מחשבת- דבר תורה לעת הזאת.

יהללוך ולא מפיך.

חודש רביעי- שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות.

כותרת היום:

ההבדל בין דוד המלך לסמי עופר הוא-סמי עופר שילם 20 מליון לירות שטרלינג כדי שיהיה לו שם בלונדון במוזאון הימי. אם סמי עופר לא היה תורם למוזאון הימי של לונדון 20 מליון לירות שטרלינג , העם האנגלי לא היה עושה שם בלונדון.דוד המלך לא שילם כסף כדי שאבות ואמהות בלונדון יקראו לילדהם על שמו.סמי עופר עשה לעצמו שם ושילם על כך.דוד המלך לא שילם כסף שיקראו לילדים על שמו בכל העולם.שנאמר-יהללוך ולא מפיך.האהבה שקיבל סמי עופר מהעם האנגלי היא אהבה שתלויה בדבר.האהבה שמקבל דוד היא אהבה שאינה תלויה בדבר וזאת אהבת אמת.ברור לכל שלאחר שויקטור מדינה פירגן לעופר הנחה של כ- 4 מליארד שקל בתמלוגים ולאחר שקיבל מענקי מדען ממשלמי המיסים בישראל, עידן עופר לא יכול להחשב כתורם בישראל כשתרם חלק מהכסף שקיבל מהעם. תורם לעם מהכסף של העם.... ועוד עושה לאבא שלו שם.
.

כי אשה כושית לקח.

לימודי תורה על הדרך- חודש רביעי- שנת שבעים וארבע לקוממיות שהפכה לעצמאות.
בהמשך לשיחתנו:וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה, עַל-אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח:  כִּי-אִשָּׁה כֻשִׁית, לָקָח.  וַיֹּאמְרוּ, הֲרַק אַךְ-בְּמֹשֶׁה דִּבֶּר יְהוָה--הֲלֹא, גַּם-בָּנוּ דִבֵּר; וַיִּשְׁמַע, יְהוָה.  וְהָאִישׁ מֹשֶׁה, עָנָו מְאֹד--מִכֹּל, הָאָדָם, אֲשֶׁר, עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה. וַיֹּאמֶר יְהוָה פִּתְאֹם, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן וְאֶל-מִרְיָם, צְאוּ שְׁלָשְׁתְּכֶם, אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד; וַיֵּצְאוּ, שְׁלָשְׁתָּם.  וַיֵּרֶד יְהוָה בְּעַמּוּד עָנָן, וַיַּעֲמֹד פֶּתַח הָאֹהֶל; וַיִּקְרָא אַהֲרֹן וּמִרְיָם, וַיֵּצְאוּ שְׁנֵיהֶם. וַיֹּאמֶר, שִׁמְעוּ-נָא דְבָרָי; אִם-יִהְיֶה, נְבִיאֲכֶם--יְהוָה בַּמַּרְאָה אֵלָיו אֶתְוַדָּע, בַּחֲלוֹם אֲדַבֶּר-בּוֹ.  לֹא-כֵן, עַבְדִּי מֹשֶׁה:  בְּכָל-בֵּיתִי, נֶאֱמָן הוּא.  פֶּה אֶל-פֶּה אֲדַבֶּר-בּוֹ, וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת, וּתְמֻנַת יְהוָה, יַבִּיט; וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם, לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה.  וַיִּחַר-אַף יְהוָה בָּם, וַיֵּלַךְ.  וְהֶעָנָן, סָר מֵעַל הָאֹהֶל, וְהִנֵּה מִרְיָם, מְצֹרַעַת כַּשָּׁלֶג; וַיִּפֶן אַהֲרֹן אֶל-מִרְיָם, וְהִנֵּה מְצֹרָעַת.  וַיֹּאמֶר אַהֲרֹן, אֶל-מֹשֶׁה:  בִּי אֲדֹנִי--אַל-נָא תָשֵׁת עָלֵינוּ חַטָּאת, אֲשֶׁר נוֹאַלְנוּ וַאֲשֶׁר חָטָאנוּ.  אַל-נָא תְהִי, כַּמֵּת, אֲשֶׁר בְּצֵאתוֹ מֵרֶחֶם אִמּוֹ, וַיֵּאָכֵל חֲצִי בְשָׂרוֹ. וַיִּצְעַק מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה לֵאמֹר:  אֵל, נָא רְפָא נָא לָהּ: במדבר.וַתְּדַבֵּר מִרְיָם וְאַהֲרֹן בְּמֹשֶׁה, עַל-אֹדוֹת הָאִשָּׁה הַכֻּשִׁית אֲשֶׁר לָקָח:ברור שמרים נענשה כי דברה לא יפה אודות אשתו הכושית של משה.על הכושיות שלה אהרון ומרים דיברו רעות על כך שמשה לקח אשה כושית.

