אומנות ותרבות.

גם בצרפת לא הייתי. לא ישבתי בשאונס אליזה על קפה וקורוסון, איפה שישב ברסאנס ואולי גם פרנסואז סגאן. שלום לך עצבות.

חודש שלישי- שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות- מעודכן שבעים ושש.

AT THE AGE OF 56 I REALIZED THAT I NEVE DRIVE THRUGH ATUNA IN A SPORTS CAR WITH THW WARM WIND IN MY HAIR.

יש שיר של ברסאנס שקוראים לו- LA PASSANTES.השיר הוא שיר תודה לאנשים שברסאנס היה רואה או שומע מהשביל הקרוב לחלון חדרו.לברסאנס היה חלון שממנו היו נשמעים הקולות מהרחוב.גם לי יש חלון כזה.יש גם שביל כזה מתחת לחלוני שנוהגים ללכת בו מ.. אל...ושומעים את הקולות של האנשים. את השיחות.לעתים שומעים רק את קולות הצעדים שמייצרים נעלי ההולכים.. אפשר גם לדעת איזה סוג נעליים.. אם כפכפים , או נעלי עקב.. ובבוקר מוקדם כשהרחוב שקט, אפשר גם לשמוע הולכים עם נעלי ספורט.וקול משאית האשפה.. קול המטאטא של מטאטא הרחובות ואחריהם את האנשים שהולכים לכיוון האוטובוס. לעבודה לבית הספר.גם כשהם חוזרים שומעים אותם הולכים.הביתה.

גם בצרפת לא הייתי.לא ישבתי בשאונס אליזה על קפה וקורוסון.

 
 

האפריקאים שגלו מאפריקה ואפריקאים שארצם נכבשה, נאלצו לשיר ולדבר בשפות שאינם שפתם, בהתאמה, ניתן לזהות הבדלים ביצירה של אפריקאים אלה.

דיברתי עם בחור צעיר אודות הבינה המלאכותית, יש אפשרות לקחת שיר ולשנות סגנונו, נגיד השיר רוק, אפשר לשנות אותו לסגנון בלוז עם קול של זמר ששונה לקול אחר והכל על בסיר שיר, שאפשר לעשות לו עיבוד ללא מגע יד אדם, על אותה הקלטה לשנות לכל מיני סגנונות כמו קנטרי, לג'אז.. ועוד.

ככה בשביל הפאן..

ברור שאי אפשר לתרגם זאת לכסף באם הדבר ידוע, באם הדבר לא ידוע, גניבה ככל הגניבות.

הקודי היא שיטה ידועה שיש מוסיקאים שיכולים לעשות זאת ללא טכנולגיות מחשב.

טכנולוגיא כמו טכנולגיא מובאת לידיעת הרבים כעשר חמש עשרה שנה לאחר שהומצאה והושמשה, יש אנשים שיש להם את היתרון הזה וכשיש להם טכנולגיא מתקדמת בתחום כזה או אחר, אז הם מוציאים את הישן לשוק.

אותו הדבר עם שינוי פנים, היום זאת תוכנה נגישה לילדים, ברור שלאנשי מקצוע בתחום יש כבר טכנולוגיא חדשה שלא ידועה ומשכך לא נחקרת, על כל מה שמשתמע מכך, כולל שיש טכנולוגיא שלא ידועה לאנשי זיהוי פלילי בתחום זה של אימות עדות ומשכך מחוסר ידיעה על טכנולוגיא כזאת או אחרת שלא נחקרת לא ניתן לאמת, או יותר נכון לא לאמת, כי יש התכנות שהם לא יוכלו לפענח שקר בעדות שקר כזאת ומשכך השקר יראה להם אמת, על כל מה שמשתמע מכך.

על אותו רעיון,

האפריקאים שגלו מאפריקה לארצות מאופינות שפה ותרבות אם ומשכך יוצרים האפריקאים בשפות שונות, בשפות של עמים כובשים ביבשת אמריקה, או בשפות של עם שכבש את ארצם שדרש מהם לשיר באנגלית או פורטוגזית או ספרדית, כמו בדרום אפריקה. על אותו רעיון האפריקאים האלה יוצרים מוסיקה אפריקאית בסגנון פורטוגזי- אפרופורטוגז. מוסיקה אפריקאית בסגנון אמריקאי- אפרואמריקאי, שמקביל לו האינדיאני הספרדי, יש גם סיגנון אינדיאני ספרדי. יש גם סיגנון אינדיאני ספרדי בארצות כמו מקסיקו , צי'לה וארגנטינה. שהספרדים כבשו את ארצם.

האפרו נמצא תמיד ברקע בכל השפות האלה, אותו הדבר אצל האינדיאנים, גם במקסיקו וגם בצ'ילה למשל..

לתלמיד בית ספר קרית שרת בחולון- מעודכן.

