כלכלה- סוציואקונומי ומעמדות.

“מִבַּעַד לַפַּרְגּוֹד לֹא הֵצַצְנוּ, אַתָּה וַאֲנִי!

וּבְשִׂיחַ הַסּוֹד לֹא הוּבֵאנוּ, אַתָּה וַאֲנִי!

בָּסֵּתֶר נֶחְתַּךְ גּוֹרָלֵנוּ, שֶׁלְּךָ וְשֶׁלִּי –

בִּנְפֹל הַפַּרְגּוֹד לֹא יִהְיוּ עוֹד “אַתָּה” וַ”אֲנִי”!”

עומר כי אם.

פשע. טרור- אבוטבול לא היה פושע במרוקו- 2.

במונחים  מקומיים כולנו יודעים להסביר  אייך עוני גורם לפשיעה.

אדם עני, אין לו כסף צריך להאכיל את עצמו וילדיו- יגנוב.

אדם שלא יכול להתפרנס כראוי מעבודה חוקית, יקים ארגון פשע.

יש אוכלוסיה שהמדינה כפתה עליהם עיסוק  שמשמעותו עוני וזאת ע”י הסללה וקביעת שכר מינימום נמוך-

שמשמעותו עוני.

אותו דבר מבחינה גלובלית. עולמית.

“כך נראה אי שוויון // 80 אנשים בעולם עשירים יותר מ-3.5 מיליארד אחרים

דו”ח אוקספם: בשנה הבאה יחזיק המאיון העליון יותר ממחצית מהעושר העולמי” דה מרקר. 

http://www.themarker.com/wallstreet/1.2542799

מצ”ב כנ”ל מביא להקמת תאי טרור עולמיים.

כמו תאי  פשיעה מקומיים.

אבוטבול לא היה פושע במרוקו.

מחאת התלמידים האפורים נגד ארגון המורים- שוברי שביתה מתוחכמים.

"מחאת התיכוניסטים בעקבות עיצומי ארגון המורים: תלמידי התיכונים בהרצליה השביתו הבוקר (שני) את הלימודים בעיר. גם בתיכון על שם רבין בתל מונד אין היום לימודים. בתיכון "גלילי" בכפר סבא הושבתו הלימודים בשעתיים הראשונות וכך גם בתיכון "אורט קרייזמן" בגבעתיים" כאן חדשות.

הרבה מהתלמידים האלה והוריהם היו נגד הרפורמה כמגינים על הדמוקרטיא.

התנגדות זאת לשביתה סותרת את ההתנגדות לרפורמה, סותרת את הדמוקרטיא.השביתה היא כלי דמוקרטי, להתנגד לשביתה זה למעשה לסרס את הדמוקרטיא.השביתה היא כלי מרכזי, גם של העובד להתלונן על שכרו הזעום.משרד החינוך הגיע להסכם עם הארגון של יפה בן דוד ולא עם הארגון של ארז. יש להתאים את ההשגים של הארגון של יפה בן דוד לארגון של ארז.התלמידים מהרצליא באם רוצים להתלונן הם צריכים להצטרף לארגון המורים נגד המדינה ולא להפך.יש התכנות שתלמידים אלה הם מהסוג האפור מהשכונה האפורה של העשירים - הרצליא פיתוח.אמא של רבין שכונתה רוזה האדומה לא היתה מסכימה עם תלמידים אלה מבית ספר רבין מהרצליא.לקרוא עוד בנושא:

לתלמיד בית ספר קרית שרת בחולון- מעודכן.

מכתב לסטודנט- עריכה חדשה.

ילד אפור מהחינוך האפור- שיר חדש מאת העלמה מיכל כהן.

במחיר של סוסיתא, לא תקנה מרצדס.

נתנו יקבלו, לא נתנו, לא יקבלו.

  

מִמִּזְרָח אָבִיא זַרְעֶךָ וּמִמַּעֲרָב אֲקַבְּצֶךָּ.

מבחינת כיוון מוביל במפות הטופוגרפיות ובניווטים, הכיוון המוביל צריך להיות מזרח.

אתה לא צריך כלי כמו המצפן לדעת היכן המזרח, המזרח נראה בראות עין עם זריחת השמש.