כִּי-אִשָּׁה כֻשִׁית, לָקָח.

עכשיו תחשוב שוב על פרוש המילה כושית.

אמריקה בשחור לבן.

אני חושבת על אמריקה מבחינת השחור והלבן. וזאת מבחינה מוסיקלית. השחור והלבן הגיעו לאמריקה, לארצם של האינדיאנים ביחד. זה הגיע כאדון וזה הגיע כעבד. גם השחור וגם הלבן  הגיעו כמהגרים לאמריקה. מנקודת פתיחה זאת ולנוכח ההפרדה במאות הראשונות נוצרה יצירה מוסיקלית לבנה ויצירה מוסיקלית שחורה שנבדלה זאת מזאת מבחינת המגרשים בהם מוסיקה זאת נוצרה והושרה.  נקודת מפגש הראשונה היתה שהאומן השחור הורשה להופיע בפני קהל לבן באולמות שאליהם שחורי עור לא הורשו להכנס כקהל.

ואת המוסיקה הזאת מהנקודה הזאת ועד הנקודה הזאת אני רוצה לחקור. כתוכניות רדיו. עם השמעת שירים של לבנים ושחורים.

התוכנית תקרא- אמריקה בשחור לבן- MICHALS AMERICA MISTERY TOUR.

כל תוכנית תהיה מפוצלת לשני חלקים נפרדים שיעסקו במוסיקה מאותה תקופה. אולי אתחום בעשורים. תוכנית אחת של השחור ואחת של הלבן מקבילות זו לזו . כנראה אחרי פסח אתחיל במסע.

מבחינת השפעה תרבותית מאוד מענין שעוד מתחילתו ובסופו של יום  או מעט לפני סופו של יום, השחור באמריקה למרות היותו עבד הוא שחקן מרכזי בעולם התרבות והספורט באמריקה, מבחינה מוסיקלית  האפריקאי הוא שחקן ומשפיע מאוד בעולם המוסיקה באמריקה.

ארצות הברית הם עם חדש, יש זהות אמריקאית. יש קבוצת בני אדם מכל העמים כמעט שהגיעו ממקורם לאמריקה.ומהנקודה הזאת החל תהליך בינוי גם בינוי רוחני שיצר את הזהות האמריקאית. דונאלד טראמפ ווופי גולדברג הם מהגרים, לא משנה באיזו דרך ולאיזה יעד, הם נחשבים אמריקאים בעת הזאת.לאופי הבינוי  הזה יש חלק מאוד גדול והשפעה רוחנית מאוד גדולה לאדם השחור על התוצר הסופי של מי הוא האמריקאי. החלק הזה שלהם בבניה הוא חלק של בונים שלא בא בדרך כלל ממקומות של פועלי הבנין, ההשפעה התרבותית שלהם על אמריקה ומאמריקה והלאה היא השפעה שבאה בדרך כלל ממקומות ההנהלה והמקורבים להם, או הדומים להם. ההבדל בין המשפיע הזה למשפיע הזה, שהלבן לקח כל הכסף... הוא דופק את הבוחטות מכל הסרט וזאת למרות שלאדם השחור יש חלק גדול מאוד בהצלחה הכלכלית של אמריקה.אפשר לאבחן דמיון במיקומו זה של העבד גם את היווני בימי ספרטא שהם כינו אותו הליוטי או הלוטי. הוא היה הספורטאי המוביל בתחרויות הספורטיוויות ששימשו להנאת ההומואים הצופים בהם, הספרטנים הם הומואים.שהיו מטפחים ספורטאים על אותו משל של טיפוח סוס מרוץ. נותן לו אוכל עדיף ובריא, גם מבחינה כמותית, כדי שיגיע לתוצאות הטובות ביותר.האדם הלבן שולט גם באפריקה וזאת מבחינה כלכלית. שאני רואה את האדם השחור בדרום אפריקה, גם לאחר נפילת האפרטהייד וזאת לעומת האדם השחור מאפריקה באמריקה. נראה שמצבו של האדם השחור באמריקה טוב יותר ממצבו של האדם השחור בדרום אפריקה,  נראה שפחות רע לו אצל צוקי מאצל סמי.