לתלמיד בית ספר קרית שרת בחולון- עדכון:

יודעת אני שכועס אתה עלי על דברי אלה:

היות לכל ילד וילדה בישראל.

יודעת.

חשבת פעם , אתה, כן אתה, אתה  שבטח נפגשת עם הדיסק THE WALL בספריית הדיסק של אביך ואימך.

שאתה וחברך יכולים לקחת את הגיטרה ולשבת בערימה של חבריך וחברותיך על הדשא בבית הספר ולעשות הפגנה לבטל את תוספת התשלום ללימודי מוסיקה בבית סיפרך.

העובדה שיש לך כסף לא אומרת שאתה אויב של האדם העני שלא יכול לשלם בעבור לימודי מוסיקה. אסור שתכעס עלי בדבר.

בִשְׁנַ֣ת אַחַ֗ת לְכ֨וֹרֶשׁ֙ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס לִכְל֥וֹת דְּבַר־יְהוָ֖ה מִפִּ֣י יִרְמְיָ֑ה הֵעִ֣יר יְהוָ֗ה אֶת־ר֨וּחַ֙ כֹּ֣רֶשׁ מֶֽלֶךְ־פָּרַ֔ס וַיַּֽעֲבֶר־קוֹל֙ בְּכָל־מַלְכוּת֔וֹ וְגַם־בְּמִכְתָּ֖ב לֵאמֹֽר׃כֹּ֣ה אָמַ֗ר כֹּ֚רֶשׁ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס כֹּ֚ל מַמְלְכ֣וֹת הָאָ֔רֶץ נָ֣תַן לִ֔י יְהוָ֖ה אֱלֹהֵ֣י הַשָּׁמָ֑יִם וְהֽוּא־פָקַ֤ד עָלַי֙ לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֥ר בִּֽיהוּדָֽה׃ מִֽי־בָכֶ֣ם מִכָּל־עַמּ֗וֹ יְהִ֤י אֱלֹהָיו֙ עִמּ֔וֹ וְיַ֕עַל לִירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֣ר בִּֽיהוּדָ֑ה וְיִ֗בֶן אֶת־בֵּ֤ית יְהוָה֙ אֱלֹהֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל ה֥וּא הָֽאֱלֹהִ֖ים אֲשֶׁ֥ר בִּירֽוּשָׁלִָֽם׃  עזרא.

כורש ידע לדעת שעושרו הגדול וכוחו כמלך ניתן לו מבורא עולם ולכן נענה לפקודת בורא עולם לעשות את דבר בורא עולם ולעזור להוציא את ישראל מגלות בבל כדי לבנות בית לבורא עולם בירושלים:

וְהֽוּא־פָקַ֤ד עָלַי֙ לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֥ר בִּֽיהוּדָֽה׃

לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם

וכורש ידע שעמו של בורא עולם מיועד לעשות הדבר:

לְמַעַן, בֵּית-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ–    אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: תהלים.

וגם אתה תלמיש בתיכון קרית שרת שלומד במגמת מוסיקה, צריך בלבבך לראות את תפילת העני הזה:

מִןהַמֵּצַרקָרָאתִי יָּהּ; עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָהּ. תהלים.

צריך לחשוב על כך שבורא עולם העיר את ליבו של כורש לדבר, ומשכך מדוע לבך לא ער לדבר.

אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ, וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי; אֲנִי, יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם, וְכָל-צְבָאָם, צִוֵּיתִי.  אָנֹכִי הַעִירֹתִהוּ בְצֶדֶק, וְכָל-דְּרָכָיו אֲיַשֵּׁר; הוּא-יִבְנֶה עִירִי, וְגָלוּתִי יְשַׁלֵּחַ–לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת: ישעיהו.

לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד,

לפעמים הבטחה להיות כוכב- זה שוחד:

כתוב ככה:

בְּחַרְתִּיךָ, בְּכוּר עֹנִי.

נגיד אדם היה עני בן עני, וחלו הימים והאדם כבר לא עני, נחלץ מעוני, יש לו בית יש לו עבודה, מבסוט בחלקו והוליד בן.

ברור שבנו לא כמוהו בכור עוני.

כתוב מאשפות ירים אביון,

כתוב יושיע לבני אביון.

במקרה הזה אפשר למשול במקרה דוד שלמה ובן שלמה.

לשלמה היתה את צדקת אביו, ומשכך מלכותו של שלמה נקרעה בימי בנו . כי לבן שלמה לא היתה את צדקת אביו.

על אותו משל, לאלעד תשובה אין אין את צדקת אביו שנחלץ מעוני כבן עני.

הערת שוליים:

ואתה, כן אתה- תתקשר בבקשה לדוקטור נחמד ובדוק עימו מה דעתו בדבר הזה.