אני טוענת שגם עיוור יכול לדעת איפה המזרח וזאת כי השמש מחממת.

שעומדים מול השמש מרגישים את חומה ומשכך גם העיוור יוכל להתמצא מבחינת הכיוון המוביל.

לאנשי המפות,

יש לעשות פעולה מתקנת.

**

כִּי מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ וְעַד מְבוֹאוֹ גָּדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם וּבְכָל מָקוֹם מֻקְטָר מֻגָּשׁ לִשְׁמִי וּמִנְחָה טְהוֹרָה כִּי גָדוֹל שְׁמִי בַּגּוֹיִם אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת: מלאכי.

אַל תִּירָא כִּי אִתְּךָ אָנִי מִמִּזְרָח אָבִיא זַרְעֶךָ וּמִמַּעֲרָב אֲקַבְּצֶךָּ: ישעיהו.

מִמִּזְרָח אָבִיא זַרְעֶךָ

שיצאנו ממצרים עברנו את הירדן מהצד המזרחי למערבי.

**

צריך לחשוב על המילה מצפן.

המילה מצפן היא מילה מהמילה צפון, שהצפון הוא הכיוון המנחה להתמצא בדרך, שביחס אליו אנו יודעים איפה מזרח, מערב ודרום.

אני טוענת שהדבר ביחס לישראל הוא שגוי.

מצפון תפתח הרעה, כתוב אצלנו בתורה.

הכיוון של ישראל על פי תורה- הוא מזרח.

הכיוון להתמצאות היא השמש שבאה ממזרח.

עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ: תהלים.

למחשבה:

וַיֹּאמֶר יְהוָה אֵלָי מִצָּפוֹן תִּפָּתַח הָרָעָה עַל כָּל יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ:כִּי הִנְנִי קֹרֵא לְכָל מִשְׁפְּחוֹת מַמְלְכוֹת צָפוֹנָה נְאֻם יְהוָה וּבָאוּ וְנָתְנוּ אִישׁ כִּסְאוֹ פֶּתַח שַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלִַם וְעַל כָּל חוֹמֹתֶיהָ סָבִיב וְעַל כָּל עָרֵי יְהוּדָה: ירמיהו.

**

וּמִמַּעֲרָב אֲקַבְּצֶךָּ:

יהודה הלוי אמר-

אנכי במערב וליבי במזרח.

**

שכר לעומת מחירי סחורות- בעזרת מידע מ- OECD.

**

המחירים בישראל הם הגבוהים ביותר במדינות הנמדדות ב- OECD בשנת 2023, והשכר במשק בהבדלה ממדינות ה- OECD הוא במקום ה- 23 מהגבוה לנמוך בשנת 2022. לצורך הבנה, המדינות שנמצאות במקום השני והשלישי לאחר ישראל ביוקר המחירים, נמצאות במקום ה- 6 וה- 8 בגובה השכר מהגבוה לנמוך, משמע שהשכר בארצות אלה יכול לעשות יותר מהשכר בישראל על כמעט אותה רמת מחירים. הם יכולים לקנות יותר.

השנים לפי הספורות הנוצריות.
הטבלאות מאתר OECD עם באורי למדדים.

**

חלקה של האוכלוסייא הקיבוצית לפני קום המדינה היה 7 אחוז- מעודכן.

בענין הקיבוצים וחייטי המלך ומר ברוג ודבריו:

אחוז התושבים הקיבוצניקים בהתיישבות העברית בישראל:"עם קום מדינת ישראל בשנת 1948, חלקה של האוכלוסייה הקיבוצית באוכלוסיית היישוב הגיע לשיאו: 7%[5]. לעומת זאת, בשנת 2007 הגיע סך כל תושבי הקיבוצים ל-119,700 נפש, פחות משני אחוזים מאוכלוסיית המדינה" WIKIPEDIA.צריך לבדוק אם הדבר כולל גם את ילדי הסוכנות שעלו מעיראק, מסוריא וכו...

