כלכלה- סוציואקונומי ומעמדות.

קבוצות מובילות בישראל וזאת לפי זכויות, על פי דבר תורה:

קבוצות מובילות בישראל וזאת לפי זכויות, על פי דבר תורה:

לוי הוא לוי על פי האב- אין לו נחלה בישראל ויש לו זכות אחוזה בנחלות ישראל.

הכהן הוא מהלוי ועל פי האב.

ישראל הוא ישראל על פי האב- יש לו נחלה בישראל לצמיתות ואין לו רשות למכור את נחלתו לצמיתות והוא חייב לתת אחוזה מנחלתו ללוי ואין לו אישור למכור את אחוזת הלוי. כשהוא מוכר את נחלתו הוא גורע במכירה את אחוז השטח של הלוי.

גיור- הוא גר בישראל ואינו יהודי או לוי או ישראל לאחר גיורו. הוא אינו יורש נחלה בישראל אותו הדבר גם ילדיו שלא כישראל כגר במראים, חוקה אחת לגר ולישראל מבחינת מקיים מועדי קודש כחובה ומותר לו להחזיק קנין אדמה בערי ישראל אך לא לצמיתות.

אזרח- הוא תושב, לצורך הענין הנוצרים והמוסלמים הם לא גרים ויש להם זכויות אזרח וזכויות קנין בישובים שלהם- לא לצמיתות.

להבדיל מהגיור הם זרים למועדי ישראל והם אסורים למגורים בקרב ערי ישראל ואותו הדבר עם ישראלים, אסור לישראל לגור בישוביהם.

עבד זר- הוא קנין של המעביד שלו. הכל דרך מעבידו שחייב להביא אותו בברית וכחוקות העבד בתחום אחריותו של מעבידו, במידה ופשע מעבידו נושא בעולו.

עובד זר- שבא בהסכם, על פי חוקת ההסכמים יש לכבד את המוסכם עימו בהתאם למסוכם איתו, קיבל אשרה בהסכמה לשנה, אחרי שנה הוא עוזב. רוצה להאריך, באם המדינה מאשרת לו אז בסדר, אם לא אז לא. כמו באמריקה, כמו בהודו, כמו בסודן, כמו באתיופיא, כמו בפיליפינים, נגמרת לך אשרה אתה יוצא.

אין לו זכות קנין ואסור לו לגור והתערב בערי ישראל, ובשכונות ישראליות כמו דרום תל אביב.

צריך לעשות להם שכונה רק להם.

.

וזאת חוקת תורת ישראל שמקובלת גם על ישוע ומשכך גם על הנוצרים.

גם ישוע, היה אומר לך אותו הדבר.

(הזרים הרגו את ישוע אתם יודעים)

בארצות האיסלאם החוקה בענין יותר מחמירה מישראל ובארצות הנוצרים

כך שגם מוחמד היה אומר לך אותו הדבר.

אם לאומן אפריקאי ומכל הארצות של העובדים הזרים בישראל וגם לאומנים מארצות האיסלאם ומכל מדינה בעולם ומכל צבע, יש בעיה עם דבר תורה זה ועם קבלתי את דבר תורה זה, הוא מוזמן לשלוח לי בקשה לא לשדר את שיריו ברדיו זמן השלום וכשיעשה זאת אעשה זאת.

כמובן שפליט, הוא פליט הוא פליט, פה בכיף ובאהבה ותגמר הבעיה בארצו יחזור הביתה למולדתו למשפחתו ולאהוביו.

הגיבור שלנו.

***

לא כל צעקה היא צעקת הדל.

העובדה שאתה צועק לא מקיימת את המשוואה שאתה דל.

זאת צעקת דל, שלמרות שהוא עני הוא נלחם ותורם* למען בטחון ישראל:

החיל הזה הוא גיבור, גם שלנו וגם של אמא שלו.