סבן לא נחשב שחור באמריקה. גם קלוד ללוש לא נחשב שחור באמריקה.

בישראל סבן, אני וקלוד ללוש נחשבים שחורים.

לצורך הענין, משיחה עם בן האתיופי, אני נחשבת בעיניו ללבנה ומשכך גם ללוש וסבן.

לצורך הענין נקודת הפתיחה של בן העדה האתיופית בישראל מבחינת מעמדו, היא זהה לנקודת הפתיחה של המזרחים בעת ההיא.

מענין מה היה עולה בגורלו של ללוש באם היה עולה לישראל בעת ההיא.

.

כמו מן מן השמים.

אם חושבים שוב על האנרגיא הסולארית מבחינה כלכלית, זה כמו מן מן השמים.. שככה במדבר יש לך חשמל חינם...  מהבריאה שברא בורא עולם.. וככה מעמיד קולט בעשרים שקל במרפסת מחובר למנורה ליד החלון ויש לך אור לכל הלילה..

ומה אני אומרת, אני אומרת שיש להשתמש בצוברים של האנרגיא הזאת רק לשבת. בפריסה במנות קטנות אחת לשבוע כל השנה..

שחברת חשמל תעשה שעון שבת ומיום שישי בערב עד ראשון בבוקר יוזרם לבתים חשמל שמקורו באנרגיא סולארית.

מזמור שמיני. – לימודי תורה. (peacetimeradio.info)
.

DE HASIDEM MACHEN IN THE HIND- בני בליעל

 בשורה התחתונה, אם בכנסת  ישראל שר המשפטים ושר הבריאות הם אישים השוכבים את זכר משכבי אשה, אז תקציבי הישיבות ושכר האברכים הם שכר אוננות.שנאמר:DE HASIDIM MAKHEN IN DI HIND.
הַכֹּהֲנִים לֹא אָמְרוּ אַיֵּה יְהוָה וְתֹפְשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יְדָעוּנִי וְהָרֹעִים פָּשְׁעוּ בִי וְהַנְּבִיאִים נִבְּאוּ בַבַּעַל וְאַחֲרֵי לֹא יוֹעִלוּ הָלָכוּ: ירמיהו.

כתובת יום כיפור בשנת שבעים ושלוש לקוממיות שהפכה לעצמאות.

המצווה ביום כיפור היא לענות את הנפש, לא כתוב שצריך לצום ביום כיפור.אני טוענת שהמשל הנכון לענות בצום את הנפש, הוא שיש לצום ממזגן ומאוורר מתוך המקום שיש עניים שאין להם מזגן, אותם קבוצת עניים שמהם גם ניצולי שואה מתים מקור בלילה.

לענות את הנפש במקום הזה שאתה כמנהיג בישראל, כרועה בישראל, מבין על בשרך את סבלות העני ביום כיפור.

דויד בן ישי שהיה מלך בירושלים, כתב בשיריו המאוגדים בתהלים למען העני כמבין את סבלות העני גם כי הוא היה במקום הזה.

בנו, שלמה, לא היה במקום הזה, אך זאת היתה בקשתו בתחילה: 

וְנָתַתָּ לְעַבְדְּךָ לֵב שֹׁמֵעַ לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ לְהָבִין בֵּין טוֹב לְרָע כִּי מִי יוּכַל לִשְׁפֹּט אֶת עַמְּךָ הַכָּבֵד הַזֶּה: וַיִּיטַב הַדָּבָר בְּעֵינֵי אֲדֹנָי כִּי שָׁאַל שְׁלֹמֹה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה: מלכים.

אמר לי פעם בחור מוסלמי (מזרע ישמעאל/אברהם) מכפר קאסם שהם צמים ברמאדן גם כדי להרגיש את סבלות העני.

דִּרְשׁוּ יְהוָה וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:  זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:  זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:  הוּא יְהוָה אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:  זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר: תהלים.