כרם התימנים למשל, הוקמה לפני העיר תל אביב ואין דיבור על כך:

"השכונה הוקמה בשנת 1906 (לפני ייסוד תל אביב), על אדמתם של אהרון שלושיוסף בק מויאל וחיים אמזלג. הקרקע נמכרה בתנאים אטרקטיביים לקונים. רוב הרוכשים היו יוצאי תימן שהגיעו מירושלים. תחילה הייתה כוונה לקרוא לשכונה על שם עו"ד דוד מויאל, בנו של יוסף בק מויאל, אך מכיוון שהקמתה של השכונה נמשכה שנים רבות, הוצע לקרוא לה לאחר מכן בשם "מחנה ישראל", אלא שגם שם זה לא התקבל. רק בשנת 1929 התקבע השם כרם התימנים. על פי הסיפור, גרסת השם הראשונית הייתה "כרם התימני", ומקורה היא מהשומר התימני אשר שמר על כרמו של יוסף בק מויאל.[3] בין תושבי השכונה היו תלמידי חכמים כמו הרב יחיא נחום, שהיה רב השכונה, הרב אברהם אלנדאף והרב שלום יצחק הלוי. " WIKIPEDIA.

גם מהעדה הבוכרית היו פה מלפני קום המדינה:

"החל משנות ה-70 של המאה ה-19 ובמיוחד בשנות ה-1880–1890 עלו יהודי בוכרה לירושלים.הרב זאב יעבץ תיאר את העולים מבוכרה בשנת 1888, ערב הקמת השכונה: "בימים האחרונים החלו לבוא רבים מאחינו מבוכרה, גם הם חרוצים מאוד מאוד במסחר, ובעלי הון ועוסקים בעסקי ממונות... יש בהם בעלי תורה ויראה, נקיי הדעת ובעלי נימוס. ויחידים יש בהם הנוטים גם לאהבת הלשון העברית ולאהבת המדע"[1].בשנת 1889, עם הגעת מספר חברי הקהילה לכ-200 איש, התאגדו יהודי בוכרה בחברה ושמה "חברת ציון מקהילת-קודש בוכארה וסביבותיה"[2]. הם החליטו להקים שכונה לקהילה בעיר, אשר תיקרא "רחובות", בעקבות הפסוק מספר בראשית: "ויחפר באר אחרת ולא רבו עליה ויקרא שמה רחובות ויאמרו כי עתה הרחיב ה' לנו ופרינו בארץ". לשם בניית השכונה שלחו חברי הקהילה איגרת מיוחדת ליהודי בוכרה ובה ביקשו את תרומתם על מנת ש"שם קהילתנו יגדל ויתנוסס תוך עיר קדשנו ותפארתנו".בשנת 1891 נקנו כ-65 דונמים ממערב לשכונת בית ישראל, במקום שהיה מבודד יחסית מציר ההתפתחות של העיר לאורך רחוב יפו. הבנייה החלה כעבור 3 שנים, עם בנייתו של בית הכנסת מוסיוף. על רקע הבנייה היהודית הפשוטה בירושלים של אותה תקופה, נחשבה שכונת הבוכרים לשכונה היהודית המפוארת ביותר והגדולה ביותר בעיר, אשר על פי התוכנית כללה 300 יחידות דיור[3]}. כוונתם של מייסדיה (בהם הרבנים יוסף כוג'הינוף ושלמה מוסיוף) הייתה להקים עיר במתכונת אירופית, ואכן רחובותיה הרחבים של השכונה נבנו בצורת שתי וערב, ולצידם הוקצה שטח לנטיעת עצים, מה שלא היה נפוץ בירושלים של אותה תקופה.[4] השכונה נודעה בבתיה הגדולים וחצרותיהם רחבות הידיים. רבים מעשירי יהדות בוכרה קנו בתי-קיץ בשכונה, אליהם הגיעו בעיקר בתקופה שבין חג הפסח לחג השבועות.בצפון השכונה נבנתה תת-שכונה לאנוסי משהד שנקראה "גבעת שאול", השכונה נבנתה על ידי משפחת שאולוף לזכר אבי המשפחה שאול גול. " WIKIPEDIA.מתוך המקום הזה, נחשוב על הדיעה הרווחת והתייחסת אליהם כהראשונים ומשכך מחקו להם כ- עשרים מליארד שקל מחובותיהם במשחקים של התנועה הקיבוצית המאוחד, בבורסה..בעת הזאת כפי שניתן לראות באדיבות וויקיפדיא הקיבוצים הם כ- 2 אחוז מהמתיישבים בישראל.ברור שאם חבר'ה מעיירת הפיתוח היו נופלים בבורסה, בנק לאומי בבעלות המדינה היו מגרשים אותם מהבית.