**

שיר השבוע: ללוחם של שם טוב, אני מקווה ששלום לו ושלום לאמא שלו:

*העובדה שיש תורמים לצבא אינה אומרת שתורמים לחייל בשרות חובה, החייל בשרות חובה הוא התורם, התרומות הם למדינה, אם כבר החשבת תרומה למשרתים בצבא אז הנתרמים הם אנשי הקבע שהם לא תורמים במעמדם כעובדי צבא. מי שמקבל שכר מלא נהנה מהתרומות, האיש בצבא מקבל שכר מלא, החייל העני מקבל שכר כזה שמאלץ אותו לעבוד בשבת ובחופש. ולכן הוא במעמד תורם ולא נתרם. אותו הדבר לגבי המשתמטים משרות צבאי שהצבא מספק להם ללא תשלום שרותי בטחון, גם הדוסים נחשבים נתרמים כלא תורמים לצבא.

ההוא נותן להוא וההוא נותן להוא, ולהוא שלנו לא נשאר.

אמרו אצל אילה חסון שהשמאל נותן לקיבוצים ולאנשי שלומם גם הם ולכן לא יכולים להתלונן שהליכוד נותן לדוסים אנשי שלומו.

צודקים.

ומה אני אומרת,

בעוד ההוא נותן להוא וההוא נותן להוא, להוא שלנו לא נשאר.

תראו איזה ילד, כל אמא היתה רוצה ילד כזה שברח מהצבא ואמר שלא יחזור עד שיתנו גם לאמא שלו וחשוב לזכור שלמרות עוניו הוא מתגייס לצבא ועושה קרבי, לא כמו יאיר לפיד שהיה ג'ובניק שהתקבל בפרוטקציא לעתון במחנה, עשה קרירה בצבא.. הצבא שירת אותו ולא להפך.

הילד הזה באם יגדל להיות רועה בישראל, ליבו יהיה במקום הנכון, זה ילד שנועד לדבר ושהסללה אמרה לו לא.

 
 

.

שנת יצור, קילומטראז' וכו'

שאתה רוצה לקנות אוטו, אתה בודק את שנת הייצור, קילומטראז' וכו'..

ברור שאתה מעדיף לקנות שנת ייצור קרובה יותר לשנת הרכש.

ברור שתבחר גם קילומטראז' נמוך יותר..

לעתים תעדיף לקנות שנת ייצור ישנה יותר רק כי הקילומטראז' נמוך מהמכונית החדשה שהיתה כנראה בשימוש של איש מכירות שהקילומטרז' שעשה בשלוש שנים או חמש שהוא  הוא פי ארבע גדול יותר מהמכונית הישנה.. ומשכך האוטו החדש שחוק יותר..

ברור שכך גם עם כח אדם..

אני טוענת ששעות עבודה מרובות יוצרות את אותה שחיקה על האדם כמו על הרכב.. לצורך הענין  לא משנה איזו עבודה.. גם על האדם העובד במשרד..  גם הדוקטור או המתמחה יסבלו מתופעות שחיקה מגיל צעיר..  שלרוב עוד לא נראות בעיות שחיקה, אצל העובד הזה יהיו סימני שחיקה מורדם יחסית..

בשורה התחתונה אתה עושה טיפולים לאוטו לפי קילומטראז' ולא לפי זמן.

יש כאלה שמקפידים על תוסף דלק.. יש כאלה לוקחים ספידים כדי להיות יכולים לעבוד שעות מרובות.

.

השמנה, הרזה והאנורקסית.

תראה,

הפרה השמנה שדאגה שהפרה הרזה תאכל את שצברה בשנות השובע, שלחה את האנורקסית לאכול את שצברה הרזה בשנות הרעב.

אני טוענת שהאנורקסית מהונדסת.

תכלס בשטח,

אז מה אם היא בולמית, יש לה מלא כסף בבנק.. מהבחינה הזאת, גם לפרה השמנה וגם לאנורקסית יש בעיה נפשית. השמנה לא יודעת שובע והאנורקסית משוגעת לחשוב שהיא שמנה. זה בתכלס. בתכלס חשבון הבנק של האנורקסית וחשבון הבנק של השמנה גדול יותר מחשבון הבנק של הרזה.

ובמקרה העובדים הזרים, אתה יודע, עשו יבוא של אנורקסים. במקרה הזה האנורקסים והרזים לא אשמים. הביאו את זה כדי להרשיע את זה ומשכך להצדיק את זה.