יהיה נחמד אם שר החוץ של המדינה יצא בקריאה לאומות העולם להניח בעת הזאת את הנשק ולשבות מכל מלחמה בעולם הזה עד תעבור הקורונה.. וככה  ג’מסי, גולני וחיזבאלה ילחמו שכם אל שכם, כתף אל כתף לטובת מיגור הקורונה. ושתעבור הקורונה, נחזור לריב ביננו.

זה מה אני מציעה שיאיר לפיד יציע..

זה יהיה מאוד מרגש..

סאדאת עשה את זה ב-77 (לפי הספורות הנוצריות), בגין נענה להצעתו..

זה היה מאוד מרגש..

.

פרשת וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל- אורחות חיים מודרנים.

 לימודי תורה- תוכנית לימוד- שנת שבעים ושלוש לקוממיות שהפכה לעצמאות.וַתֵּ֤רֶד בַּת־פַּרְעֹה֙ לִרְחֹ֣ץ עַל־הַיְאֹ֔ר וְנַֽעֲרֹתֶ֥יהָ הֹֽלְכֹ֖ת עַל־יַ֣ד הַיְאֹ֑ר וַתֵּ֤רֶא אֶת־הַתֵּבָה֙ בְּת֣וֹךְ הַסּ֔וּף וַתִּשְׁלַ֥ח אֶת־אֲמָתָ֖הּ וַתִּקָּחֶֽהָ׃ וַתִּפְתַּח֙ וַתִּרְאֵ֣הוּ אֶת־הַיֶּ֔לֶד וְהִנֵּה־נַ֖עַר בֹּכֶ֑ה וַתַּחְמֹ֣ל עָלָ֔יו וַתֹּ֕אמֶר מִיַּלְדֵ֥י הָֽעִבְרִ֖ים זֶֽה׃ שְׁמוֹת֙ – פרשת וְאֵ֗לֶּה שְׁמוֹת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל.וַתֵּ֤רֶד בַּת־פַּרְעֹה֙ לִרְחֹ֣ץ עַל־הַיְאֹ֔רוְנַֽעֲרֹתֶ֥יהָ הֹֽלְכֹ֖ת עַל־יַ֣ד הַיְאֹ֑רוַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל מֹשֶׁה כָּבֵד לֵב פַּרְעֹה מֵאֵן לְשַׁלַּח הָעָם: לֵךְ אֶל פַּרְעֹה בַּבֹּקֶר הִנֵּה יֹצֵא הַמַּיְמָה וְנִצַּבְתָּ לִקְרָאתוֹ עַל שְׂפַת הַיְאֹר וְהַמַּטֶּה אֲשֶׁר נֶהְפַּךְ לְנָחָשׁ תִּקַּח בְּיָדֶךָ: שמות.פַּרְעֹה בַּבֹּקֶר הִנֵּה יֹצֵא הַמַּיְמָהבין המילים בסיפור המוביל, ניתן גם ללמוד על אורחות חיים יום יומיים... כמו ללכת בבוקר לרחוץ בנחל, ולעשות הליכה על שפת הים.כמו שעשים גם בעת הזאת הליכה בוקר בים ורחצה... . יש אורחות שנחשבים מודרנים .  עת פרעה היתה עת שניתן מהתורה ללמוד שבעת הזאת היו  אורחות לא רק של חיי יום יום גם בתחומים  הכלכליים, של מסחר בינלאומי, מיסוי וכו'.. יש מערכת כלכלית שמבחינה רעיונית בסיסית עובדת על אותן עקרונות הנהוגים בימנו. יש משק שבנוי בערך על אותה חוקיות מטבעות, סחורות, ושווי של זה מול זה כהמרת מטבעות וסחורות וגבולות מסחר כבימנו אנו. גם בעת יעקב, יוסף ופרעה ושלמה היה מסחר בינלאומי שהונע גם באמצעות אוניות סוחר...  מבחינה מסחרית בסיסית המסחר ודרך הפעלת המשק בעת ימי קדם ככתוב בתורה היא לא פחות מתקדמת מהעת הזאת. 

.

.

שיהיה גורל טוב.