ובחזרה לדברי לתלמיד:

אתה אמור להסכים עימי בדבר וכאדם שלא לקחו ממנו את גיטרתו ולא לקחו ממנו את מיתריו, תכתוב שיר ותעשה וודסטוק בבית הספר ועד שמשרד החינוך לא יבטל את תוספת התשלום ללימודי מוסיקה בבית ספר תיכון קרית שרת אתם שובתים בדשא של בית הספר עד שיעשה הדבר.

אם היית עושה זאת, הדבר היה מגיע גם לידיעת האמריקאים שגם הם בדור הזה לא ראו הפגנות מסוג זה. וקדימה וישר והלאה.

אז לך לאבא שלך ותגיד לו שמיכל אמרה, שיקח את הדיסק פינק פלויד וילך משרד הרישוי ויחזיר את הדיסק, ויגיד שהוא אהבל.

ואני אומרת את אותו הדבר לבן של אלטמן הקטן.

ואחרי ששלמה גרוניך כתב את השיר תלמיד בית ספר תיכון בארופה זה דבר עלוב כל כך, תלמידי בית ספר תלמה ילין בגבעתים לא יכולים להתלונן שאמרתי שתלמיד בבית ספר תלמה ילין זה דבר עלוב כל כך, וזאת למרות שאני מאוד אוהבת את ענת כהן שאני טוענת שהיא כמשה שגדלה אצל הפרעונים.

מכתב לסטודנט- עריכה חדשה.

מאת,

העלמה מיכל כהן.

נ.ב.

מישהו מהשכנים במדרגות (שם אנו נוהגים לחסות בבנין בן כשישים וחמש שנה (אגב, איסמעיל חבר של אבא שלי מחאן יונס היה הקבלן שעשה את ההרחבה מהצד הצפוני של הבנין) אמר לבן שלו להביא את הקסדה של האופנוע בזמן הפגזה.

ומה אני אומרת,

על משל המסכות בקורונה ולנוכח ריבוי הטילים מעלינו אולי שהג”א יוציאו צו לחלק לאזרחים קסדות.. זה יהיה מחסה “סוריאליסטי, לראות את כל האזרחים הולכים עם קסדות ברחוב בדרך לעבודה.

אזמרך בלאומים- לימודי תהלים.

חשבתי על הדבר השבוע ממקום זכרה של עפרה חזה.

עפרה חזה היא הזמרת הישאלית המצליחה ביותר בלאומים גם במדידת העת הזאת ביחס לעת הזאת.

עפרה חזה עשתה עם שירת שבזי-

אם ננעלו דלתי נדיבים,

דלתי מרום לא ננעלו.

משמע,

אם ישראלים רוצים להצליח בלאומים תעשו זאת עם שירות ישראל בשפה העברית.

זה משל.

אם עם ישראל רוצה אישור מהגויים, יש לעשות זאת בעברית בדרך תורת ישראל.

תבינו בשנה ששלחנו את השיר הללויה, זכינו במקום הראשון בארוויזיון, עשינו שלום עם מצרים ולקחנו את האליפות בכדורסל בארופה. חשוב להבין גם את ענין הכדורסל, רוב הקבוצה היו ישראלים והגר אולסי היה גר נכון לקבוצה הזאת בעת ההיא.

 

אשרי האיש אשר לא הלך בעיצת רשעים.

אני חשבתי על ענין חורשת האקליפטוס.

המשוררת כתבה- חורשת האקליפטוס, הגשר, הסירה.

עד פה הכל בסדר בהתאמה לאזור הכנרת,

ההמשך - וריח המלוח על המים, לא מתאים לתאר את ריח הכנרת בעת שנכתב השיר.

בעת הזאת יש התכנות לריח מלוח על המים וזאת עם הזרמת מי ים מותפלים לכנרת.

המשוררת דברה על שבע אמהות, שבע כלות ושבע עלמות ואורח שמחכים לו ומי לא יטעה ומי לא ישגה  ומי יפתח לו השער או הדלת.

יש פה שלוש אפשרויות:

  1. ומי לא יטעה

  2. ומי לא ישגה

  3. ומי יפתח לו השער או הדלת.

אני לא פותחת.

בשיר יש הכוונה לפתוח הדלת, הרוב מבינים מהשיר שזאת טעות לא לפתוח את הדלת.

כאמור אני לא פותחת. יכול להיות שזה מלאך המוות... לא פותחת לו...

הרב משה בן מימון לא דיבר עברית עם המצרים בדיוק כמו שויסוצקי לא דיבר עברית עם הרוסים.- קדם למיוחדת לויסוצקי.