ובייני ובינאק.. כמו שאומרים,

הסופר סל המוצג בתוכנית קופה ראשית, הוא משהו שלא קיים במציאות.

הבחור הערבי ואחותו הם לא דמויות שקיימות במציאות.

יש בו משהו מהמסעדה הגדולה, ועדין גם האילם במסעדה הגדולה לא היה דמות מהמציאות.

בדיוק כמו שלובה לא משהו מהמציאות.

מה שאני מציעה כדי שאוכל לצפות בנחת בתוכנית, זה שנתייחס לזה כסרט מדע בדיוני..

(מלשון ב.ד.ה לא אמת)..

יש דמויות בסרטי המדע בדיוני האלה שיוצרות דמויות במשמעות של משפיעה מהתוכנית והלאה על דרך דיבור מתחיל כדחקה ואחר כך נטמע..

למרות ש...

STRAING I'VE SEEN THIS FACE BEFORE..

לתלמיד בית ספר קרית שרת בחולון- מעודכן.

לתלמיד בית ספר קרית שרת בחולון- עדכון:

יודעת אני שכועס אתה עלי על דברי אלה:

היות לכל ילד וילדה בישראל.

יודעת.

חשבת פעם , אתה, כן אתה, אתה  שבטח נפגשת עם הדיסק THE WALL בספריית הדיסק של אביך ואימך.

שאתה וחברך יכולים לקחת את הגיטרה ולשבת בערימה של חבריך וחברותיך על הדשא בבית הספר ולעשות הפגנה לבטל את תוספת התשלום ללימודי מוסיקה בבית סיפרך.

העובדה שיש לך כסף לא אומרת שאתה אויב של האדם העני שלא יכול לשלם בעבור לימודי מוסיקה. אסור שתכעס עלי בדבר.

בִשְׁנַ֣ת אַחַ֗ת לְכ֨וֹרֶשׁ֙ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס לִכְל֥וֹת דְּבַר־יְהוָ֖ה מִפִּ֣י יִרְמְיָ֑ה הֵעִ֣יר יְהוָ֗ה אֶת־ר֨וּחַ֙ כֹּ֣רֶשׁ מֶֽלֶךְ־פָּרַ֔ס וַיַּֽעֲבֶר־קוֹל֙ בְּכָל־מַלְכוּת֔וֹ וְגַם־בְּמִכְתָּ֖ב לֵאמֹֽר׃כֹּ֣ה אָמַ֗ר כֹּ֚רֶשׁ מֶ֣לֶךְ פָּרַ֔ס כֹּ֚ל מַמְלְכ֣וֹת הָאָ֔רֶץ נָ֣תַן לִ֔י יְהוָ֖ה אֱלֹהֵ֣י הַשָּׁמָ֑יִם וְהֽוּא־פָקַ֤ד עָלַי֙ לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֥ר בִּֽיהוּדָֽה׃ מִֽי־בָכֶ֣ם מִכָּל־עַמּ֗וֹ יְהִ֤י אֱלֹהָיו֙ עִמּ֔וֹ וְיַ֕עַל לִירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֣ר בִּֽיהוּדָ֑ה וְיִ֗בֶן אֶת־בֵּ֤ית יְהוָה֙ אֱלֹהֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל ה֥וּא הָֽאֱלֹהִ֖ים אֲשֶׁ֥ר בִּירֽוּשָׁלִָֽם׃  עזרא.

כורש ידע לדעת שעושרו הגדול וכוחו כמלך ניתן לו מבורא עולם ולכן נענה לפקודת בורא עולם לעשות את דבר בורא עולם ולעזור להוציא את ישראל מגלות בבל כדי לבנות בית לבורא עולם בירושלים:

וְהֽוּא־פָקַ֤ד עָלַי֙ לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם אֲשֶׁ֥ר בִּֽיהוּדָֽה׃

לִבְנֽוֹת־ל֣וֹ בַ֔יִת בִּירֽוּשָׁלִַ֖ם

וכורש ידע שעמו של בורא עולם מיועד לעשות הדבר:

לְמַעַן, בֵּית-יְהוָה אֱלֹהֵינוּ–    אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ: תהלים.