היה לילה אחד בוולפסון.אמא שלי הייתה בטיפול נמרץ.מורדמת מונשמת.בסוף הביקור היה כמעט כבר חושך.וטילים של החמאס.והכבישים ריקים. אין אוטובוסים אין מוניות .ולא רציתי ללכת ברגל.ובוולפסון הרגיש בטוח.החלטתי לעשות את הלילה בוולפסון.ישבתי שם בכניסה.ליד הפסנתר.שמתי על הפסנתר את הרמקולים ועם השקט בקומת הכניסה נשמע חזק.היה חג.ומוסיקת וואלס...בא בחור התיישב.אמר כמה מילים.הלכתי.כראותי, המקום הכי נכון לישון  בלילה היה חדר המיון.ישבתי שם. היו רגעים שנרדמתי.יצאתי לעשן עישונית.בא בחור.חיכה לאמבולאנס שיביא את החבר שלו שהיתה לו תאונת אופנוע.הוא נסע בכביש וראה תאונה, עצר וראה שזה חבר שלו.ובאו עוד חברים.והודיעו להם שהוא מת.אמרו לא לאמר דבר לאמא.צריך מישהו להודיע לה בדרך הנכונה.ואז באה אישה קטנה. רצה מפה לשם. עובדת סוציאלית.באמצע הלילה קראו לה לבוא לבית החולים להודיע לאמא שבנה מת.ואז הגיעו עוד אנשים והגיעה האמא וצעקה גדולה.לא יכולתי לשאת את שמע הצעקה הזאת.התרחקתי מעט מהמקום.ישבתי בספסל.והגיע השחר. התפללתי..בשחר הזה עם המהומות ביפו לא נשמע קול המואזין.לאחר כמה דקות יצא בחור לגינה והקיאאמרתי לו רוצה לשתות.אמר לא.והמשיך להקיא.אמר לא יודע מה קרה לו.נולד לו בן והוא מקיא.אמרתי לו מזל טוב, בעצם יותר נכון לאמר שיהיה גורל טוב.אין את המילה מזל בתורה.המילה מזל והמילה גורל הן בעלות אותה משמעות.יותר נכון לאמר בעברית- שיהיה גורל טוב.
 .

מדוזות.

מ- WIKIPEDIA אודות מנהגי יהדות ארופה בעת ימי בין המיצרים:

בגדים מכובסים.

כמו כן נהגו האשכנזים שלא ללבוש בגדים מכובסים בימים אלו, וכן שלא ללבוש בגדים חדשים אפילו בשבת, גם אם הבגדים נקנו לפני ראש חודש אב. וגם לא לכבס או לגהץ בגדים, וכן שלא להתרחץ רחיצה של תענוג (דוגמאות לרחיצה שאינה של תענוג: רחיצה במים פושרים לאדם בריא וכן רחיצה במים חמים לזקן או מצונן וכדומה), וכן נהגו יהודי מרוקו.

זאת הלכה שנקבעה בעת גלות כדי לנהוג זהירות והגנה עצמית.

ניתן ללמוד שיהודים בארופה הותקפה את התקפה הזאת:

 יְחַלְּקוּ בְגָדַי לָהֶם וְעַל-לְבוּשִׁי יַפִּילוּ גוֹרָֽל:  וְאַתָּה יְהוָה אַל-תִּרְחָק אֱיָלוּתִי לְעֶזְרָתִי חֽוּשָׁה: תהלים.

זהו משל,

שאם כבר מישהו רוצה את בגדיך כמבקש את גורלך, אז על אותו משל שיקח את הבגדים המלוכלכים שלך.

על פי משפט תורת ישראל לא מקריבים בהמה עם גרב.אמהות מגלות ארופה נהגו לשלוח את ילדיהן עם גרבים וסנדלים בקיץ לבית הספר.ברור שהיו שהרגישו את המתקפה שהותקפו בגלות גם בארץ.בגלות אין הרבה אפשרות להיות יהדות לוחמת, לכן רוב הפעולות היו פעולות הגנה. וזה בסדר, אתה לא יכול לתקוף בארץ גלותך.והמשך דברי בענין ברורים לגבי מה נכון או לא נכון מבחינה זאת בישראל, ברורים.זאת מלאכת גברים. אני סוגרת דלתי בעדי עד יעבור זעם. אני אשה.כמו שאמרתי לבחור שישב במרפסת אצל אבנר בחוף בת ים, המדוזות הקדימו השנה, בדרך כלל הן באות בהמוניהם בימי בין המיצרים, בימי שאסור ללכת לים. השנה הן באו לפני פסח. אני אומרת, המנעו מללכת לים עד אחרי פסח. זכור.