בסופו של יום עריית תל אביב לקחה לעצמה עשרים דירות בפרויקט במקום לתת לתושבי גבעת עמל כבכול פרויקט פינוי בינוי וזה כבר לא קשור לתשובה, נראה שנתנו את הפרויקט לתשובה כדי לחתום העוולה הזאת על שם מזרחי.

תחשבו על כמה גס רוח הדבר לעקור ככה את האנשים האלה משכונת ילדותם, מהשורשים והזכרונות מהמקום בו הם גדלו..

**

קבוצות מובילות בישראל וזאת לפי זכויות, על פי דבר תורה:

קבוצות מובילות בישראל וזאת לפי זכויות, על פי דבר תורה:

לוי הוא לוי על פי האב- אין לו נחלה בישראל ויש לו זכות אחוזה בנחלות ישראל.

הכהן הוא מהלוי ועל פי האב.

ישראל הוא ישראל על פי האב- יש לו נחלה בישראל לצמיתות ואין לו רשות למכור את נחלתו לצמיתות והוא חייב לתת אחוזה מנחלתו ללוי ואין לו אישור למכור את אחוזת הלוי. כשהוא מוכר את נחלתו הוא גורע במכירה את אחוז השטח של הלוי.

גיור- הוא גר בישראל ואינו יהודי או לוי או ישראל לאחר גיורו. הוא אינו יורש נחלה בישראל אותו הדבר גם ילדיו שלא כישראל כגר במראים, חוקה אחת לגר ולישראל מבחינת מקיים מועדי קודש כחובה ומותר לו להחזיק קנין אדמה בערי ישראל אך לא לצמיתות.

אזרח- הוא תושב, לצורך הענין הנוצרים והמוסלמים הם לא גרים ויש להם זכויות אזרח וזכויות קנין בישובים שלהם- לא לצמיתות.

להבדיל מהגיור הם זרים למועדי ישראל והם אסורים למגורים בקרב ערי ישראל ואותו הדבר עם ישראלים, אסור לישראל לגור בישוביהם.

עבד זר- הוא קנין של המעביד שלו. הכל דרך מעבידו שחייב להביא אותו בברית וכחוקות העבד בתחום אחריותו של מעבידו, במידה ופשע מעבידו נושא בעולו.

עובד זר- שבא בהסכם, על פי חוקת ההסכמים יש לכבד את המוסכם עימו בהתאם למסוכם איתו, קיבל אשרה בהסכמה לשנה, אחרי שנה הוא עוזב. רוצה להאריך, באם המדינה מאשרת לו אז בסדר, אם לא אז לא. כמו באמריקה, כמו בהודו, כמו בסודן, כמו באתיופיא, כמו בפיליפינים, נגמרת לך אשרה אתה יוצא.

אין לו זכות קנין ואסור לו לגור והתערב בערי ישראל, ובשכונות ישראליות כמו דרום תל אביב.

צריך לעשות להם שכונה רק להם.

.

וזאת חוקת תורת ישראל שמקובלת גם על ישוע ומשכך גם על הנוצרים.

גם ישוע, היה אומר לך אותו הדבר.

(הזרים הרגו את ישוע אתם יודעים)

בארצות האיסלאם החוקה בענין יותר מחמירה מישראל ובארצות הנוצרים

כך שגם מוחמד היה אומר לך אותו הדבר.

אם לאומן אפריקאי ומכל הארצות של העובדים הזרים בישראל וגם לאומנים מארצות האיסלאם ומכל מדינה בעולם ומכל צבע, יש בעיה עם דבר תורה זה ועם קבלתי את דבר תורה זה, הוא מוזמן לשלוח לי בקשה לא לשדר את שיריו ברדיו זמן השלום וכשיעשה זאת אעשה זאת.