וגם אתה תלמיש בתיכון קרית שרת שלומד במגמת מוסיקה, צריך בלבבך לראות את תפילת העני הזה:

מִןהַמֵּצַרקָרָאתִי יָּהּ; עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָהּ. תהלים.

צריך לחשוב על כך שבורא עולם העיר את ליבו של כורש לדבר, ומשכך מדוע לבך לא ער לדבר.

אָנֹכִי עָשִׂיתִי אֶרֶץ, וְאָדָם עָלֶיהָ בָרָאתִי; אֲנִי, יָדַי נָטוּ שָׁמַיִם, וְכָל-צְבָאָם, צִוֵּיתִי.  אָנֹכִי הַעִירֹתִהוּ בְצֶדֶק, וְכָל-דְּרָכָיו אֲיַשֵּׁר; הוּא-יִבְנֶה עִירִי, וְגָלוּתִי יְשַׁלֵּחַ–לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד, אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת: ישעיהו.

לֹא בִמְחִיר וְלֹא בְשֹׁחַד,

לפעמים הבטחה להיות כוכב- זה שוחד:

כתוב ככה:

בְּחַרְתִּיךָ, בְּכוּר עֹנִי.

נגיד אדם היה עני בן עני, וחלו הימים והאדם כבר לא עני, נחלץ מעוני, יש לו בית יש לו עבודה, מבסוט בחלקו והוליד בן.

ברור שבנו לא כמוהו בכור עוני.

כתוב מאשפות ירים אביון,

כתוב יושיע לבני אביון.

במקרה הזה אפשר למשול במקרה דוד שלמה ובן שלמה.

לשלמה היתה את צדקת אביו, ומשכך מלכותו של שלמה נקרעה בימי בנו . כי לבן שלמה לא היתה את צדקת אביו.

על אותו משל, לאלעד תשובה אין אין את צדקת אביו שנחלץ מעוני כבן עני.

הערת שוליים:

ואתה, כן אתה- תתקשר בבקשה לדוקטור נחמד ובדוק עימו מה דעתו בדבר הזה.

ובחזרה לדברי לתלמיד:

אתה אמור להסכים עימי בדבר וכאדם שלא לקחו ממנו את גיטרתו ולא לקחו ממנו את מיתריו, תכתוב שיר ותעשה וודסטוק בבית הספר ועד שמשרד החינוך לא יבטל את תוספת התשלום ללימודי מוסיקה בבית ספר תיכון קרית שרת אתם שובתים בדשא של בית הספר עד שיעשה הדבר.

אם היית עושה זאת, הדבר היה מגיע גם לידיעת האמריקאים שגם הם בדור הזה לא ראו הפגנות מסוג זה. וקדימה וישר והלאה.

אז לך לאבא שלך ותגיד לו שמיכל אמרה, שיקח את הדיסק פינק פלויד וילך משרד הרישוי ויחזיר את הדיסק, ויגיד שהוא אהבל.

ואני אומרת את אותו הדבר לבן של אלטמן הקטן.

ואחרי ששלמה גרוניך כתב את השיר תלמיד בית ספר תיכון בארופה זה דבר עלוב כל כך, תלמידי בית ספר תלמה ילין בגבעתים לא יכולים להתלונן שאמרתי שתלמיד בבית ספר תלמה ילין זה דבר עלוב כל כך, וזאת למרות שאני מאוד אוהבת את ענת כהן שאני טוענת שהיא כמשה שגדלה אצל הפרעונים.

מכתב לסטודנט- עריכה חדשה.

מאת,

העלמה מיכל כהן.

נ.ב.

מישהו מהשכנים במדרגות (שם אנו נוהגים לחסות בבנין בן כשישים וחמש שנה (אגב, איסמעיל חבר של אבא שלי מחאן יונס היה הקבלן שעשה את ההרחבה מהצד הצפוני של הבנין) אמר לבן שלו להביא את הקסדה של האופנוע בזמן הפגזה.

