הבריאות כמוסד לדבר. הוא הראש לדבר. ומשכך ברגע ששטראוס הודיעה למשרד הבריאות, האחריות המלאה על גב משרד הבריאות. משרד הבריאות מוציא כל יום הודעות לעם, יש לו דוברות והיה יכול לעשות זאת ששטראוס הודיעה לו. זה בדיוק כמו מכון התקנים. היצרן מציג את המוצר למשרד התקנים וברגע שמכון התקנים על מדעניו מאשר המוצר, הוא יכול לעוף ולמכור ולהרויח כסף ולשלם לעובדים. משרד התקנים הוא הראש לדבר ולכן אחראי לדבר. ועל כן- המדינה צריכה לפצות את הנפגעים ולפטר את שר הבריאות. בהמשך, לאחר תיקון התקלה ולאחר שמוצרי שטראוס יוחזרו למדפים, העם יבחר אם הוא רוצה להמשיך לקנות משטראוס כפי שקנה לפני התקלה או לא. יש מתחרים לשטראוס, היא לא היחידה הפועלת בשוק. מאוד מעניין שלא נשמעת תלונה רצינית נגד משרד הבריאות. העובדה שאין תלונה למשרד הבריאות שכיסה על הדבר מעידה על כך שהעם לא מתיחס לנבחריו ברצינות כמו שאומרים, העם והתקשורת לא מצפה ממשרד הבריאות להיות אחראי לדבר שהוא אמון עליו, למעשה היא העם והתקשורת רואים את משרד הבריאות כגוף שאין לו ערך, לכן אין תלונה נגדו. זה בדיוק כמו שאמרו שנבחרי העם לא מסוגלים לנהל את הפנסיות והדבר היווה הצדקה להפריטן להמבורגר שלא מחתים על ערבות אישית תשובה על ההלוואות שהוא נותן ןלכן תשובה יכול לעשות "תספורת" מתי שיחפוץ בכך.. מראש אתם מתיחסים לנבחרים שלכם כמוגבלים, כרפי שכל. "החכמים מושכים ידיהם מהנהגת העולם מפני שהם יודעים שיש חכמים מהם ורוצים שיתנהג העולם על ידי חכמים גמורים. בתוך כך, קופצים הטיפשים והרשעים ובאים ונוטלים את העולם לידיהם ומנהגים את העולם כפי זדונם וכפי טיפשותם." שמואל יוסף עגנון. "שטראוס יידעה את משרד הבריאות, ועדיין, ההודעה לציבור והריקול של המוצרים, נעשו רק מספר ימים לאחר מכן, ולא באופן מיידי" גלובס. גם קציני המודיעין ביום כיפור לא דיווחו על הסכנה ונשפטו על כך. "ב-1 באפריל 1974 הגישה הוועדה דו"ח ביניים (שפורסם בתקשורת למחרת) שעורר סערה. היא קבעה כי היו בידי אגף המודיעין (אמ"ן) ידיעות מתריעות רבות אודות המלחמה הקרבה, אולם הוא העריך אותן לא נכון עקב שימוש כושל במה שהוועדה קראה לו הקונספציה (כנראה בעקבות עדות זעירא)" וויקיפדיא. "בעקבות פרסום דו"ח הביניים דוד אלעזר התפטר מתפקידו, זעירא וגונן הודחו משירות פעיל בצה"ל, וגולדה מאיר התפטרה כשבוע לאחר מכן, בעקבות לחץ ציבורי כבד, חרף מסקנות הוועדה שלא מצאו כי היא אחראית למחדל. בממשלה שהוקמה אחר כך, בראשות יצחק רבין, לא שובץ דיין לתפקיד כלשהו" וויקיפדיא. |
"השקעה באפיקים סולידים"
הודעה חשובה לחוסכים לימי זקנה:בעת הזאת המשקיעים והחבר'ה מהבורסה צריכים לחשוב על יציבות חברות הביטוח לנוכח תשלומים לביטוח חיים בעקבות תמותה המונית בעולם. הם יצטרכו להפריש יותר ליורשי המתים שעשו ביטוח חיים . לנוכח שליטת חברות הביטוח על המחזור הבורסאי, אני מציעה למשקיעים לצאת מהבורסה ויפה שעה אחת קודם. חוסכים לפנסיא, יש לכם היתר על פי חוק לשנות את המרכיב הבורסאי בכספים שלכם שמושקעים על ידי חברות אלה בבורסה "לאפיק השקעה סולידי". יש מצב שמישהו יקריב את הכסף שלכם לפני הנפילה הגדולה. המשקיעים המקצועים יודעי דבר נוטים יותר לנדל"ן ומשכך אנו רואים עליות מחירים גם בעת הזאת. הפנסיות שלכם הם סוג של גיבוי למשקיעים המקצועים לצאת בערכים גבוהים. |
להיות עם חופשי ביוון.
.
כשרות סחר.
יש ארצות שאוכלות חזיר כמו באמריקה ובארופה, שאתה מקיים סחר איתם. העובדה שחזיר לא כשר בעבורנו לא אומרת שיבוא העגלים מארצות אלה אינו יבוא כשר.אותו הדבר לגבי סחורות מהודו וסין ויפן ואינדונזיא, כל עוד לא מביאים משם סחורות כמו בדים ושטיחים עם סממני פולחן הודי, הסחורה כשרה גם לישראל. העובדה שהסיני עובד עבודה זרה לא עושה את האורז מארצות אלה כמזון לא כשר.אני טוענת שיש להקים מחלקת כשרות כמו הכשרות למזון, שתפקח ש גם על יבוא ויצור סחורות כמו בדים, מוצרי חשמל, ריהוט וכו’ ווזאת כדי למנוע סחר והגעת סחורות עם סממנים של עבודת אלוהים אחרים. |