כמובן שפליט, הוא פליט הוא פליט, פה בכיף ובאהבה ותגמר הבעיה בארצו יחזור הביתה למולדתו למשפחתו ולאהוביו.

פיקוח על תקציב ממשרד האוצר שמועבר ל… כדי..

ולמר סמוטריץ' אני אומרת ככה,

דיברת על פיקוח על התקציב שמועבר לרשויות הערביות.

צודק שלא יגיעו לאירגוני פשע.

אני טוענת שאותו דבר לגבי התקציבים של הדוסים.

דוסים ניצפים הולכים לזונות ולכל זונה יש סרסור וסרסור זה פושע, גם בחוקת אומן וגם בחוקת ישראל, ברור לי ולך שמתקציבי האברכים מגיע כספים רבים לפושעים אלה. אני טוענת שנכון הדבר שכל דוס שיראה הולך לזונה תלקח ממנו קיצבת האברכים וקצבתו כולל הדירה מעמידר תועבר לזונה שלא תהיה זונה עוד. ..

אני פונה לנשים גברים עניים שסמוטריץ' לא עזר להם לתעד דוסים צורכים זנות ולעלות לאינטרנט ולשלוח לסמוטריץ', לפיקוח..

למחשבה,

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְכָל נֶדֶר כִּי תֽוֹעֲבַת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ גַּם שְׁנֵיהֶֽם: דברים.

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה

היו תלונות של ילדים והורים אברכים על ניצול מיני בישיבה, ברור שהכח של הרב שקובע מי יקבל תקציב אברך ומי לא, הוא כח מסוכן .

לֹֽא תָבִיא אֶתְנַן זוֹנָה וּמְחִיר כֶּלֶב בֵּית יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ לְכָל נֶדֶר כִּי תֽוֹעֲבַת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ גַּם שְׁנֵיהֶֽם: דברים.

ברור שאם אתה שותק ולא מתלונן כשהרב אונס את בנך כי אתה יודע שהוא יקח את שכר תלמיד הישיבה שאתה מקבל,

אז השכר המובא לביתך הוא שכר המשול לאתנן זנות, של הבן שלך.

היום ששתקת לאחר אינוס בנך ומשכך השכר מהישיבה שהמשיך לבוא לביתך לאחר מכן, הפך את שכרך לאתנן זנות המובא לביתך.

זה לא משנה לאן אתה מביא אתנן זונה, אתנן זונה זה דבר *לא טוב, במיוחד אם הדבר נעשה מהתרומות והמעשרות שהעם נותן לאנשים אלה.

שמהתקציב שניתן בעבור לימודי תורה מהעם לאברכים מביאים הדוסים אתנן זונה לסרסור.

ותחשבו שרובם כבר בעלו אשה שכבר הולידה להם ילדים.

יש הרבה זונות בעולות בעל שפועלות בשטח, משכב עם אשה כזאת כורתת את נפשו של הדוס ואתה יודע, כנפש האב, נפש הבן...

**

הגיבור שלנו.

***

לא כל צעקה היא צעקת הדל.

העובדה שאתה צועק לא מקיימת את המשוואה שאתה דל.

זאת צעקת דל, שלמרות שהוא עני הוא נלחם ותורם* למען בטחון ישראל:

החיל הזה הוא גיבור, גם שלנו וגם של אמא שלו.

**

שיר השבוע: לחיל האלמוני, אני מקווה ששלום לו ושלום לאמא שלו:

*העובדה שיש תורמים לצבא אינה אומרת שתורמים לחייל בשרות חובה, החייל בשרות חובה הוא התורם, התרומות הם למדינה, אם כבר החשבת תרומה למשרתים בצבא אז הנתרמים הם אנשי הקבע שהם לא תורמים במעמדם כעובדי צבא. מי שמקבל שכר מלא נהנה מהתרומות, האיש בצבא מקבל שכר מלא, החייל העני מקבל שכר כזה שמאלץ אותו לעבוד בשבת ובחופש. ולכן הוא במעמד תורם ולא נתרם. אותו הדבר לגבי המשתמטים משרות צבאי שהצבא מספק להם ללא תשלום שרותי בטחון, גם הדוסים נחשבים נתרמים כלא תורמים לצבא.