ומה אני אומרת,

על משל המסכות בקורונה ולנוכח ריבוי הטילים מעלינו אולי שהג”א יוציאו צו לחלק לאזרחים קסדות.. זה יהיה מחסה “סוריאליסטי, לראות את כל האזרחים הולכים עם קסדות ברחוב בדרך לעבודה.

רחוק מהעין רחוק מהלב- יום הזכרון שנת שבעים וחמש לקוממיות שהפכה לעצמאות.

רחוק מהעין, רחוק מהלב:

הרפורמה כמסך עשן לכסות על הבעיה האמיתית:

העין של הרדא"ר של  הצבא שאומרים עליו שהוא מהחזקים ביותר בעולם לא קולטת אותו, או יותר נכון לאמר, מעלימה עין.. רואה ועושה כאילו לא רואה.

העין של הרדא"ר של  הצבא שאומרים עליו שהוא מהחזקים ביותר בעולם לא קולטת אותו, או יותר נכון לאמר, מעלימה עין.. רואה ועושה כאילו לא רואה.

מענין למה לא הוציא הרב הראשי פקודה לכוווול תלמידי הישיבות האמונים ללמוד ללמד דרך תורה, דרך משפט אלהי הארץ הזאת, לא מוחים בדבר כמו שהם מפגינים לזכויותיהם שלהם, החרדים והאוחזין בתורה אמונים על כך, הם צריכים לשמור על רוח העם, מדוע הרב הראשי לא נותן הוראה לכל התלמידים בישיבות להפגין למען חילים אלה כדי לקיים דבר תורה בעניינם...

צריך מעורבות יותר של בני ישיבות אלה ככח שיודע להבעיר צמיגים..

תחשוב שביום ראשון יוצאים כל הדוסים להפגין בכיכר ציון למען החילים הענים, אני אומרת'ך, ביבי יהיה בשוק , גם הרמטכ"ל... זה יכול להביא חיוך גדול ושחוק מהסוג שמחמם את הלב ופותח לאהבה ואחדות, תכתבו על השלטים כל מיני פסוקים  מהתורה כמו זה:

כִּי-יִהְיֶה בְךָ אֶבְיוֹן מֵאַחַד אַחֶיךָ, בְּאַחַד שְׁעָרֶיךָ, בְּאַרְצְךָ, אֲשֶׁר-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ--לֹא תְאַמֵּץ אֶת-לְבָבְךָ, וְלֹא תִקְפֹּץ אֶת-יָדְךָ, מֵאָחִיךָ, הָאֶבְיוֹן. כִּי-פָתֹחַ תִּפְתַּח אֶת-יָדְךָ, לוֹ; וְהַעֲבֵט, תַּעֲבִיטֶנּוּ, דֵּי מַחְסֹרוֹ, אֲשֶׁר יֶחְסַר לוֹ: דברים.

כל ישראל אחים אתה יודע.

זה התפקיד של האוחזין בתורה והחרדים לקיום דבר תורה.

אֱלֹהִים--מִשְׁפָּטֶיךָ, לְמֶלֶךְ תֵּן; וְצִדְקָתְךָ לְבֶן-מֶלֶךְ.יָדִין עַמְּךָ בְצֶדֶק;    וַעֲנִיֶּיךָ בְמִשְׁפָּט.יִשְׂאוּ הָרִים שָׁלוֹם לָעָם;    וּגְבָעוֹת, בִּצְדָקָה.יִשְׁפֹּט, עֲנִיֵּי-עָם--יוֹשִׁיעַ, לִבְנֵי אֶבְיוֹן;    וִידַכֵּא עוֹשֵׁק.

וַתָּבֹאוּ וַתְּטַמְּאוּ אֶת-אַרְצִי, וְנַחֲלָתִי שַׂמְתֶּם לְתוֹעֵבָה.  הַכֹּהֲנִים, לֹא אָמְרוּ אַיֵּה יְהוָה, וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי, וְהָרֹעִים פָּשְׁעוּ בִי; וְהַנְּבִאִים נִבְּאוּ בַבַּעַל, וְאַחֲרֵי לֹא-יוֹעִלוּ הָלָכוּ: ירמיהו.