ויסוצקי היה גר ברוסיא, הוא היה משורר שכתב על מצוקות ותלונות וגם רגשות העם הרוסי בעת ההיא, כיהודי גר כזה, הוא היה שופר וקול ופה ונחמה להרבה להרבה מאוד רוסים וגם עמים נשלטים בשליטת האימפריא הרוסית הקומוניסטית. ויסוצקי הגר היהודי ברוסיא היה לרוסים בעתו, כמו הגר היהודי הרב משה בן מימון לעם המצרי בעתו. התוכנית הבאה של רדיו זמן השלום תהיה תוכנית מיוחדת לויסוצקי שלא כמו במיוחדת הקודמת, כל התוכנית עם שירת ויסוצקי. אני צריכה חקירה יותר עמוקה עם MON AMI ויסוצקי. המאבק של העם הרוסי בשלטון בעת ההיא היה מאבק לשחרור מעבדות שויסוצקי היה משופרותיו. כזה יהודי מעמו של משה היה ויסוצקי לעם הרוסי במאבקו לצאת מעבדות לחירות. ברור לכל שהרב משה בן מימון לא דיבר עברית עם המצרים בדיוק כמו שויסוצקי לא דיבר עברית עם הרוסים.

שנאמר- זריתנו בגוים.

התחלתי ללקט שירים לתוכנית, הפלייליסט הוא פלייליסט דינמי כמו שאומרים, מוצאת שירים שומעת, משאירה מה שאוהבת, מוצאת עוד שירים שומעת ביחד עם מה שאהבתי ושוב בחירה חדשה, יש התכנות שבשמיעה זאת אוריד שירים שאהבתי בשמיעה הראשונה והלאה עד חתימת הפלייליסט לעריכה, לרוצים להקשיב ביחד איתי עד התוכנית:

לזכות אמריקה יאמר שהאפריקאים באמריקה משפיע מאמריקה על עמי כפי שלא היה משפיע אם היה בשלטון האפרטהייד האפריקה. אם האפריקאי הזה לא מהוגר לאמריקה האדם הלבן הית תופס אותו באפריקה שמשם קולו לא היה נשמע כפי שנשמע מאמריקה. אתם מכירים ושומעים יותר אומנים אפריקאים באמריקה , מאומנים אפריקה באפריקה. מעניין איך היתה משפיעה ברברה על עמי העולם כולל ישראל באם משפחתה היתה עולה לישראל.

אמריקה בשחור לבן.

ושוב אני אומרת, סבן, לבן באמריקה, שחור פה.

עץ שתול על מים.

נכתב בהשראת שירתו של יצחק קלה- אני עץ שתול על מים:

יש אנשים הממשילים עצמם לעץ שתול על מים..

ויש הממשילים עצמם לסלע.

משה הכה בסלע ויצאו ממנו מים.

מציווי בורא עולם למשה לדבר אל הסלע,

אנו למדים שאפשר לדבר אל הסלע ויצאו ממנו מים.

אפשר בטוב .. אפשר ברע..

אבישי כהן המשיל עצמו לאלון בסלע,  ברור שהכוונה היא לסלע שאפשר להוציא ממנו מים, אחרת עץ לא היה גודל בו..

מוסיקה יבוא יצוא.

תעשיית המוסיקה מאופיינת בהקפים מסחריים גדולים, יש מצב שיש לתעשיית המוסיקה מבחינת כניסה ויציאה של מטבעות זרים, השפעה לא קטנה על שוק המט"ח גם בישראל. ולא רק ביחס לאומנים עצמם גם על מסחר במוסיקה כמו כלי האזנה, שאתה משלם ליו טיוב או לדיזר, אתה מוציא מט"ח.

 

בבחינת היצירה המוסיקלית בישראל מבחינה כלכלית ישראל, ברור לכולנו שהתעשיא בישראל יותר מוציאה  מט"ח משהיא מכניסה מט"ח.

משמע,

שיבוא המוסיקה גדול מיצוא מוסיקה.

הצרכן הממוצע קונה מוסיקה מחוץ לארץ יותר משהוא קונה מייצור מקומי.

ישראלי ישלם לכוכב מחוץ לארץ יותר משהוא ישלם לכוכב בארץ בעבור הופעה.

ברור לכולנו שהאנגלים ישלמו לווילסן יותר משהם ישלמו לגפן.

גם הישראלים.

ישראל גם קונה מוסיקה מהשכנים.

ישראל קונה מוסיקה ממרוקו יותר משמרוקו קונה ממנה.

אותו הדבר עם לבנון.

ברור שאמר דיאב, מייצא לארופה יותר מאיל גולן.

שיר של רוחות מלחמה.

שיר של רוחות מלחמה- מאת העלמה מיכל כהן.

מזכיר את יום כיפור.

מלחמה שנפתחת במועד.

מועד חורבן הבית.

ושבת.

יש שיגידו שקונספירציא..

שזה תרגיל בחירות של גנץ שמסביבו יהום הסער.

ולפקודה תמיד אנחנו-

ומילואים.

צו 8.

פרשת צו שמיני.

.