וְאַחֲרֵי לֹא-יוֹעִלוּ הָלָכוּ:

 

הרב משה בן מימון לא דיבר עברית עם המצרים בדיוק כמו שויסוצקי לא דיבר עברית עם הרוסים.- קדם למיוחדת לויסוצקי.

ויסוצקי היה גר ברוסיא, הוא היה משורר שכתב על מצוקות ותלונות וגם רגשות העם הרוסי בעת ההיא, כיהודי גר כזה, הוא היה שופר וקול ופה ונחמה להרבה להרבה מאוד רוסים וגם עמים נשלטים בשליטת האימפריא הרוסית הקומוניסטית. ויסוצקי הגר היהודי ברוסיא היה לרוסים בעתו, כמו הגר היהודי הרב משה בן מימון לעם המצרי בעתו. התוכנית הבאה של רדיו זמן השלום תהיה תוכנית מיוחדת לויסוצקי שלא כמו במיוחדת הקודמת, כל התוכנית עם שירת ויסוצקי. אני צריכה חקירה יותר עמוקה עם MON AMI ויסוצקי. המאבק של העם הרוסי בשלטון בעת ההיא היה מאבק לשחרור מעבדות שויסוצקי היה משופרותיו. כזה יהודי מעמו של משה היה ויסוצקי לעם הרוסי במאבקו לצאת מעבדות לחירות. ברור לכל שהרב משה בן מימון לא דיבר עברית עם המצרים בדיוק כמו שויסוצקי לא דיבר עברית עם הרוסים.

שנאמר- זריתנו בגוים.

התחלתי ללקט שירים לתוכנית, הפלייליסט הוא פלייליסט דינמי כמו שאומרים, מוצאת שירים שומעת, משאירה מה שאוהבת, מוצאת עוד שירים שומעת ביחד עם מה שאהבתי ושוב בחירה חדשה, יש התכנות שבשמיעה זאת אוריד שירים שאהבתי בשמיעה הראשונה והלאה עד חתימת הפלייליסט לעריכה, לרוצים להקשיב ביחד איתי עד התוכנית:

לזכות אמריקה יאמר שהאפריקאים באמריקה משפיע מאמריקה על עמי כפי שלא היה משפיע אם היה בשלטון האפרטהייד האפריקה. אם האפריקאי הזה לא מהוגר לאמריקה האדם הלבן הית תופס אותו באפריקה שמשם קולו לא היה נשמע כפי שנשמע מאמריקה. אתם מכירים ושומעים יותר אומנים אפריקאים באמריקה , מאומנים אפריקה באפריקה. מעניין איך היתה משפיעה ברברה על עמי העולם כולל ישראל באם משפחתה היתה עולה לישראל.

אמריקה בשחור לבן.

ושוב אני אומרת, סבן, לבן באמריקה, שחור פה.

חלוקת עוגת השכר.

עובד ייצור צריך לקבל מינימום שכר התחלתי של 7000 ש' והלאה לפי וותק. יען כי, מבחינת שכר מול תוצר גולמי לנפש, עובד הייצור אינו מסוגל לקנות את מה שהוא מייצר. עובדי הייצור הם הרוב בתעשיה בישראל ומשכך לסל הקניות שלהם יש השפעה גדולה על המשק. דבר כזה פוגש תעשיינים בסיבוב.. לאנשים שקונים מהם יש פחות יכולת לקנות מהם, הדבר מוביל לירידה במכירות, לדיכוי בצמיחה ודיכוי צמיחה "טבעית".

צריך לבדוק צמיחה "טבעית" במשק, אם יש יחס ישר לגידול במכירות מול גידול בכמות בני האדם/צרכנים . זה גם מדד שצריך למדוד אותו כי כשיש גידול בכמות בני האדם אז באופן "טבעי" יש גידול בייצור ומכירת סחורות, צריך לבדוק אם יש התאמה בגידול במכירות לגידול בכמות בני האדם "ולהסיק את המסקנות הנכונות"..

אגב, פלסטינאי שעובד פה על פי חוק בשכר מינימום חי טוב בפלסטין, משכורת מינימום עושה יותר בפלסטין, עובד כזה קונה מפלסטין כפול מעובד ישראלי שקונה מישראל.